Ostrypt hoj

kawaballe

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
zx6r
Kul kanske:confused:

...sandlådenivå.

Det behöver inte betyda att man förlorar körkortet. Jag åkte fast för olovlig körning med ostrypt 125:a för några år sedan och fick endast 1500:- i böter, min kamrat fick något liknande.

Jag tycker att du får värdera risken emot fördelarna. Jag själv har valt att köra utan, man lever bara en gång.

När man kan ha kul dom 2 åren man väntar och man kanske åker dit och förlorar kortet i några månader så tycker jag med att de är värt riskerna.

S_von_G

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
Mt -03 -06, Kafferäser gsx 1100 -80
du kan ju få problem med försäkringsbolaget om det händer något. men du kanske kör utan försäkring med? det e hur som ditt beslut. du är definitivt inte ensom om att köra olagligt.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Håller med kawaballe. Som att du alltid kör helt laglydigt? :va Fast iofs, det kanske förklarar ditt val av hoj.... :D

Japp. Kör superlagligt!
Inte ens en halv km/h över ligger jag. Någonsin*!:rolleyes:
Sedan så har ju annan inget som man behöver bevisa, så därför kör jag ju grusmaskin, samt att man inte behöver ligga i en 2-300km/h för att ha skoj.
Prova du också så kanske du inser att säsongen blir förlängd till året om istället för att sitta hemma och grina så fort det är lite vitt på backen:D.

*Nää jag kör inte alltid lagligt. Ibland kan det gå fort. Men 90% så kör jag faktiskt lagligt. Detta gäller även för bil.:tummenupp

Men vet att de är fler som tänker som jag. Mvh

Då var vi där igen :rolleyes:

"-Bara för att han gör så så kan jag också göra så"

Med det resonemanget så skall du inte ha något körkort.:rolleyes:

Last edited:

cbr1000 rr

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2009
Hoj
Kawasaki Z1000 2010. Honda crf 450 07
Skulle nog vara mer bekymmrad över försäkringen, hur blir det om du råkar smälla på nått och dom kollar strypningen? kanske inte så roligt att vara oförsäkrad om man ska betala skadestånd till nån som man gjort förlamad eller dödat.

liggan

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
yamaha tzr 125*2 honda cbr 600f ,suzuki gs75x,yamaha rd125
Skulle nog vara mer bekymmrad över försäkringen, hur blir det om du råkar smälla på nått och dom kollar strypningen? kanske inte så roligt att vara oförsäkrad om man ska betala skadestånd till nån som man gjort förlamad eller dödat.

När det gäller försäringen så spelar det inte någon roll om höjjen är stryppt eller inte, det är samma pris för dem flesta försäkringsbolag, men visst,det finns säkert undantag. Men mitt bolag spelar ingen roll om den är strypt eller inte

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
När det gäller försäringen så spelar det inte någon roll om höjjen är stryppt eller inte, det är samma pris för dem flesta försäkringsbolag, men visst,det finns säkert undantag. Men mitt bolag spelar ingen roll om den är strypt eller inte

Ja, när det gäller premien, ja!
Det är olovlig körining och vid händelse av skada, säger jag bara: läs försäkringsvillkoren!

Till TS: Du har körkort, va? Kolla i böckerna igen om du är osäker.

OC

är inte som alla andra
Gick med
28 Mar 2008
Hoj
R1
låt grabben göra som han vill så får han lära sig läxan själv när han ska prata med försäkringsbolaget mm när olyckan varit framme eller ska förklara för farbror blå...

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
Japp. Kör superlagligt!
Inte ens en halv km/h över ligger jag. Någonsin*!:rolleyes:
Sedan så har ju annan inget som man behöver bevisa, så därför kör jag ju grusmaskin, samt att man inte behöver ligga i en 2-300km/h för att ha skoj.
Prova du också så kanske du inser att säsongen blir förlängd till året om istället för att sitta hemma och grina så fort det är lite vitt på backen:D.

*Nää jag kör inte alltid lagligt. Ibland kan det gå fort. Men 90% så kör jag faktiskt lagligt. Detta gäller även för bil.:tummenupp

Då var vi där igen :rolleyes:

"-Bara för att han gör så så kan jag också göra så"

Med det resonemanget så skall du inte ha något körkort.:rolleyes:

Haha du kan ju inte på riktigt vara helt seriös nu. :gnissla
Varför i hela världen skulle det vara mer ok för dig att gasa på än vad det isf är för trådskaparen? Såvitt jag vet så är det lika olagligt att inte hålla hastigheten som det är att köra ostrypt om man inte har kort för det. Båda är ju olagligt, så om du nu ska försöka framstå som så himla duktig kan du väl iaf komma med ett gott föredömme och inte dömma ut folk om du själv inte har rent mjöl i påsen. :tummenupp

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Om man "bara" gasar på så gör du dig skyldig till hastighetsöverträdelse

Om du kör obegränsad hoj på begränsat körkort så framför du ju ett fordon du inte fyller kraven för att köra. Borde vara samma sak som att köra lastbil utan C behörighet?

...Varför i hela världen skulle det vara mer ok för dig att gasa på än vad det isf är för trådskaparen? Såvitt jag vet så är det lika olagligt att inte hålla hastigheten som det är att köra ostrypt om man inte har kort för det...

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Haha du kan ju inte på riktigt vara helt seriös nu. :gnissla
Varför i hela världen skulle det vara mer ok för dig att gasa på än vad det isf är för trådskaparen? Såvitt jag vet så är det lika olagligt att inte hålla hastigheten som det är att köra ostrypt om man inte har kort för det. Båda är ju olagligt, så om du nu ska försöka framstå som så himla duktig kan du väl iaf komma med ett gott föredömme och inte dömma ut folk om du själv inte har rent mjöl i påsen. :tummenupp

Nja, Det är olagligt att bryta mot hast. bestämmelser och att köra olovligt, MEN olovlig körning har ett högre straffvärde och är det enda av de två som inte kan anses som ringa, eftersom det är antingen eller som gäller. Jämför med: Truckkort, flygcertifikat, examen.
Antingen har man det eller inte. Tycker du att det är ok att flyga trafikflyg på enmotorigt cert? Vill du åka med en sådan pilot hur duktig vederbörande än är?
Antingen följer man reglerna eller så bryter man dem och få stå ut med att ses som en idiot.

Till sist tycker jag att vi kan lägga ner resonemanget; - "den kan kasta första stenen..."

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
Nja, Det är olagligt att bryta mot hast. bestämmelser och att köra olovligt, MEN olovlig körning har ett högre straffvärde och är det enda av de två som inte kan anses som ringa, eftersom det är antingen eller som gäller. Jämför med: Truckkort, flygcertifikat, examen.
Antingen har man det eller inte. Tycker du att det är ok att flyga trafikflyg på enmotorigt cert? Vill du åka med en sådan pilot hur duktig vederbörande än är?
Antingen följer man reglerna eller så bryter man dem och få stå ut med att ses som en idiot.

Till sist tycker jag att vi kan lägga ner resonemanget; - "den kan kasta första stenen..."

Jag har inte uttalat mig om att det är mer eller mindre okej något utav endera. Om du läser igen så påpekade jag bara att Båda två är olagliga. Det jag ville få höra var varför Fraden ansåg att han har mer rätt till sitt körkort än trådskaparen när han själv inte håller sig till lagarna.
Själv så kör jag olagligt, och det står jag för. Men jag kastar inte skit på andra som gör likadant bara för det.

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Håller med dig :tummenupp

Då är det mer sandlådenivå att inte följa reglerna som finns:rolleyes:

Inte enligt mig. Gillar man inte en regel som enligt mig är rätt så fånig, varför följa den till punkt och pricka?. Nu vill jag inte låta som någon wannabe outlaw men det är iaf så jag tänker.

Snowman89

Guest
Jag lånar tråden lite.

Vad skulle hända ifall jag har körkort utan begränsningar men kör en hojj som är registrerad på en strypt effekt men jag kör den ostrypt och polisen stoppar mig?

Erivo

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
R1 -03, Ktm 450 -04
Hoppas farbror blå ser dig och du blir av med lappen då :)

Det var ju ett förbannat trevligt svar du gav honom :huvet. Jag körde utan och det gör/gjorde nog över 50% av dom som har/hade begränsat också.

Det är väll ganska självklart att folk som har "sporthoj" intresse inte tar kort för att köra med 34hk, och om inte jag minns fel är vi på just Sporthoj.com. Kan dock hålla med om att en inlärnings period är nödvändig för nybörjare. Men det rättfärdigar inte en sådan kommentar.

Oj oj oj vad många - jag kommer få på detta inlägg:).
Kram på er :glömdet

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jag har inte uttalat mig om att det är mer eller mindre okej något utav endera. Om du läser igen så påpekade jag bara att Båda två är olagliga. Det jag ville få höra var varför Fraden ansåg att han har mer rätt till sitt körkort än trådskaparen när han själv inte håller sig till lagarna.
Själv så kör jag olagligt, och det står jag för. Men jag kastar inte skit på andra som gör likadant bara för det.

Never argue with a idiot they will lower you to their level and then beat you with experience...:rolleyes:

Så jag lägger ner den här diskussionen nu.:tummenupp:D

Har du kul när du kör 1 km/h? :rolleyes:
Trodde att du var såpass smart att jag menade 200 när jag skrev 2.
Men tydligen så kopplade det inte i din hjärna.
Men det är okej. Du är förlåten:tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag