Jopp jag gillar faktiskt inte de flesta sporthojsförare för att de just inte kan hålla sig till reglerna. Det är föga onödigt å dra igenom en by där det är 50 eller 70 med tät bebyggelse i 100+ km/h som de flesta sh förare faktiskt gör.
Vad är det som rättfärdigar att man ska köra utan strypningar för att man kör hoj då? Det är ju lika idiotiskt som att köra bil när man är 16 utan handledare och inget övningskörningstillstånd. Man får det helt enkelt inte. Man får köra så lika lite som du får gå in i affären och ta en vara som du inte betalar för.
Är man under 21 år och tar begränsad behörighet ja då tar man just begränsad och inte tungt kort. Vill man ha mkt hk får man vackert vänta i de 2 åren tills det blir tungt automatiskt eller tills man fyllt 21 år och får ta körkort för tung hoj.
Inte får du köra en vanlig bil för att du tagit körkort för EU-moppe bil liksom.
Och faktiskt sist jag körde på gatan så håller jag mig till hastighetsbegränsningarna, sen att jag inte kört på gata på nästan 3 år för att jag busar runt på banorna mer än varannan vecka under sommarn det är en annan sak
Jag gör bus på rätt ställen under rätt förhållanden