Ostrypt hoj

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
Never argue with a idiot they will lower you to their level and then beat you with experience...:rolleyes:

Så jag lägger ner den här diskussionen nu.:tummenupp:D

Trodde att du var såpass smart att jag menade 200 när jag skrev 2.
Men tydligen så kopplade det inte i din hjärna.
Men det är okej. Du är förlåten:tummenupp

Och självklart ytterligare ett helt meningslöst idiotsvar..... Suck :näsblod

over and out

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Vaknat på fel sida? :gnissla
Är väl ändå upp till han själv hurvida han vill köra lagligt eller inte.
Tvivlar starkt på att du kört helt snällt och fint hela tiden.
Men men back to topic.

Inte ett dugg men det är sånna som han som förstör för oss andra. Precis som folk som ställer sina hojar på väl utvalda ställen för att de ska bli stulna för de vill ha en ny hoj för att ta ett annat exempel.

Varför ska det vara så jävla svårt att hålla sig till reglerna så behöver inte folk bli så jävla irriterade på hojåkare?

Reglerna har trots allt uppkommit av en anledning.

Jag har aldrig åkt ostrypt under tiden jag bara hade kort för strypt hoj, och vill jag busköra så gör jag det på banan, då är man inte så intresserad av att göra det på gatan längre.
Så NEJ där tar du fel, jag gör inte dumheter på gatan :) Så dum är jag inte ;)

Erivo

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
R1 -03, Ktm 450 -04
Inte ett dugg men det är sånna som han som förstör för oss andra. Precis som folk som ställer sina hojar på väl utvalda ställen för att de ska bli stulna för de vill ha en ny hoj för att ta ett annat exempel.

Varför ska det vara så jävla svårt att hålla sig till reglerna så behöver inte folk bli så jävla irriterade på hojåkare?

Reglerna har trots allt uppkommit av en anledning.

Jag har aldrig åkt ostrypt under tiden jag bara hade kort för strypt hoj, och vill jag busköra så gör jag det på banan, då är man inte så intresserad av att göra det på gatan längre.
Så NEJ där tar du fel, jag gör inte dumheter på gatan :) Så dum är jag inte ;)

Men du måste ju förstå att du i princip förklarar att 50%, alltså hälften av alla på detta forum förstör för oss hojåkare i så fall. Menar du alltså att om du kör en fin kurvig väg, att du verkligen ligger i 70 hela tiden? Eftersom du aldrig gjorde dumheter på gatan?"

Sen håller jag helt med dig om att t.ex. ställa hojen där den nästan garanterat blir stulen är förbannat dålig stil.

Vill bara styrka att det är fel forum att klaga på någon som vill köra utan strypningar i, när nästan alla här gjort det.
Jag tog inte mc kort för att köra med 32 hästar. Jag tror att olyckor inträffar när man inte kör med insidan av huvudet, men inte på grund av att du har en 600cc med full effekt på 110hk istället för 32hk.

Menar bara att ditt agg mot dom som inte följer dessa lagar inkluderar nästan oss alla här.

:fyllisar

Last edited:

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Men du måste ju förstå att du i princip förklarar att 50%, alltså hälften av alla på detta forum förstör för oss hojåkare i så fall. Menar du alltså att om du kör en fin kurvig väg, att du verkligen ligger i 70 hela tiden? Eftersom du aldrig gjorde dumheter på gatan?"

Sen håller jag helt med dig om att t.ex. ställa hojen där den nästan garanterat blir stulen är förbannat dålig stil.

Vill bara styrka att det är fel forum att klaga på någon som vill köra utan strypningar i, när nästan alla här gjort det.
Jag tog inte mc kort för att köra med 32 hästar. Jag tror att olyckor inträffar när man inte kör med insidan av huvudet, men inte på grund av att du har en 600cc med full effekt på 110hk istället för 32hk.
Vill inte rikta denna kritik mot dig just. Menar bara att ditt agg mot dom som inte följer dessa lagar inkluderar nästan oss alla här.
:fyllisar

Jopp jag gillar faktiskt inte de flesta sporthojsförare för att de just inte kan hålla sig till reglerna. Det är föga onödigt å dra igenom en by där det är 50 eller 70 med tät bebyggelse i 100+ km/h som de flesta sh förare faktiskt gör.

Vad är det som rättfärdigar att man ska köra utan strypningar för att man kör hoj då? Det är ju lika idiotiskt som att köra bil när man är 16 utan handledare och inget övningskörningstillstånd. Man får det helt enkelt inte. Man får köra så lika lite som du får gå in i affären och ta en vara som du inte betalar för.

Är man under 21 år och tar begränsad behörighet ja då tar man just begränsad och inte tungt kort. Vill man ha mkt hk får man vackert vänta i de 2 åren tills det blir tungt automatiskt eller tills man fyllt 21 år och får ta körkort för tung hoj.
Inte får du köra en vanlig bil för att du tagit körkort för EU-moppe bil liksom.

Och faktiskt sist jag körde på gatan så håller jag mig till hastighetsbegränsningarna, sen att jag inte kört på gata på nästan 3 år för att jag busar runt på banorna mer än varannan vecka under sommarn det är en annan sak :) Jag gör bus på rätt ställen under rätt förhållanden ;)

Last edited:

Erivo

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
R1 -03, Ktm 450 -04
Jopp jag gillar faktiskt inte de flesta sporthojsförare för att de just inte kan hålla sig till reglerna. Det är föga onödigt å dra igenom en by där det är 50 eller 70 med tät bebyggelse i 100+ km/h som de flesta sh förare faktiskt gör.

Vad är det som rättfärdigar att man ska köra utan strypningar för att man kör hoj då? Det är ju lika idiotiskt som att köra bil när man är 16 utan handledare och inget övningskörningstillstånd. Man får det helt enkelt inte. Man får köra så lika lite som du får gå in i affären och ta en vara som du inte betalar för.

Är man under 21 år och tar begränsad behörighet ja då tar man just begränsad och inte tungt kort. Vill man ha mkt hk får man vackert vänta i de 2 åren tills det blir tungt automatiskt eller tills man fyllt 21 år och får ta körkort för tung hoj.
Inte får du köra en vanlig bil för att du tagit körkort för EU-moppe bil liksom.

Och faktiskt sist jag körde på gatan så håller jag mig till hastighetsbegränsningarna, sen att jag inte kört på gata på nästan 3 år för att jag busar runt på banorna mer än varannan vecka under sommarn det är en annan sak :) Jag gör bus på rätt ställen under rätt förhållanden ;)

Håller med dig till 100% om för hög fart på olämpliga ställen som byar, skolor, stan, övergångsställen m.m. Där håller jag absolut reglerna och hoppas alla andra också gör det.
MEN, jag syftade mest på detta denna tråden handlade om ifrån början.
Vad är det som säger att jag är en bättre förare när jag tar kortet vid 20 års och 10 månaders ålder än 2 månader senare då jag fyllt 21?

Eller ännu ett exempel, varför är en person som tagit kortet vid 19 års ålder mindre lämplig att köra hoj med full effekt än min mormor som fick det på köpet?

Förstår absolut vad du menar och tycker inget ont i det.
Men jag är nog tyvärr som de flesta andra här att jag gillar att lite mer effekt än en 125cc. Så jag kunde själv inte hålla mig tills jag hade haft kortet i 2 år. Menar inte att man behöver köra som en idiot för det.

Nu tycker jag vi lägger ner denna diskussionen för jag tror inte vi kommer någon vart ändå. Jag lägger i alla fall ner den nu.

Hoppas du får en jätte trevlig påsk och fint väder:krama , och ni andra med såklart:)

Last edited:

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
MEN, jag syftade mest på detta denna tråden handlade om ifrån början.
Vad är det som säger att jag är en bättre förare när jag tar kortet vid 20 års och 10 månaders ålder än 2 månader senare då jag fyllt 21?

Eller ännu ett exempel, varför är en person som tagit kortet vid 19 års ålder mindre lämplig att köra hoj med full effekt än min mormor som fick det på köpet?

Näe jag har aldrig sagt att man är kass på att köra hoj för att man är under 21 och de finns gott om de som är äldre och kör som krattor med. Så kort sagt ja det finns 10 åringar som kör hoj bättre än både dig och mig men de får ändå inte köra en 1000cc hoj

Men den lagen har ju kommit av en anledning, hade det inte funnits fog för det så hade den ju inte uppkommit eller hur?

Varför är det markant fler under 25 som dör än de över 45 liksom?

Sen får man inte köra fortare än max 120km/h här i Sverige på gatan så en 125a borde räcka gott till alla egentligen ;)

Å jag vet precis hur drygt det är att köra strypt hoj i 2 år för det har jag själv fått göra, men sen stryper ju folk som krattor med och då går hojen som en påse skit. Men om folk kunde lägga lite tid på att strypa rätt så går hojen bra och ev dreva om den så blir den inte så trött. Och har man en trött hoj får man väl lära sig lite teknik och utnyttja det man har till max ;)

(min strypta hoj var det inga problem å komma upp i 180km/h med och ville man så gick det att pressa upp till drygt 200km/h enligt mätaren och det räcker gott å väl till för ngn som har ett begränsat kort, eftersom de är just nybörjare :arsele)

Pussinuss å glad påsk :krama

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...