Otäck stunt-olycka

philly

phille
Gick med
11 Jul 2005
Ort
västerås
Hoj
ingen just nu
crashtestdummy skrev:
jodå gaffatejp och plåster så är han hel...det är tyvärr sådär det ser ut på en olycksplats. anväd skydd mina vänner.

hahaha! Det är sant min vän.

btw. Läste ditt inlägg nyss om din crash, va glad att de inte såg ut sådär!
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
philly skrev:
hahaha! Det är sant min vän.

btw. Läste ditt inlägg nyss om din crash, va glad att de inte såg ut sådär!
ganska komiskt att du säger så...
jag stod i hallen med jeans och min nya Peak performance jacka för ett par timmar sen och svor över att jag inte fick ner skinnstället i ryggsäcken.. min fru svor och tvingade på mig skinnstället och 3 minuter senare var min hoj sopor.....
skinn rockar... :rolleyes:
 

philly

phille
Gick med
11 Jul 2005
Ort
västerås
Hoj
ingen just nu
crashtestdummy skrev:
ganska komiskt att du säger så...
jag stod i hallen med jeans och min nya Peak performance jacka för ett par timmar sen och svor över att jag inte fick ner skinnstället i ryggsäcken.. min fru svor och tvingade på mig skinnstället och 3 minuter senare var min hoj sopor.....
skinn rockar... :rolleyes:

Tänk att kvinnor ändå utgör en viss betydelse i hemmet, dvs förutom laga mat, diska, tvätta och barn-sysslor. Skrämmande men sant! hahaha
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Alltså.. Nån som har varit med om nåt liknande och vet hur ont det gör?
Eller blir det liksom bedövat av adrenalinet? Jag har bara knäckt nåt revben å brutit stortån som värst..å det gjorde ont som fan.. :rolleyes:
Hur ont ska inte det där göra då egentligen?

Det lär ju iaf vara en skaplig chock å få se sin fot hänga i strumpan :hihi :3freak
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
En kille (gubbe) på min kompis jobb blev av med foten efter en olycka. Minns inte exakt hur det gick till med något i stil med att han kom i en kurva, och en bit framför gör en POLISBIL en u-sväng, och han dundrar rätt in i sidan på bilen. Han fick snuskigt mkt i skadestånd, men det gav honom ju inte foten tillbaka. :(
 

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
skoteridioten skrev:
Alltså.. Nån som har varit med om nåt liknande och vet hur ont det gör?
Eller blir det liksom bedövat av adrenalinet? Jag har bara knäckt nåt revben å brutit stortån som värst..å det gjorde ont som fan.. :rolleyes:
Hur ont ska inte det där göra då egentligen?

Det lär ju iaf vara en skaplig chock å få se sin fot hänga i strumpan :hihi :3freak

Provade förra året att göra en high-sider, bröt 5 revben samtidigt...
Håller med om att det känns skapligt, men det var svårt att ligga stilla trots sjukvårdarnas förmaningar om att vara försiktig med nacken...

Inte heller på dom tre milen med ambulans till Lund gjorde någon avtrubbning av kroppens skyddsfunktioner kännbara, det gjorde rejält ont hela vägen.

Det tog närmare två månader innan jag kunde sova liggande i min vattensäng igen, det blev halv-liggande/-sittande med många oroliga nätter i en resårsäng som var bunden till ett element så den inte kasade när jag lutade mig bakåt.

Om man däremot råkar ut för en olyck som denna kanske andra funktioner träder in, men å´ andra sidan, varför skulle kroppen ta bort smärtan, det är ju trots allt det som gör att kroppen fattar att en del är skadad?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top