Otroligt dåligt bemött av Johans MC!

Status
Ej öppen för fler svar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Helt seriöst svar då..
Ja det var fel av handlaren att reagera som han gjorde.
Men, jag kan till viss del förstå varför han gjorde det. Det sättet du inleder konversationen på är ju helt uppåt väggarna och din attityd bara bäddar för en eventuell otrevlig kund/ handlar relation.

När man svarar och får en massa juridisk dravel upptryckt i ansiktet utan att det ens kommer en fråga efter påståendet, då blir man ju trött och med erfarenhet så vet man om, att detta är ingen kund vi vill ha att göra med ändå.

Tro mig, Johans mc tjänar mer på att inte ha dig som kund med den attityden som du visade.
Men ja, han överreagera.
Han har väl haft för många kunder som dig på en och samma dag.

Ponera att kunden som ringer köpte en ny hoj förra året. Sprillans ny.
Servade den hos en annan verkstad
Fick ett fel på den andra säsongen som är solklart garantifel.
Får inte ett skit hjälp av handlaren för att han servat den på annan verkstad.

Då hade min första fråga till min nya mc handlare också varit hur de ser på garantin.

Och gällande att man skulle förlora på att ha en kund som vill veta sina rättigheter? Jo det skulle väl vara om man tjänar sitt leverbröd på att blåsa folk.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ni som klagar läs igenom början på tråden och vad som egentligen skrivs.
Är ju flertal som undrar om TS konfrontationstaktik med handlaren är den bästa.

Det här är för övrigt tråd nr.2 där en nyreggad person, som gömmer sig bakom anonymiseringstjänst, säger negativa saker om Johans Mc.

Har man kritik eller negativa saker att säga om en handlare så går det utmärkt att säga under förutsättningen att det är sakligt och att motparten ges möjlighet att bemöta det hela.
Finns flera dylika trådar där detta har gjort på ett bra sätt.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
För mig är det ofattbart hur du och Wiseguy kan vara moderatorer.

Hur kan ni avgöra när andra forummedlemmar missköter sig när ni är fullkomligt odugliga på att granska er själva? Vad tycker annonsörerna när ni uppenbarligen skrämmer bort nya besökare?

Nu får du faktiskt förklara vad i mina inlägg som är så fruktansvärt. :confused:

Citera gärna med fet text för helt ärligt så ser jag inget konstigt i det jag skriver. Jag ifrågasatte endast trovärdigheten av berättelsen samt TS tillvägagångssätt och retorik. Det finns något som heter källkritik och innan jag sväljer en historia om att en handlare fullkomligen pissat på en potentiell kund så vill jag ha mer information.

Bara för att jag (och Wiseguy) är moderatorer så betyder det väl inte att vi inte får uttrycka våra egna tankar även om representerar sajten.

Har TS lämnat sajten på grund av att denne känner sig kränkt av vårt bemötande så är det inte mycket jag kan göra åt det.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Ingen som funderat på om ts ens ringde rätt nummer?
På mitt förra jobb (en verkstad) hände det att folk ringde i tron att de kommit till tandläkaren......

Gissa hur många skruvade svar de stackars kunderna/patienterna kunde få när man var på det humöret :crash

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
En del bra poäng har sagts, en del mindre väl valda ord kanske, och det får räcka.

En lärdom iaf: fundera lite innan man gör ett telefonsamtal till en person eller ett företag där man ev. vill ifrågasätta något. Stor risk för missförstånd, vilket vi får hoppas det hela handlar om. Och i med inlägget sker bakom anonymiserad IP-adress, så lägger det lite skugga över TS inlägg.

Och tråden i övrigt har ju spårat ur. Därmed stängs den. :smasha

Hör Johan MC av sig, så får de sista inlägget (via mig) om de vill ge ett svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Här är ett officiellt svar från Johans MC:

Vi önskar bemöta det som skrivits på tråden om oss med följande text:

Hej Max Andreasson och övriga som följer den här tråden!

Naturligtvis gick den här konverastionen inte ordagrant till som Max beskriver.
Är man säljare måste man kunna tackla konstiga och kluriga frågor på ett bra sätt.
Jag ber om ursäkt om du uppfattat oss som arroganta.

Sedan kan det naturligtvis bli fel infallsvinkel på ett samtal när en kund det första som händer börjar med
frågor om marknadsdomstolen.
Johans MC följer de lagar och regler som tillämpas i branschen.

Angående frågan om service måste göras av en auktoriserad verkstad kontra verkstad med utbildad personal så lämnar vi den
frågan till KTM och övriga importörer.
(För att göra en korrekt service på en KTM och få det viktiga service ID numret måste man dock ha ett diagnostikverktyg som bara auktoriserade verkstäder har.)

Vill du eller någon annan ställa frågor i detta ärende är ni välkomna att kontakta mig på telefon 031-78 77 722.
PS Tråkigt att det skrivs så här om någon av personalen på Johans MC då vi generellt sett på min avdelning MC-Sälj, är kända för att vara trevliga och hjälpsamma.

Med vänlig hälsning

Erik Westberg
Ansvarig MC-Sälj & Leveransavdelning
erik@johansmc.se
031-78 77 722

Tråden fortsätter vara stängd. Trevlig helg gott folk :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha