Jag mekar nästan allt själv, så det blir sällan besök hos lokala handlaren. Men häromdagen såg jag någon som påstod sig ha bytt styrlager för 8.500,- på en liknande hoj som jag har.
Det lät helt bizzart så jag mailade Yamaha i Haninge, som berättar att samma operation hos dem kostar 2000 i delar samt 4h x1125kr/timme, dvs 4500 i arbete, tot ca: 6500,-
Hur är det möjligt att betala så mycket pengar??
Jag fick en komplett sats med märkeslager i en söt liten låda, greasetub och klistermärke i brevlådan från UK, för 380 spänn inkl frakt, och bytte själv, inte helt utan krångel men uthärdligt.
När jag betalde 2000,- för kamremsbyte, ventilkoll och packboxar i USD gaffeln en gång, så var det rena kapet i jämförelse.
De kan ju inte skylla på säsongsbaserade inkomstbortfall för de har ju alla slags fordon att skruva på i verkstaden, timdebiteringen är ett skämt.
Det lät helt bizzart så jag mailade Yamaha i Haninge, som berättar att samma operation hos dem kostar 2000 i delar samt 4h x1125kr/timme, dvs 4500 i arbete, tot ca: 6500,-
Hur är det möjligt att betala så mycket pengar??
Jag fick en komplett sats med märkeslager i en söt liten låda, greasetub och klistermärke i brevlådan från UK, för 380 spänn inkl frakt, och bytte själv, inte helt utan krångel men uthärdligt.
När jag betalde 2000,- för kamremsbyte, ventilkoll och packboxar i USD gaffeln en gång, så var det rena kapet i jämförelse.
De kan ju inte skylla på säsongsbaserade inkomstbortfall för de har ju alla slags fordon att skruva på i verkstaden, timdebiteringen är ett skämt.