Bortsett från fusk vid verkstadsbesöken så är det ett val somliga gör, att gå dit.
Många känner sig manade att göra saker hemma själv. Städa, lägga golv, måla huset, byta fönster, mecka med bilar och mcs. Fixa iordning datorer och handla. Andra lejer ut (köper) dessa tjänster, eller delar av dem.
På vissa forum verkar folk ha hur mycket tid som helst. Då blir det också mycket billigare, men den insparade pengen kostar tid som kan läggas till annat. Och här är väl skillnaden folk emellan. Jag är en sån som i möjligaste mån köper alla dessa tjänster. Jag har råd.
Däremot kan jag hålla med TS att somliga verkstadsbeök vad gäller mc och bil för den delen, är rent groteskt dyra. Utöver detta är ju timpris på över 1000 spänn oerhört dyrt. Men det är också en följd av att all arbetskraft i Sverige är dyr. Utöver att utrustning och annat ska betalas. Gissa varför butiker i Sverige inte har mer än en kassabetjänt. Jämför utomlands där du bli omringad så fort du går in i en butik.
Däremot är jag lite avis på de som kan/har tid och möjlighet att serva mcn. Jag skulle vilja kunna mera men viljan är inte så stor att jag ids lägga alla timmar på att lära mig
Här i storstan regnar det och aptil suger allmänt fett ur ett mc-perspektiv. Jag får kanske nöja mig att dra på spandex och hjula runt på två hjul utan motor
Må gott alla mc-bröder och mc-systrar.