Tack för din text, uppskattas. Ja, kanske ska jag inte ha på någonting efter rengöringen.. bara att jag blir lätt "underhålls-manisk" när någonting ändå ska göras och försöker gärna göra det så bra som möjligt - och ibland utför man onödiga åtgärder som gör mer skada än nytta heh. Men jag lär mig gärna och har kommit en liten bit i lärandet på fyra år åtminstone heh... kanske vågar man öppna en motor lagom till pensionen med nuvarande tempo.
Jag är väldigt mycket nybörjare gällande det mesta mekandet, därav att jag är lite "feg" när det gäller att göra saker. Försöker att googla och kolla på youtube om det finns innan man gör saker, men att skruva av bakhjulet kändes som en rätt enkel sak att göra med enkelsving trots att man är nybörjare - fast sedan uppstår det såklart frågor när man väl få av hjulet och ser hur det ser ut
Har köpt en momentnyckel när hjulet ska på igen åtminstone för att inte över/underdra då jag inte riktigt litar på att jag ska kunna köra 108 Nm (+/- x antal procent) på känsla.
Kort fråga gällande bromsar - båda mitt fram- och bakhjul gnisslar lite när jag provar att spinna runt dem, d.v.s. bromsbelägget ligger an lite på skivan hela tiden. Är detta normalt, och om så, när vet man om det är för mycket?
För att kolla kolvarna antar jag att jag måste skruva logg bromsoket? Har du någon "referens" på hur de bör bete sig, och hur man bör åtgärda eventuella "fel"? (T.ex. om de ska mekaniskt justeras, eller smörjas med något speciellt fett).