Wheeliedevil
Användare
Markku skrev:Då har vi antagligen snackats eller i alla fall setts om du jobbar på Oves. Hälsa gänget från Markku på AK Motor
Just dé! Det var väl du som bjöd på påskgodis
/WD
Markku skrev:Då har vi antagligen snackats eller i alla fall setts om du jobbar på Oves. Hälsa gänget från Markku på AK Motor
Eller om det var muffins, kommer inte ihågWheeliedevil skrev:Just dé! Det var väl du som bjöd på påskgodis
/WD
Wheeliedevil skrev:Kompression: 9,5:1
Turbo: Vattenkyld Mitsubishi TD-04 med 5:ans avgashus avsett för Saab 9-5 Aero. Stålomspunna slangar till oljetillförsel.
Oljekylare: BMW orginal luftkyld istället för standard vattenkylda som inte fick plats. Stålomspunna slangar.
Dumpventil: Saab orginal
RG500-Johannes skrev:Intressant. Ungefär hur långt har du backat tändningen?
Jag skulle nog vilja upplysa om att du skulle kunna köra med 6 kvadrats 9000 Aero hus. Passar rakt av. Lite mer på topp...
En av slangarna såg lite nypt ut... Eller var det "still under construction"?
En "Uhm-luft"-ventil minsann...
Som sagt, snyggt bygge. Men hur kan du köra med 9,5 i komp? Vi kör med ungefär det kompressionsförhållandet och vi har ett mycket raffinerat spik- & laddtrycksregleringssystem för att kunna hantera höga kompressioner.
Vad har du för laddtrycksreglering? Programmerbar?
Har du bromsbänksdata man kan få glutta på?
/J
Wheeliedevil skrev:Har bara märkt tendenser till spikningar vid enstaka tillfällen med det är fixat, jag laddar "bara" 0,7bar så det är inga överdrivna laddtryck.
Jag har byggt denna för att det är en kul grej och framförallt för att hojen ska bibehålla sin tillförlitlighet och fungera i praktiken.
Vad använder "ni" för styrsystem och var jobbar du/ni??
Nej, laddtrycket är fast och inte programmerbart, ändrar jag det så måste det mappas om igen.
Jag har massvis med olika testkörningar i bänk. Körning med olika tryck mm.. Vad exakt är du ute efter?? Bifoger en...
/WD
r1666 skrev:ska du sälja den eller köra själv?? bana eller??mycket snygg blir den iaf
Wheeliedevil skrev:Tackar! Jag ska behålla hojen. Den kostar mig inte knappt något längre. Det blir nog inte någon bankörning heller med den, det är svårt o hålla igen effekten ibland. Kan lätt resultera i en olycka..
/WD
chrille-r1000 skrev:Den lär bli jävligt snygg, det lilla man ser på din avatar + den crypterade, bilden tom Valentino skulle bli impad tror jag. Men en fråga som jag inte har sett innan på tråden, nämligen ljudet, hur låter den? Det är en replika men ändå en rad 4:a.
Kan du lägga upp en ljud fil?
Snyggt jobbat, jag är avis.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |