Hallå alla! Som det är nu har jag en strypt Kawasaki Er6n (35kw) men funderar på att köpa en Yamaha R1 och börja köra den. Vad kan man förvänta sig för straff om man har B samt A2 körkort och åker fast? Någon som har erfarenhet?
Du har inte gällande körkort = olovlig körning = förlust av befintligt körkort.
(Hmmm, har denna fråga ställts förut på SH?)
Jag tycker rettan e lite klen och vill ha en hajjabuza med turbo på A2
Istället för att vara en moralkärring svarar jag på dina frågor bäst jag kan.
När jag fortfarande hade A-begränsad så körde jag vid tillfällen på en hoj med mer än 25kW. Blev även stoppad av en MC-polis för fortkörning en gång på hoj med mer än 25kW med mitt begränsade kort. De gångerna jag pratat med polis i sådana tillfällen har de inte sagt någonting om hojen, med största sannolikhet så kollar de (oftast) inte upp hojens effekt.
Det är mina upplevelser iallafall.
Citerar mig själv från en gammal sån här tråd. Notera att jag inte rekommenderar att du tar bort strypningen på din hoj, men kan ju vara bra med lite nyans. Samt att man faktiskt svarar på frågan.
Men förgasarPONNISAR då?
Någon som vet vad gäller? Olovlig körning + olycka = försäkringsbolagen knullar dig arselet?
Smått OT, men hur fan kan R1 fortfarande vara alla småpojkars våta dröm?
De har aldrig hört talas om Norton Commando?
Ett enkelt svar är - IDIOT, Tålamod är en dygd . Allt ryker och du blir liggandes som ett dregglande kolli och jag, plus alla andra, med lite tålamod får pynta för det på våra försäkringar. Go ahead men sätt då en pistolkula genom skallen istället så är problemet ur värden, dessutom landar det på ett annat kontoställe hos försäkringsbolaget.
För att de inte kollar vad det kostar att försäkra den, innan de har köpt den.Smått OT, men hur fan kan R1 fortfarande vara alla småpojkars våta dröm?
Lär dig svänga med hojen
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |