"påhoppad" av gubbe vid rödljus

Wheelie4ever

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2006
Hoj
Aprilia 550 Sxv -06 blev stulen för tillfället utan hoj
Sista idioten är inte född än! :fakta Undrar om man verkligen vill veta vad som händer i deras skallar? :va
Jag råkade ju ut för en liknande snubbe för några år sen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=93548

Jobbar som service-elektriker och besöker 5-10 olika kunder med elproblem varje dag.
Har efter ett år här i sthlm konstaterat att minst 1/4 del av innevånarna i den här staden är idioter... Har ett flertal ggr sett dessa personer sätta sig i en bil efter jag har fixat problemet deras.
Så dom finns, lever och kör bil ibland oss normala människor och det är bara en tidsfråga innan vi stöter ihop med dom.
Har startat en tråd för någon vecka sen då jag blev prejad av en idiot med mobiltelefonen i högsta hugg("Tänk på bilarnas döda vinkel").
Slutade med en adrenalinöverdos för mig och en trasig baklykta för honom.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag skulle nog ha börjat grina :-(
Jamen då hade han säkert börjat be om ursäkt och bete sig för att du är tjej. Om jag hade grinat i en sån situation så hade gubben säkert puttat omkull mig och tillsammans med eventuella förbipasserande petat med pinnar på mig.

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Ja, jag kände att jag gjorde rätt men som någon sa att efterklok är man alltid. Jag känner dock att det skulle varit kul att konfrontera den där vaselin smörjande gubben. Tyvärr så verkar det finnas allför många drägg i trafiken.(Säger han som körde 10 km/h för snabbt :näsblod :rolleyes: )

Med en Honda CBR 125? :rolleyes:

Nu ska vi inte vara sån ;) :pannkyss

Smagatusk

Guest
Jag skulle antingen ha skrikit åt honom att jag tänker motanmäla honom för hindrande i trafiken (karln har ju medvetet parkerat och klivit ur bilen mitt i körbanan).

En annan kul grej hade varit att så fort gubben öppnade käften så hade jag börjat varva som fan, och sen skrikit "VA!?" och sen när gubben öppnar käften igen så äre bara att gasa helvete igen. Sen bara lugnt och sansat åkt vidare när det blivit grönt.

Fast mest troligen hade jag rullat hojen åt sidan och "kastat handskarna".

Så jävla klockrent det hade varit! Gett gubbfan tinnitus i en vecka.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Gått av hojen lungt och sansat tittat han i ögonen och sen gjort en kotegeshi kotegeshi gatame på han, sen hade detta blivit hans aboslut sista Konfrontation mot oss hojägare :tummenupp

kotegaeshi.jpg

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Haha, jag skrattar så jag gråter. Detta tog upp lite gamla moppeminnen när man var ute med gänget och åkte. En och annan stackars gubbe har fått sätta sitt begränsade tålamod på prov :lol

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
hade man hamnat i en sån där situation så kommer adrenalinet rätt fort...

men att sitta med visiret nere och bara titta låter faktiskt som vettigaste lösningen... jag hade förmodligen gapat åt gubben tills han börjat grina och sen gått tillbaka!

stannade f.ö en bil för några veckor sedan som körde ut framför mig, avslutade det med kolla om varvstoppet funkade när man inte har en växel i... det gjorde det och gubben fick nog ont i örat för stod 1 meter ifrån han alldeles bredvid han!

finns massvis med idioter där ute, sen så bör man ha lite överseende och tålamod i trafiken, men när nån kliver ut, fäll ner stödet å visiret sen är det bara att köra, man är ju rätt klädd iaf för att ge sig in i en fight ;)

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
du kanske skulle ha knullat honom i röven, framför hans fruga? :tummenupp

I annat fall röstar jag också för att bara stirra stint på honom bakom spegelvisiret, finns väl inget mer irriterande än en person som verkar helt oberörd i sammanhanget medan du själv går upp i atomer?

Ev. avsluta med en liten visiröppning och en nonchalant rap som någon nämnde tidigare, sen ere "Häpåre" och iväg!:tummenupp :tummenupp

Och för att dra det till sin spets så har han väl i lagens mening egentligen misshandlat dig då han började rycka och dra i dig?:confused:

Last edited:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Jag skulle gjort slag i saken och faktiskt slagit in pannbenet pa honom!
Kallat honom F!tt@, trampat honom pa lillfingrarna for att sedan rista ett hakkors med nyckel pa hans motorhuv...:yoparty

Typ...;)

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Jag kan dock säga att det händer inte bara oss mc förare att någon idiot kommer och skäller ut en..
En gång i tiden körde jag buss ute i nacka/värmdö. Många 50 vägar där och vad gäller vid 50 med en STOR röd buss? Bussen har företräde ut ur en hållplats.

Ajajaj vilken villfarelse du som så många andra busschaufförer lever i.

Finns numera ingenting som heter att bussen har företräde,
det heter att man skall UNDERLÄTTA för bussen att köra ut.

Missförstå mig inte ang nedanstående stycke:
Som lastbilschaufför väntar jag bara på den dagen jag rammar en buss
där chauffören tror att det bara är att svänga ut, "jag har förkörsrätt"
vad hjälper det mot 52 ton i jämnhöjd med bussen ?
(Man kan inte stanna och vänta varje ggn en buss blinkar för att stanna
på en hållplats, ibland svänger dom iofs ut igen utan att stanna helt...)

Hmm undrar varför swebus betalar hutlösa summor i självrisker pga att
chauffören bara har kört ut från hållplats i innerstan och rammat en bil.?

Dessutom i personaltidningen står det klart och tydligt samma sak.

Ang gubben :) förslag: Lungt ringa polisen och meddela att du blivit
misshandlad av bilist på tex "sveavägen" och mitt i samtalet "svimma".

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Finns väl inget läge som man är så utsatt som när någon griper tag i en på hojen, ren reflex blir väl att det kommer en spetsig armbåge uppåt nästrakten, sen kliver man av hojen o frågar vad deras "ärende" är.

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Bara gå lungt av hojjen gå till hans bil ta ett kort me mobilen och ev på han med o bara åka igen utan att säga ett ord. o sen anmäla fanskapet

ceicli

Jag kör så långsamt jag vill!!! *basta*
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Honda CBX600E-83
Finns numera ingenting som heter att bussen har företräde, det heter att man skall UNDERLÄTTA för bussen att köra ut.
...
(Man kan inte stanna och vänta varje ggn en buss blinkar för att stanna
på en hållplats, ibland svänger dom iofs ut igen utan att stanna helt...)

Kör själv buss och kollade upp det där i Trafikförordningen.
"45 § Där den högsta tillåtna hastigheten är 50 kilometer i timmen eller lägre, skall en förare som närmar sig en buss, vars förare ger tecken för att starta från en busshållplats, sakta ner och ge bussen möjlighet att lämna hållplatsen. Om det behövs skall föraren stanna.
Bussföraren skall vara särskilt försiktig så att inte fara eller onödig olägenhet uppstår."

Ömsesidig försiktighet med andra ord.
http://www.vv.se/templates/page3____1075.aspx
"Huvudprincipen i trafikreglerna är principen om försiktighet – trafikanterna ska visa omsorg, varsamhet och hänsyn. Följden är att trafikanterna har en mängd skyldigheter men inga rättigheter. Det finns alltså bestämmelser om att "lämna företräde" men inte om "förkörsrätt"."

Och jag håller med dig, det är många som inte ser sig för utan bara svänger ut. Man måste ju ge folk en chans att reagera. Jag brukar räkna till 10 eller så (har väl glömt ibland...:ajjabajja )

Han skrev att han "körde", om det var runt -95 så stämmer det, då hade bussen företräde...

:backontop

Jag hade nog stirrat på gubben som ett fån och kommit på allt bra att säga på väg där ifrån och blivit mer och mer arg! :mad:

Last edited:

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Jag skulle antingen ha skrikit åt honom att jag tänker motanmäla honom för hindrande i trafiken (karln har ju medvetet parkerat och klivit ur bilen mitt i körbanan).

En annan kul grej hade varit att så fort gubben öppnade käften så hade jag börjat varva som fan, och sen skrikit "VA!?" och sen när gubben öppnar käften igen så äre bara att gasa helvete igen. Sen bara lugnt och sansat åkt vidare när det blivit grönt.

Fast mest troligen hade jag rullat hojen åt sidan och "kastat handskarna".

haha lätt! vara dryg och sen gasa i helvet till varvbryt hade ju varit en hel del komik

det värsta är att det är svårt att vara sansad i situationer som denna. Antingen blir man helt asförbannad tillbaka och säger onödiga saker som man kanske inte borde sagt eller så blir man helt förlamad av det märkliga tillfället och bara ser ut som ett frågetecken som tar emot skit av en galen gubbe (ja eller kvinna för delen).

Jag hade nog mest sett ut som ett frågetecken :confused: <--- så

edit: alla bra idéer på vad man skulle ha sagt och gjort kommer jämt när man återberättar historien. Man skulle ha fötts lite mer glapp i käften

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Jobbar som service-elektriker och besöker 5-10 olika kunder med elproblem varje dag.
Har efter ett år här i sthlm konstaterat att minst 1/4 del av innevånarna i den här staden är idioter... Har ett flertal ggr sett dessa personer sätta sig i en bil efter jag har fixat problemet deras.
Så dom finns, lever och kör bil ibland oss normala människor och det är bara en tidsfråga innan vi stöter ihop med dom.
Har startat en tråd för någon vecka sen då jag blev prejad av en idiot med mobiltelefonen i högsta hugg("Tänk på bilarnas döda vinkel").
Slutade med en adrenalinöverdos för mig och en trasig baklykta för honom.

:va :va :va

Fixat vilka problem som har med deras bil att göra? Nåja, det är kanske inte meningen att man ska förstå allt :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln