Panzaa
Bättre att verka än att förverkas
- Gick med
- 16 Aug 2007
- Hoj
- 2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!
Med hjärtat i halsgropen kan man nu andas ut...![Näsblod :näsblod :näsblod](/img/smilies/nose.gif)
Imorse påväg till jobbet blev jag påkörd bakifrån av en bil på Skeppsbron (söder Stockholm). Inledningsvis fick jag kasta mig på hejarna då en sopa i en stor jävla Japansk personlastbil utan blinkers kastade sig ut framför mig.
Han hade inte brytt sig ett skit om att titta i backspegeln.
Förbannad som jag blev drog jag om honom i vänsterfil och bromsade in för att ta mig ett sanningens ord med karljäveln. Döm min förvåning när han kör på hojjen bakifrån precis när jag saktat in. TUR i oturen gick det sakta och inget blev skadat (regplåten bak touchade hans regplåt fram).
Jag gick fram till förardörren och öppnade den då idioten inuti vägrare kliva ur. Stod och uttryckte mitt missnöje ett tag, röck i blinkersspaken och instruerade herren hur denna skulle användas.
Detta var herrens svar:
- Jag körde inte på dig!
* Men du har ju visst kört på mig kliv ur bilen och titta
- Nej jag vill inte
* GÅ ur bilen!
- Nej, vägrar
* Så du vill åka dit för smitning?
- Du körde på mig
* Hur fan kan jag köra på dig när jag åker framåt och du kommer bakom mig?
- Du bromsade för fort
* Ok så du hade tillräckligt avstånd?
- Ja
Då ledsnade jag fullständigt och slet ur karln ur bilen, visade honom att hans bil stod dikt mot min bakskärm. Detta verkade inte hjälpa, utan han hävdade fortfarande att jag hade kört på honom.
Jag fick handgripligen ruska om karln och förklara för honom att det finns oskyddade trafikanter som kan skadas om han inte tänker på hur han kör.
Nästa gång kanske det inte bara är en repad regplåt som är skadad utan en död människa under hans framhjul..
Tror att poletten trillade ned till slut, men jag är fan inte säker.
Billister...![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
Med hjärtat i halsgropen kan man nu andas ut...
![Näsblod :näsblod :näsblod](/img/smilies/nose.gif)
Imorse påväg till jobbet blev jag påkörd bakifrån av en bil på Skeppsbron (söder Stockholm). Inledningsvis fick jag kasta mig på hejarna då en sopa i en stor jävla Japansk personlastbil utan blinkers kastade sig ut framför mig.
Han hade inte brytt sig ett skit om att titta i backspegeln.
Förbannad som jag blev drog jag om honom i vänsterfil och bromsade in för att ta mig ett sanningens ord med karljäveln. Döm min förvåning när han kör på hojjen bakifrån precis när jag saktat in. TUR i oturen gick det sakta och inget blev skadat (regplåten bak touchade hans regplåt fram).
Jag gick fram till förardörren och öppnade den då idioten inuti vägrare kliva ur. Stod och uttryckte mitt missnöje ett tag, röck i blinkersspaken och instruerade herren hur denna skulle användas.
Detta var herrens svar:
- Jag körde inte på dig!
* Men du har ju visst kört på mig kliv ur bilen och titta
- Nej jag vill inte
* GÅ ur bilen!
- Nej, vägrar
* Så du vill åka dit för smitning?
- Du körde på mig
* Hur fan kan jag köra på dig när jag åker framåt och du kommer bakom mig?
- Du bromsade för fort
* Ok så du hade tillräckligt avstånd?
- Ja
Då ledsnade jag fullständigt och slet ur karln ur bilen, visade honom att hans bil stod dikt mot min bakskärm. Detta verkade inte hjälpa, utan han hävdade fortfarande att jag hade kört på honom.
Jag fick handgripligen ruska om karln och förklara för honom att det finns oskyddade trafikanter som kan skadas om han inte tänker på hur han kör.
Nästa gång kanske det inte bara är en repad regplåt som är skadad utan en död människa under hans framhjul..
Tror att poletten trillade ned till slut, men jag är fan inte säker.
Billister...
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)