Påkörd idag (dock utan skador)

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Med hjärtat i halsgropen kan man nu andas ut... :näsblod

Imorse påväg till jobbet blev jag påkörd bakifrån av en bil på Skeppsbron (söder Stockholm). Inledningsvis fick jag kasta mig på hejarna då en sopa i en stor jävla Japansk personlastbil utan blinkers kastade sig ut framför mig.
Han hade inte brytt sig ett skit om att titta i backspegeln.

Förbannad som jag blev drog jag om honom i vänsterfil och bromsade in för att ta mig ett sanningens ord med karljäveln. Döm min förvåning när han kör på hojjen bakifrån precis när jag saktat in. TUR i oturen gick det sakta och inget blev skadat (regplåten bak touchade hans regplåt fram).
Jag gick fram till förardörren och öppnade den då idioten inuti vägrare kliva ur. Stod och uttryckte mitt missnöje ett tag, röck i blinkersspaken och instruerade herren hur denna skulle användas.

Detta var herrens svar:
- Jag körde inte på dig!
* Men du har ju visst kört på mig kliv ur bilen och titta
- Nej jag vill inte
* GÅ ur bilen!
- Nej, vägrar
* Så du vill åka dit för smitning?
- Du körde på mig
* Hur fan kan jag köra på dig när jag åker framåt och du kommer bakom mig?
- Du bromsade för fort
* Ok så du hade tillräckligt avstånd?
- Ja

Då ledsnade jag fullständigt och slet ur karln ur bilen, visade honom att hans bil stod dikt mot min bakskärm. Detta verkade inte hjälpa, utan han hävdade fortfarande att jag hade kört på honom.

Jag fick handgripligen ruska om karln och förklara för honom att det finns oskyddade trafikanter som kan skadas om han inte tänker på hur han kör.
Nästa gång kanske det inte bara är en repad regplåt som är skadad utan en död människa under hans framhjul..

Tror att poletten trillade ned till slut, men jag är fan inte säker.

Billister... :huvet

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Nästa gång:
Släng ner han på marken, hoppa in och kör upp på bröstet på han - fråga honom sedan om han inte är klok eller varför han rullade in under framhjulet på detta viset...
:rofl:rofl:rofl

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Vad hände sen? Kom polisen? Ska han stå för skadorna osv?

Som sagt så hade jag en jävla tur!
Hans regplåt snuddade bara min, bakskärmen är flexibel som fan på trajjan, som en stor flexande banan :)

Jag kunde inte se några skador som tur var. Jag orkade inte älta sönder mig mer än jag gjort så jag bad idioten svära att han skulle visa mer hänsyn till MC-förare framöver, vilket han gjorde (känns ändå som om poängen inte gick fram). Att klappa ned honom hade klart vart ett alternativ, fast precis utanför slottet med 500 vittnen.. nääää :död

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM 990 SMT -09
bra jobbat, en del tror de kan bete sig hursomhelst i bil. Ibland kommer sanningen ikapp dem som i detta fall :tummenupp

Kaffesvett

Ordning på torpet!
Gick med
31 Jul 2009
Hoj
93 Honda CBR600f
Nej men anmäl idioten för smitning ändå. Säg bara att han vägrade gå ur eller kommunicera.
Värt ett försök!

Att du klarade av att behärska dig, guld i kanten! Själv hade man säkert nitat killen av frustration när han inte fattar.:näsblod. Kanske inte, men de känns så som det när man läser^^

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Som sagt så hade jag en jävla tur!
Hans regplåt snuddade bara min, bakskärmen är flexibel som fan på trajjan, som en stor flexande banan :)

Jag kunde inte se några skador som tur var. Jag orkade inte älta sönder mig mer än jag gjort så jag bad idioten svära att han skulle visa mer hänsyn till MC-förare framöver, vilket han gjorde (känns ändå som om poängen inte gick fram). Att klappa ned honom hade klart vart ett alternativ, fast precis utanför slottet med 500 vittnen.. nääää :död

du skulle nycklat hans huv och sen säga att han gjorde det själv

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Jag kommer göra dig besviken här nu det vet jag. Visst du har rätt o vissa behöver sig en tankeställare.
Men genom din lite tuffare attityd mot denne man tror du han är en som ställer sig bakom MC kollektivet eller är en av dem som talar mot oss i fortsättningen.
Jag vet att man blir fly förbannad men låt Polisen bli den som blir svarte Petter istället...
Jag vet också att 9 av 10 här kommer dyrka dig men tänk om vi alla slet ut varann på gatan och skulle tala vett i var o en som kör som idioter vilket trafikkaos vi skulle ha i våra städer blunda o tänk er bilden framför er... Rätt kul tanke....
Hur som jag förstår dig men samtidigt vi får låta Polisen göra det vi själv annars ibland helst vill göra.
Kanske Var mannen sjuk alt. förvirrad finns många förklaringar då är det bättre att Länsman får prata med karl o bilda sig en uppfattning kanske så hade han då fått sitt kort indraget eller på annat vis förstått allvaret. Just nu så tänker han jävla Mc idioter och inser inte sitt egna fel....
Ta det nu rätt och brusa inte upp jag förstår dig och kan känna med dig ... men tänk en gång till och fundera på vad kontentan av handlingen gav....

Ha nu en bra dag kör försiktigt hem från Jobbet och Se upp för idioter i trafiken dom finns över allt o bara längtar efter att köra över oss...

Din bromssträcka är nog kortare än mannens när du bryter in framför o bromsar.
Då blir det tight när han först ska reagera o sedan bromsa..... men nu vet jag inte exakt hur du gjorde så detta ska jag inte uttala mig om.
Krama varandra i trafiken....
Gud vilken moralkaka det blev det var inte menat så !!!!!!
Jag hoppas ni som läser förstår hur jag tänker....

Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Finns en hel massa livsfarliga bilister ute. Själv körde jag in i en lätt lastbil förra veckan, en hantverkare som ville smita förbi köerna i bussfilen och sedan körde mot rött. Tyvärr glömde han den lilla detaljen att se sig om innan han körde ut i korsningen (han gjorde kanske ngt viktigare som att prata i telefon med sin fru, kolla porr på datorn eller ngt).

Bra att du sa ifrån. Kan man få några att fatta att de inte ska sova i trafiken så kanske man spar ngt liv i alla fall.

ktmorre

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2009
Hoj
2004, KTM 250 SXS
Usch! Men bra sagt Panzaa!! skönt att höra det inte hände något allvarligt med dig eller hojen

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Snuten hade inte gjort ett skit, det vet jag av erfarenhet.
Om jag hade nitat karln, hoppat på honom och nycklat hans huv hade jag kunnat köpa ditt argument. Men en vuxen karl (snickare) i 35 års åldern lider knappast av någon sjukdom. Jag bröt heller inte av honom då jag drog förbi 30-40 meter framför honom och stannade lugnt in (tvärbromsade inte). Jag tror jävlarimej att fanskapet körde på mig som ren protest. Om alla bara körde vidare och inte reagerade så skulle vi aldrig få en förändring.

Jag tillrättavisade en idiot som förmodligen inte hade lyssnat ett skit på snuten.
Jag brukade inget våld eller förstörde hans bil. Således hade det hjälpt om jag hade gett honom en kram?

Knappast..

Usch! Men bra sagt Panzaa!! skönt att höra det inte hände något allvarligt med dig eller hojen

Tack! :tummenupp

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Liknar det som hände mig förra sommaren...

Står ensam i vänster körfält vid ett trafikljus i Huddinge och säkert 5-10 bilar i det inre då det plötsligt skriker till och jag blir framputtad en bit...
Som tur var hade jag hunnit lägga i friläge och stod med båda fötterna i marken så det enda som hände var att jag hoppade till lite och rullade fram en bit OCH höll mig stående!
Ännu mer tur var att det var en splitterny peugot som har deformationszoner överrallt och huven gjord av wellpapp typ... Vågar inte tänka på om det varit en 240 eller dylikt! Det bästa/värsta med storyn är när den 20-åriga tjejen kommer ut och säger: men du stod ju still...:jisses

Min replik: mmm...man brukar göra det vid rödljus...

Dock så käftade hon inte emot ett dugg om vems fel det var!

Mina skador: böjd regplåt..(tog på däcket och sen upp mot tailen utan skada något)

Hennes: Bilen läckte kylarvatten, ny huv och antagligen kofångare :D

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Liknar det som hände mig förra sommaren...

Står ensam i vänster körfält vid ett trafikljus i Huddinge och säkert 5-10 bilar i det inre då det plötsligt skriker till och jag blir framputtad en bit...
Som tur var hade jag hunnit lägga i friläge och stod med båda fötterna i marken så det enda som hände var att jag hoppade till lite och rullade fram en bit OCH höll mig stående!
Ännu mer tur var att det var en splitterny peugot som har deformationszoner överrallt och huven gjord av wellpapp typ... Vågar inte tänka på om det varit en 240 eller dylikt! Det bästa/värsta med storyn är när den 20-åriga tjejen kommer ut och säger: men du stod ju still...:jisses

Min replik: mmm...man brukar göra det vid rödljus...

Dock så käftade hon inte emot ett dugg om vems fel det var!

Mina skador: böjd regplåt..(tog på däcket och sen upp mot tailen utan skada något)

Hennes: Bilen läckte kylarvatten, ny huv och antagligen kofångare :D

:tummenupp

Frågan är ju vad man kan göra för att få press etc. att uppmärksamma dessa typer av olyckor/beteenden. Är så jäkla less på att ständigt läsa om att MC-åkare beter sig som idioter, skiter i trafikregler etc. Alla satsningar som görs gällande vägar handlar hela tiden om bilförare och deras säkerhet.

Farten dödar sägs det ju, och mycket riktigt sitter man hemma iklädd hockeyskydd med en kudde på skallen så kan inte så mycket hända. Ute i trafiken verkar det ju helt idiotiskt att utbilda folket som sitter på fordonen samt göra vägarna säkrare för alla som färdas på dem, inte sant?...

Last edited:

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Det är alltid svårt att lägga sig i o som jag sa jag förstår din upprördhet jag hade också blivit förbannad. Men eftersom det manar till att när folk kör illa så ska vi slita ut dem ur bilarna o minsann tala om för dem hur jävla bra vi är och hur illa alla kör så var jag bara tvungen att reagera. Tänk nu på hur alla moppefjun och 21 åringar som går på anabola o kör sporthoj reagerar.... Ahaaa det är så man ska göra sedan står det folk i var o varannan korsning o käftar. Jag måste bara avråda till det. Rätt som det är så är det felperson man ska slita ur bilen o då har man ett större problem är en böjd nummerplåt.

Bra att man reagerar men kanske ska man hålla det för sig själv o inte lägga ut det så att moppefjunen tar efter på fel sätt.....

Klapp på axeln broder o respekt jag är glad att du är hel o att det gick väl.

Ville bara kommentera eftersom du la ut tråden....
Moralkaka igen, Hur fan lyckas man hela tiden!!!!! Hur ska jag skriva för att det inte ska låta som bror duktig....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hoppas ni som läser förstår hur jag tänker....

Om en människa uppenbarligen är så jäkla korkad så att det inte går in i huvudet att han körde på honom så var det väl ett fullständigt korrekt beteende då han gjorde oss andra trafikanter en tjänst när han KANSKE lärde honom att hålla avståndet.
Och om han råkar ge mc-kollektivet ytterligare lite sämre anseende är väl inte hela världen om han lyckas lära honom något istället.

Och du, sluta upp med att blanda in stora bokstäver hela tiden mitt i meningarna. Du skriver VÄLDIGT lik en idiot här som kallar sig customskändaren, jag börjar nästan fundera på om det är du som inte vågar stå för dina innersta känslor och är tvungen att ha ett alias extra för att få utlopp för dina instängda aggressioner?

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Det är alltid svårt att lägga sig i o som jag sa jag förstår din upprördhet jag hade också blivit förbannad. Men eftersom det manar till att när folk kör illa så ska vi slita ut dem ur bilarna o minsann tala om för dem hur jävla bra vi är och hur illa alla kör så var jag bara tvungen att reagera. Tänk nu alla moppe fjun och 21 åringar som går på anabola o kör sporthoj reagerar.... Ahaaa det är så man ska göra sedan står det folk i vart o varannan korsning o käftar. Jag måste bara avråda till det rätt som det är så är det felperson man ska slita ur bilen o då har man ett större problem är en böjd nummerplåt.
Bra att man reagerar men kanske ska man hålla det för sig själv o inte lägga ut det så att moppefjunen tar efter på fel sätt.....

Klapp på axeln broder o respekt jag är glad att du är hel o att det gick väl.

ville bara kommentera eftersom du la ut tråden....
Moralkaka igen, Hur fan lyckas man hela tiden!!!!! Hur ska jag skriva för att det inte ska låta som bror duktig....

Ingen fara :)

Jag dorg inte handgripligen karln ur hans bil i filsingarna utan lade min hand på hans axeln och manade honom ur bilen. Att andra människor kan ta saker på fel sätt får man räkna med, men att hålla inne med vad jag tycker etc. kommer jag aldrig att göra. Problemet med oss svenskar i allmänhet är att vi knyter näven i fickan och inte gör ett skit åt problemen. Själv är jag så sjukt less på att höra all skit om hojåkare, utan att man vänder på problemet och tittar på dem som sitter i ett plåtskal.

Forstätter trenden som den är nu så kommer vi att vara bortreglerade inom 10 år, det är jag helt övertygad om.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ville bara kommentera eftersom du la ut tråden....

Skriv inte som bror duktig så uppfattas du inte som en.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy