notrightrider
Thought is the enemy of flow
Synd att jag inte såg det förrän nu
... missade det där och hörde inget om det heller.
Kanske vore bättre om en bra klick av alla mc-förare parkerade EN mc i EN ruta över hela stan och se om vi kan väcka någon debatt. Tyvärr så kommer konflikten endast bli mellan bil- och mc-förare, inte fram till beslutsfattarna.
En ny manifestation borde vara på sin plats nästa söndag, men då med 500 hojar, inte 50. Och en upprepning söndagen efter med ytterligare fler hojar.
Ett Facebookevent, tyvärr. Det når ut till många, men fel sorts människor.
Man delar, klickar "gilla" och tror att det räcker med det det i sin lilla rosa FB-värld.
Men, här står vi inför något som kräver engagemang, uppoffring av åtminstone tid och dessutom fysisk förflyttning och närvaro.
...och då blir det plötsligt besvärligt.
Fan vet hur man skall få folk att fatta hur allvarligt det är?
Jag är egentligen inte mycket för franska påtagliga protester, men undrar om det kanske inte är dags för det nu?
Inte egentligen för att man återigen är ute efter att strypa motorcyklismen, utan för att det man från politiskt håll säger sig vilja uppnå går stick i stäv med det man gör.
Tror inte folk i allmänhet har fattat vidden av detta, då tråden endast innehåller 19 inlägg. Borde vara riksintresse av högsta dignitet, då detta med all säkerhet blir vägledande även för andra kommuners agerande. Det Dingvall inte lyckades med på flera år smyger dom in bakvägen under några tjänstemannasammanträden; att döda vardagshojkörningen i hela Stockholmsområdet.
Nej, det är sannerligen inte bara ett Stockholms-, storstads eller ens ett parkeringsproblem!
Det handlar om att motorcykeln och motorcyklismen trängs undan!
Vi anses inte vara ett fullgott alternativ till bilen för vardagstransport främst tack vare sämre passiv säkerhet och bristande väderskydd.
Vi trängs undan från TEN-T vägnätet med det underförstådda argumentet att vi ändå bara nöjeskör på kurviga 70-vägar, man vill kastrera motorcykeln elektroniskt på alla sätt man kan komma åt och nu rycks mattan undan för kostnads- och utrymmeseffektiv pendling.
Vad skall man ha motorcykeln till i framtiden?
Last edited: