Så kan det gå när idioter till Svenskar röstar fram 7-klövern till maktens korridorer........
Så kan det gå när idioter till Svenskar röstar fram 7-klövern till maktens korridorer........
Jag har Googlat litet och efter vad jag kan se så tycks en normalstor parkeringsruta vara ca 2.40 gånger 5 meter, dvs 12 kvadratmeter.
En motorcykel klarar sig bra på 2.40 gånger 1 meter, dvs en femtedel.
Eftersom argumentet för att införa avgifter på moped/mc är att vi tar upp plats på gatorna ...
Mvh,
Ingvar
Nämen, det är väl klart att det är invandrarnas fel att det blir p-avgift för MC... Fast iofs hade vi nog inte haft råd med mc överhuvudtaget i Sverige om vi hade haft sd:s växelkurs (€ 400 000 = 40 000 000 000 000 kr)Så kan det gå när idioter till Svenskar röstar fram 7-klövern till maktens korridorer........
Jag börjar bli tjatig. Men med detta vill jag visa än tydligare att de högaktningsfullt skiter i om vi så tar en kvadratmillimeters plats när vi parkerar. Det är personfordon med förbränningsmotor som ska bort från alla gator i Stockholms kommun.
Han skriver "bilar" men han menar såklart alla gamla fordonsslag inkl lastbilar, motorcyklar och mopeder.
Från www.danielhellden.se
Kraftiga trafikminskningar i städerna
3 mars, 2016 · av Daniel Helldén
[...] Stockholm, Göteborg och Malmö måste minska sin biltrafik med 30 procent fram till 2030 [...]
Vi måste kraftigt bygga ut kollektivtrafiken, cykelinfrastrukturen och skapa ett transportsnålt samhälle [...]. Vi klarar helt enkelt inte omställningen med enbart snålare bilar och nya drivmedel.
[...]
Vi i Stockholms stad vill ta vårt ansvar för att uppnå målen om en fossiloberoende fordonsflotta till 2030 och en stad fri från fossila bränslen till år 2040.
Min ambition för att stockholmarnas vardag ska fungera.
18 februari, 2016 · av Daniel Helldén
View attachment 429448
View attachment 429449
Det finns många exempel på satsningar som kan tyckas små i det stora men som visar vägen i det lilla. Off peak-projektet är ett lyckat projekt som jag hoppas ska växa. I budget 2016 finns även ett uppdrag att titta på lastcykelns potential i Stockholm.
Jag börjar bli tjatig. Men med detta vill jag visa än tydligare att de högaktningsfullt skiter i om vi så tar en kvadratmillimeters plats när vi parkerar. Det är personfordon med förbränningsmotor som ska bort från alla gator i Stockholms kommun.
Han skriver "bilar" men han menar såklart alla gamla fordonsslag inkl lastbilar, motorcyklar och mopeder.
.... Det som gynnar cykel, kollektivtrafik och tåg stöds och det som gynnar förbränningsmotorer motarbetas, alldeles oavsett vilka argument som finns för eller emot det ena eller andra.
...
Men, som alla nu är medvetna om, så finns inga argument. För utan någon som lyssnar kan man inte föra en dialog.
Såg just också det.Såg på fejan att de som bor i avgiftsbelagt område inte kan få boendetillstånd för både bil och moped. Man kan bara få ett.
Vi som bor i utkanten av länet får sämre kollektivtrafik men ska skuldbeläggas, men framför allt betala, för att vi inte reser kollektivt eller cyklar.
Men, som alla nu är medvetna om, så finns inga argument. För utan någon som lyssnar kan man inte föra en dialog.
Låt oss då se till att de som inte lyssnar (MP) heller inte får göra sin röst hörd efter nästa val.
Så, alla vi som äger bil+mc, bil+moppe, två eller fler mc, det är dags att börja planera för vilket/vilka fordon som ryker först...
Jag kommer klistra en dekal på min där det står "Fireblade" och med en tår i ögat trampa fram och minnas svunna tider...Och fundera på vilken sorts lastcykel som ska köpas! Sedan kräva extra avgift för de som äger mer än en cykel!
Observera också att den reducerade taxan för mc/moped endast gäller i mc-ruta.
Finns ingen sådan så är det vanlig biltaxa som gäller, även för mc och moped.
Nämen, det är väl klart att det är invandrarnas fel att det blir p-avgift för MC... Fast iofs hade vi nog inte haft råd med mc överhuvudtaget i Sverige om vi hade haft sd:s växelkurs (€ 400 000 = 40 000 000 000 000 kr)
Och fundera på vilken sorts lastcykel som ska köpas! Sedan kräva extra avgift för de som äger mer än en cykel!
cykelsnubbe på nätet skrev:En stor nackdel är att cykelinfrastrukturen ofta
> är helt olämplig för lastcyklar; det är svårt
> att få plats i parkeringsställ, många
> cykelbanor har för tvära svängar vid
> trafikljus, korsningar och moppefällor, man når
> inte alltid tryckknappen för grönt utan att
> rulla ut halva cykeln i körbanan, etc.
>
> Trottoarkanter av hög modell kan vara spännande
> att ta sig över eftersom man inte kan rycka upp
> (det lilla) framhjulet och eftersom cykeln är så
> pass lång måste man nästan gå rakt på dem,
> annars slår lätt framhjulet undan och det blir
> en vurpa. Likaså undviker man gärna att "hoppa"
> ned på vägen från en cykelbana som ligger en
> gatstenskant upp även om det skulle behövas för
> att ta sig in på en sidogata.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |