Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Hatar kanske är ett starkt ord, beroende på vad man väver in i det, men att det finns gott om folk som (starkt) ogillar oss har nog dom flesta upplevt. Dessutom har svenskar en välutvecklad förmåga att störa sig på det som inte passar inom deras normer, i synnerhet om den som sticker ut får några fördelar genom utstickandet, tex att vi kan glida mellan köerna, eller som här, vi parkerar gratis, OCH slipper dessutom trängselskatterna än så länge. Sen kan du ju lägga till det faktum att "vi alla" kör skitfort och låter massor också... Då tror jag att det är bättre att sälja in vår gratisparkering genom att visa för Svensson att dom tjänar att på att andra kör hoj, färre bilar som är i vägen, färre bilar som slåss om p-platserna osv, istället för att vara rebelliska och parkera på dumma ställen bara för att det kostar att stå på p-platserna. Då kan väl Bosse i sin SUV parkera på trottoaren också, eller ta hojparkeringen, eftersom det ändå inte står några hojar där?Hej Hoztic, jag har aldrig träffat någon person ur allmänheten som säger sig hata oss motorcyklister (eller på annat sätt gett uttryck för en sådan uppfattning). Var kommer denna uppfattning ifrån? Att jag kommenterar ditt inlägg beror bara på att du är ytterligare en i raden av personer på Sporthoj som menar att allmänheten "hatar" oss.
Edit: Hej själv förresten