P-Böter, slippa?

Kia

Guest
De allra flesta fulparkerarna tror att det räcker med att ta bort reg skyltarna och sen lämna bilen. Ni har inte tänkt på att oftast har bilen ett ram nummer instansat nånstans ganska väl synligt utifrån?? Den nitiska lapplisan slår då in ram nummret i stället för reg nummret och får upp samma uppgifter. Så jobbar proffsen iaf. *asgarv*
Lycka Till! :tummenupp
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Kan man inte ens parkera borde man inte få framföra fordonet ifråga med motorn påslagen. Fick du körkortet med Kellogg's-paketet Kaz? :tungan
 

Kia

Guest
UrbanTiger skrev:
Och du vet var du kan hitta detta nummer på varje endaste bilmodell ?
Tillåt mig småle.
Var sitter nummret på en Audi S4 -93 (C4-karossen) :gnissla

NÄSTAN alla sätter nummret på ungefär samma ställen, vet om 3-4 olika varianter. Men va fan det är ju bara att sätta sig och leta med ficklampan. Jag har inte bråttom nånstans, jag får ju betalt för det där. ;)
 

Kia

Guest
UrbanTiger skrev:
Kom igen nu....

Du får väl ta en tokchansning på att lapplisan i ditt område inte vet var instansningen sitter på din bil då? *ler* Men man kanske får räkna med att man kan få p-böter då? :tungan
 

Kia

Guest
UrbanTiger skrev:
Du ket inte. Dessutom så är två bokstäver omkastade i chassinummret mellan bilregistret och vad det är i verkligheten. Väldigt vanligt på import S4:eek:r :hihi

Jaja men då så ut och tokchansa. *skrattar* Det finns många sätt att ta reda på vem som äger bilen. Det där med ramnumret va ett sätt. Men visst är det många som klarar sig på fulparkering åxå såklart. Men e man medveten om vad man gör så kan man inte heller komma å gnälla efteråt. Då är de ju bara att komma med stora plånboken....*skratt*
 

Be

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Ingen än......
Om man köpt en importbil då och har kvar tyska skyltar, vad händer om man sätter på dessa under parkeringstiden ?

eller om man "monterar" bort vindrutetorkarna, är inte det krav på att böteslapparna ska fästas under torkarna ?
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Kia skrev:
Jaja men då så ut och tokchansa. *skrattar* Det finns många sätt att ta reda på vem som äger bilen. Det där med ramnumret va ett sätt. Men visst är det många som klarar sig på fulparkering åxå såklart. Men e man medveten om vad man gör så kan man inte heller komma å gnälla efteråt. Då är de ju bara att komma med stora plånboken....*skratt*

och här har vi beviset för att lapplisor lappar bilar för sitt egna stora nöjes skull. det är nog ett patologiskt beteende.
 

Kia

Guest
Be skrev:
Om man köpt en importbil då och har kvar tyska skyltar, vad händer om man sätter på dessa under parkeringstiden ?

eller om man "monterar" bort vindrutetorkarna, är inte det krav på att böteslapparna ska fästas under torkarna ?

Du lär väl få tillfälliga regplåtar i tullen över till sverige?? Men visst kan man jobba över gränserna åxå. Det går att få reda på vem som äger en utländskbil om man vet var den kommer ifrån för land. Men det kostar rätt mycket.
Det verkar ju jäkligt krångligt måste jag säga att montera bort torkarna varje gång man vill parkera gratis. Böteslappen skall sättas väl synligt så att det är det första föraren ser när han sätter sig i bilen. Man får använda fantasin helt enkelt. *ler*
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad tjänar en p-vakt ungefär? Är det sant att ni går på provision? Jag vill bli!
 

Kia

Guest
anja skrev:
och här har vi beviset för att lapplisor lappar bilar för sitt egna stora nöjes skull. det är nog ett patologiskt beteende.

Jag lappar bilar för att min chef betalar mig lön för det. Nöjet kommer in i jobbet när man lappar nån dryg översittare som tror att han är nåt mer än alla andra. Då är det ett rent nöje att få slänga på en lapp... :tungan
 

Kia

Guest
Markus skrev:
Vad tjänar en p-vakt ungefär? Är det sant att ni går på provision? Jag vill bli!

Kommunala P-vakter tjänar nog inte mycket alls. Vi jobbar ju även som väktare och då har vi ju deras lön trots att vi åxå lappar bilar. Åååå ja självklart jobbar vi på provision, det vet ju alla eller hur? *skrattar*
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Kia skrev:
Kommunala P-vakter tjänar nog inte mycket alls. Vi jobbar ju även som väktare och då har vi ju deras lön trots att vi åxå lappar bilar. Åååå ja självklart jobbar vi på provision, det vet ju alla eller hur? *skrattar*

får du inte träningsvärk i skrattmusklerna?
 

Kia

Guest
UrbanTiger skrev:
Jag försöker inte att fulparkera, faktiskt.
Har lyckats slinka undan när det hänt på grund av att det blivit felskrivningar.

Tre stycken som delades ut på ett par dygn på gatan där alla står och har stått i 45 år. Formellt sett inte tillåtet men av hävd är det en parkeringsgata. Fel kod var ikryssad så det var ogiltiga anmärkningar allihop :banana
Har bytt ställe nu för att slippa problemet.

Frugan ställde sig i fel rad på en betalparkering så hon stog på en privat plats. Den kom vi undan med att det var slarvigt skrivet så en 8:a såg ut som en 5:a.

En annan var att det var krav på besökstillstånd och satte inte upp den lappen synligt i rutan. Slapp betala på grund av regn och skymt läge för framrutan.

Det går alltid att hitta vägar ur det om man vill.

Självklart kan man väl hitta vägar ut ur det mesta man utsätter sig för. Men frågan är väl snarare om det är värt besväret? Ibland kanske det är enklare att parkera rätt från början? Å skulle de bli tokigt kanske betala böterna, skratta åt eländet och lära nåt av de? Vad vet jag... :7peta
Jag personligen skulle aldrig lägga ner så mycket energi på att tjafsa me en P-vakt om en p-bot jag säkert förtjänat på nåt vis. Men vi är ju alla olika. *ler*
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kia skrev:
Kommunala P-vakter tjänar nog inte mycket alls. Vi jobbar ju även som väktare och då har vi ju deras lön trots att vi åxå lappar bilar. Åååå ja självklart jobbar vi på provision, det vet ju alla eller hur? *skrattar*

Är det provision eller är det inte provisionbaserad lön? Att en del i alla fall haft det är ju allmänt vedertaget, var på Plus häromveckan senast.
 

Kia

Guest
Markus skrev:
Är det provision eller är det inte provisionbaserad lön? Att en del i alla fall haft det är ju allmänt vedertaget, var på Plus häromveckan senast.

Jag kan ju bara svara för mitt eget företag och inte andra. Vi är ett privat litet bolag. Vi arbetar som väktare, skyddsvakt, ordningsvakt och p-vakter. Viktiga uppgifter som tex hämta pengar, rondera, rycka på larm osv går ju först. När vi får tid över mellan larmen så åker vi runt och lappar bilar. Som du nu säkert förstår så hinner vi kanske inte lappa en enda bil en stökig fredag kväll men jättemånga på tisdag kväll. Så vi har inte provision utan fasta löner.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top