P-Böter, slippa?

Harrysson

Nu 12kg lättare. Hur många häst gör det?
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Hörby
Hoj
FZ6S -05
kaZmur skrev:
.... jag snittar typ 700kr per månad i böter ....
Men gratis är godast så jag ska nog köra en testperiod på kardborrevarianten.

Du tror inte de kan registreringsnumret utantill vid detta laget ... :rolleyes: , men det är möjligt att de inte får sätta en bot i det läget. :va
 

Kia

Guest
kaZmur skrev:
Men Kia. Vad gör då ni slappfisor när ni inte kan hitta reg.nr eller chassinr någonstans på bilen? Är det bärgning som gäller eller struntar ni i det?

Oftast så är det ju samma bilar man ser som håller på så då är de ju oftast redan kända. Annars ropar man på nån praktikant över radion som får sitta och vakta bilen tills det kommer nån. *skrattar* Nej men allvarligt talat så är de flesta, här i Uppsala ialla fall, alldeles för trevliga och ärliga för att göra så. :) De muttrar så där lagom svenskt men tar det hela med värdighet och betalar i all tysthet. *ler*
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Kia skrev:
De muttrar så där lagom svenskt men tar det hela med värdighet och betalar i all tysthet. *ler*


Det är ju synd och skam att det ska vara så!
Fram med mera civilkurage hos Svenskarna.
Upp till KAMP!!!
 

Kia

Guest
Markus skrev:
Så du menar att någon som är utbildad skyddsvakt ibland får dra på sig fula öronlappsmössan och gå ut och patrullera så att automobilerna inte är felparkerade? :rofl Har ni hunden med er då?

Vilket enormt resursslöseri, hur långt är det kvar till konkursen tror du? :va

Det är väl att spara på resurserna om nåt. När vi ändå ska till ett objekt för att rondera kanske passerar en parkering då kan man ju lika bra gå en sväng och kolla bilarna samtidigt. Eller verkar de tokigt? :va
Vi har inte hundar på våra skyddsobjekt, vi har vapen istället men bara inom objektets område. Jag tror företaget går runt rätt bra faktiskt, jag får ut min lön ialla fall och det känns som om att det är det som räknas för mig. :banana
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Kia skrev:
Det är väl att spara på resurserna om nåt. När vi ändå ska till ett objekt för att rondera kanske passerar en parkering då kan man ju lika bra gå en sväng och kolla bilarna samtidigt. Eller verkar de tokigt? :va
Vi har inte hundar på våra skyddsobjekt, vi har vapen istället men bara inom objektets område. Jag tror företaget går runt rätt bra faktiskt, jag får ut min lön ialla fall och det känns som om att det är det som räknas för mig. :banana
Byt ut ordet nitisk i din avatar mot korrekt istället.För du gör väl ändå bara ditt jobb?Det vill säga,korrigerar kriminella element som utgör en potentiell fara för rättstänkandet i vårt i övrigt stabila o hederliga sverige??? :rofl

Skulle du ge din egen mor eller far böter om du såg deras bil stå felparkerad på din runda? :tungan Om svaret är ja så vill jag ha sex med dig,för då är du en riktig hårding. :pannkyss fittan sticker fram,fittan sticker fram,hård o hårig,hård o hårig. :rofl
 

Kia

Guest
ktmjacke skrev:
Byt ut ordet nitisk i din avatar mot korrekt istället.För du gör väl ändå bara ditt jobb?Det vill säga,korrigerar kriminella element som utgör en potentiell fara för rättstänkandet i vårt i övrigt stabila o hederliga sverige??? :rofl

Skulle du ge din egen mor eller far böter om du såg deras bil stå felparkerad på din runda? :tungan Om svaret är ja så vill jag ha sex med dig,för då är du en riktig hårding. :pannkyss fittan sticker fram,fittan sticker fram,hård o hårig,hård o hårig. :rofl

Ordet Nitisk retar ju så många fler än ordet korrekt. Även om båda orden stämmer. *ler*
När jag jobbar har jag inga kompisar och ingen familj så jag lappar alla. *ler* Å jag har inte sex på jobbet.
Privat är jag jätte mjuk och inte alls nån hårding. Sex får jag ändå men tackar ändå för erbjudandet. *ler* :Bugar
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Kia skrev:
Ordet Nitisk retar ju så många fler än ordet korrekt. Även om båda orden stämmer. *ler*
När jag jobbar har jag inga kompisar och ingen familj så jag lappar alla. *ler* Å jag har inte sex på jobbet.
Privat är jag jätte mjuk och inte alls nån hårding. Sex får jag ändå men tackar ändå för erbjudandet. *ler* :Bugar
Jaha,förstår,du e lesbisk alltså? :rofl
 

Gabor

Guest
Kia skrev:
Det är väl att spara på resurserna om nåt. När vi ändå ska till ett objekt för att rondera kanske passerar en parkering då kan man ju lika bra gå en sväng och kolla bilarna samtidigt. Eller verkar de tokigt? :va
Vi har inte hundar på våra skyddsobjekt, vi har vapen istället men bara inom objektets område. Jag tror företaget går runt rätt bra faktiskt, jag får ut min lön ialla fall och det känns som om att det är det som räknas för mig. :banana

Du,, ni tar en lång om väg för att kolla så många parkeringar som möjligt.
Stannar tillräckligt länge för att lappa så många bilister som möjligt.
Då får ni råd med både hundar, vapen med grov kalliber och stora batonger.
Klart att företaget går runt, å så är du egoistisk å tänker bara på dig själv och inte på oss stackare som sliter ut oss för att få råd att betala våra parkeringsböter när vi står 6 minuter för länge.... :3freak
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Man kan annars skaffa ett parkeringstillstånd av kommunen så får man parkera överallt, hur länge som helst, året om. :banana
 

Gabor

Guest
eller skriva över sitt skrot fordon på en skum ambassad ett tag, tills den blir bortforslad... :banana :lol
 

hoj sugen

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
gbg
Hoj
Zx9 01
kaZmur skrev:
Då jag har lyckats dra på mig alldeles för många parkeringsböter på alldeles för kort tid så har jag börjat fundera om man kan göra något åt detta.

1. Om jag förfalskar "parkeringslapparna", räknas det som urkundsförfalskning eller är det lindrigare straff?

2. Att fästa reg.plåten med kardborre och ta med sig när man parkerat låter helt perfekt. Vad gör de åt detta? Bogserar bilen? Ringer polisen?

För man får väl plocka bort skyltarna på en stillastående bil? Eller?

Någon som vet konsekvenserna av dessa påhitt?

Tog bort Skyltarna på min bil i gbg en gång *mindre begåvat* 3 timmar senare så var bilen bort bogserad :huvet
Tror jag fick betala 1500-1700 när jaghämtade ut den :mad:
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Markus skrev:
Så du menar att någon som är utbildad skyddsvakt ibland får dra på sig fula öronlappsmössan och gå ut och patrullera så att automobilerna inte är felparkerade? :rofl Har ni hunden med er då?

Vilket enormt resursslöseri, hur långt är det kvar till konkursen tror du? :va

Nu är det väl inte direkt så att en skyddsvakt är så jävla utbildad, tar väl en vecka att gå väktarutbildningens första steg.... Resursslöseri är nog att ta i
 

Be

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Ingen än......
Men seriöst alltså.. om du sätter på ett par gammla tyska skyltar som legat i garaget ett par år kan man väll inte behöva betala de böter som man får, då dom ej kan kolla upp vem som äger bilen eller, dom kan väll inte ens se att dom tyska skyltarna är "ogiltiga" ?
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Testa!!
Falskskyltat fordon eller oreggat fordon tycker väl
farbror blå om dom skulle få syn på den.

Men vad gör man inte för att lura en parasiterande utsugar
p-vakt som jobbar på provision och har som mål i livet att
lappa alla puckade fordonsägare som inte vill eller klarar av
att läsa p-skyltar eller förstå de otroligt komplicerade
regler som gäller för parkering.

Get a life pleaseeeeeeeee! :rolleyes:

.
 

Be

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Ingen än......
UrbanTiger skrev:
Så länge du står still får du väl ha vilka skyltar du vill på bilen. Parkerar man fel och har ogiltiga skyltar räknas det som om det inte är några skyltar alls och bilen kan bli bortforslad.

Men om man kör på tyska skyltar.. eller belgiska... eller ryska .. eller vad som helst så kan väll inte en lapplisa kolla upp om dessa skyltar är ogiltiga eller ? det kan ju vara en turist.... dom kan väll inte gå in i utlänska register och kolla om dessa skyltar är "i bruk"
sedan är ju även frågan om det är olagligt att parkera en bil med ogiltiga skyltar så länge man inte kör med den...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top