Jag är ganska ny på det här med att köra hoj i trafiken. Får man p-böter om parkerar tokigt med båge? Eller skiter lisorna i det? Om det är så att man får böter, var sätter de då lappen?
Jag är ganska ny på det här med att köra hoj i trafiken. Får man p-böter om parkerar tokigt med båge? Eller skiter lisorna i det? Om det är så att man får böter, var sätter de då lappen?
Jag fick böter på sturegatan, lappen hade de tryckt in mellan kåpglaset och hastighetsmätaren
citat "Jag fick böter på sturegatan, lappen hade de tryckt in mellan kåpglaset och hastighetsmätaren"
Samma för mig, stod där man inte fick förståss, men givetvis inte ivägen för någon eller något och det brukar stå massa cyklar och mopeder där, men dem står tydligen aldrig ivägen... ja ja, en erfarenhet rikare blev jag iaf.
Finns det inga mcpoliser här på forumet...?? De om några borde väl kunna....
Är MC-poliser kända för att jobba som lapplisor? Har jag helt missat .
Värt att notera att det är olika regler för varje Län (eller kommun) och därför stämmer uppgifterna jag får inte på alla ställen. Men uppdaterar mig här när jag fått reda mer. /David
Jo, det är upp till den enskilde trafikanten att kontrollera skyltningen.Jag stod på en 48 h bilplats med min bil, stod kanske nån vecka där men jag flyttade givetvis bilen var 40 timme eller nåt. När jag på slutet på den vecka kom för att köra iväg så hade de "fraktat" bort min bil + böter. De påstod att det var skyltat parkeringsförbud (temporärt), vilket det säkert var.. Men jag hade inte passerat någon sådan skylt, då jag bara kört några decimeter.
Givetvis överklagar jag, då upplyser tjänstemannen på polishuset att det är min uppgift att kontrollera var jag får stå osv.
Är detta verkligen sant, för läser jag Wiseguys inlägg så verkar det som om jag inte borde få böter.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |