P-bot..kanske kan skrivas av?

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Fick min första p-bot på mc i torsdags, 500kr åt helvete.
Och det var inte så att jag direkt stod i vägen..

Stod där jag stått sen i april, på en enslig återvändsgata vid typ en gränd i Solna, ställer hojen längs ett stålräcke längst bort i ett hörn, HELT ur vägen för ev. bilar och andra luspudlar, ändå har p-horan satt en lapp..hur jävlig får man bli?

Nåväl.., p-vakten hade inte fyllt i rutorna "vägmarkering kontrollerad" samt "vägmärken kontrollerade", hjälper detta mig på något sätt om jag vill överklaga boten?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
förstår inte situationen å miljön, stog du på nått sätt på trotoaren eller gångväg eller liknande? eller var det på gatan mot ett räcke?

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Japp det bör hjälpa... läs på under P-bot.nu eller liknade använd google.

Ta gärna en bild på där den stod, så du kan dela med dig bättre av erfarenheten!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Anmäl skylten stulen dagen innan boten, du har varit bortrest o anmäler först nu, men du vet att den försvann just den dagen då din kompis såg hojen utan skylt. Släng skylt o bot, vänta på påminnelsen och överklaga genom att skicka in polisanmälan och visa att det inte kunde vara du, utan tjyven.

Lätt som en plätt, dock kostar en ny skylt lite pengar, men nu står du över (parkerings)lagen så länge du äger hojen.

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
okey, postar lite bilder! :)

Bifogat

• xtx pbot (1).JPG
    xtx pbot (1).JPG
    50.7 KB · Visningar: 242
  • xtx pbot (2).JPG
    xtx pbot (2).JPG
    59 KB · Visningar: 250
  • xtx pbot (3).JPG
    xtx pbot (3).JPG
    58.6 KB · Visningar: 252
  • xtx pbot.jpg
    xtx pbot.jpg
    43.5 KB · Visningar: 184

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Husaberg 650-06
åh men herre jisses.. va lider P bots slynan av. Hon måse juh vara plisornas största looser. Konstigt att man hyser grova aggressioner mot dem.
Vad sitter det för tavlor in på denna gård?

För mig ser det helt obefogat ut att p bota där???

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
okey, postar lite bilder! :)

500kr för parkering i 4 månader. Det är ju rätt billigt det :tummenupp

Jag pratade med en parkeringsvakt för nått år sedan om en liknande situation. Han menade mer att det är upp till p-vakten (det är ju ingen parkeringsplats) och han inte skulle ge mig någon p-bot för en liknande parkering som din.

Att fuska sig bort från eget ansvar när det gäller att betala för sig är inte min stil iaf.

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
2SG6S
Fick en p-bot på bilen. Eftersom det precis som i ditt fall saknades fält och att den var slarvigt ifylld så överklagade jag. Först betalade jag p-boten (måste man innan) sedan skrev jag till polismyndigheten och påpekade att pga slarv kunde det inte uteslutas att en ihopblandning av fordon gjorts. 5 månader senare fick jag svar och 550 kr tillbaka... Tyvärr ingen ränta :tungan

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
åh men herre jisses.. va lider P bots slynan av. Hon måse juh vara plisornas största looser. Konstigt att man hyser grova aggressioner mot dem.
Vad sitter det för tavlor in på denna gård?

För mig ser det helt obefogat ut att p bota där???

Första dan på jobbet kanske :confused:

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
Ja eller vem vet en praktikant? Skulle ju kunna säga att många har semester nu.....

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Vad är du rapporterad för?
P-förbud
Stoppförbud
Vändzon eller vad?
Brukar ju stå nåt nummer med förklaring på baksidan!

Innan man totalt dissar en p-vakt ska man ju veta att många
gånger sätter dom(idiotiska) lappar på grund av att någon
grinig granne ring och klagat:mad:

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
"parkerat inom område med förbud att parkera" är min förseelse..

och visst.. 500kr för gratis P i 4 mån är ganska billigt om man nu ska tänka så..det hjälpte mitt humör lite faktikst! :tummenupp

annars.. är detta en liten tvärgata upp från en större gata i Solna och tyvärr har jag fått veta att om det inte finns en blå P-skylt där man ämnar ställa sig i Solna så innebär detta automatiskt P-förbud, helt jävla sjukt.

F.ö. finns det inte en enda skyltjävel åt något håll på denna gatstump!

Och det där med att nån hora till granne ringt å klagat har också fallit över mig..å jag som brukar stänga av och rulla in sista biten och inte varva eller nåt, så mycket har man för att man försöker vara snäll, fy fan! :mad:

Bör tilläggas att jag gladeligen skulle kunna ställa mig på en avsedd mc-plats i kvarteret. Problemet är bara att den redan är överfull + har urusla låsmöjligheter. Som bekant lyfter tre gubbar upp en hoj på ett flak på ca 30sek.. någon som inte intresserar mig när jag ligger och sover.
Kätting i ram och fast objekt är det enda som skänker mig god nattsömn!

Last edited:

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
och visst.. 500kr för gratis P i 4 mån är ganska billigt om man nu ska tänka så..det hjälpte mitt humör lite faktikst! :tummenupp
Nu målar jag väl fan på väggen, men om det är en ny P-vakt som satt den, och denne jobbar kvar i området kan det ju snabbt bli fler lappar tyvärr... Hoppas det var ett tillfälligt hjärnsläpp.

Är lite orolig för det själv, då jag också parkerar på en ganska avskild plats egentligen avsedd för cyklar. Har stått där i flera år utan att få böter, trots att P-vakterna går förbi där, men den dag någon ny vakt dyker upp kan det ju snabbt bli ohållbart att stå där. Men jag njuter så länge det går.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fick en p-bot på bilen. Eftersom det precis som i ditt fall saknades fält och att den var slarvigt ifylld så överklagade jag. Först betalade jag p-boten (måste man innan) sedan skrev jag till polismyndigheten och påpekade att pga slarv kunde det inte uteslutas att en ihopblandning av fordon gjorts. 5 månader senare fick jag svar och 550 kr tillbaka... Tyvärr ingen ränta :tungan

Jag skojar inte om jag säger jag överklagat 100 st P-boter, har betalt en gång. De bara vill att man ska tro att man måste betala innan överklagan.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Jag skojar inte om jag säger jag överklagat 100 st P-boter, har betalt en gång. De bara vill att man ska tro att man måste betala innan överklagan.

Grattis!!

Privata bolag tex carpark o liknande ska man överklaga o driva
innan man betalar ett öre!!Betalning = medgivade av skuld.

Kommunala p-böter ska man betala på en gång om det nu inte
är något helt felskrivet som polisen kan plocka bort omgående.
Kommunalt=lapp på fordonet,1 påminnelse o sen går det till
kronofogden/inkasso och det kan man ju leva utan:gnissla

Får man en lapp på kommunal mark kan det vara smart att
vänta på att påminnelsen kommer innan man betalar.Den kan ju
vara felskriven och plockas bort automatiskt!

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
"parkerat inom område med förbud att parkera" är min förseelse..

annars.. är detta en liten tvärgata upp från en större gata i Solna och tyvärr har jag fått veta att om det inte finns en blå P-skylt där man ämnar ställa sig i Solna så innebär detta automatiskt P-förbud, helt jävla sjukt.

F.ö. finns det inte en enda skyltjävel åt något håll på denna gatstump!

Och det där med att nån hora till granne ringt å klagat har också fallit över mig..å jag som brukar stänga av och rulla in sista biten och inte varva eller nåt, så mycket har man för att man försöker vara snäll, fy fan! :mad:

Bör tilläggas att jag gladeligen skulle kunna ställa mig på en avsedd mc-plats i kvarteret. Problemet är bara att den redan är överfull + har urusla låsmöjligheter. Som bekant lyfter tre gubbar upp en hoj på ett flak på ca 30sek.. någon som inte intresserar mig när jag ligger och sover.
Kätting i ram och fast objekt är det enda som skänker mig god nattsömn!

Ställa den där iaf och ha ett kapell över den? För visst måste det till en polis för att lyfta av kapellet om det är "låst" på hojjen?

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Ska du fortsätta parkera där så kan ett tips vara att ta bort regskylten. Blir väldigt svårt för dem att bötfälla om det inte finns någon plåt på hojen. =)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
OM inte jag är helt felunderrättad så kan en fastighetsvärd, bostadsrättsföreningar eller samfälligheter anlita parkeringsbolag för att sköta lappandet av bilar i området. Det kostar inget men utan pengarna får p-bolaget in via de lappar de delar ut. Alltså kommer p-bolaget knappast springa runt och vara hyggliga utan om någon står fel rent paragraf-ryttar-mässigt så sätter de en lapp. Det är ju så de tjänar pengar.

Alla med skallen på rätt ställe ser ju att du står hur bra som helst där du står men p-bolagen bryr sig knappast. Går det att lappa dig för någon finstilt paragraf så gör de det och kommer fortsätta att göra så.

Vår samfällighet har anlitat Carpark eller något annat nazi-företag och det är något som de flesta avskyr. De är helt maniska och lappar hejvillt.

När jag höll på renovera lånade jag en släpkärra som jag under en natt ställde på en gräsplätt på området som ALDRIG används till något. Självklart satt en fin liten p-bot på vagnen dagen efter. 2230 hade slappfisan varit där.

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Ska du fortsätta parkera där så kan ett tips vara att ta bort regskylten. Blir väldigt svårt för dem att bötfälla om det inte finns någon plåt på hojen. =)

hmm.bökigt? eller ere bara att flippa bort skylten?
får man ha fordon oskyltade på gatan förresten?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln