Hojen kan nog anses vara ett hinder för synskadade. Gissningsvis var det därför du blev lappad.
Min sitter fastsnäppt i en skylthållare. Bara att snäppa ur den, hur enkelt som helst. Så länge jag slipper böter hemma bemödar jag mig dock inte om det, utan låter den sitta. Onödigt att tipsa eventuella avundsjuka grannar om att jag egentligen inte får stå där dessutom, alltid finns det väl någon som får dåliga idéer av det och klagar hos bostadsbolaget. Lyckligtvis är mina grannar trevliga och hejar glatt när man möter dem.hmm.bökigt? eller ere bara att flippa bort skylten?
får man ha fordon oskyltade på gatan förresten?
Gissningsvis finns det en skylt i närheten där det står: "Parkering endast tillåten inom markerat område", eller dylikt, som det brukar stå kring bostadskvarter. Då får man bara stå på klart och tydligt markerade rutor. ALLA andra parkeringslösningar bötfälls om man har otur med slappfisorna.
Tillverka en egen mc-parkerings skylt och banka ner i marken bakom hojen och måla dit en ruta i asfalten. Voilá!
Ska du fortsätta parkera där så kan ett tips vara att ta bort regskylten. Blir väldigt svårt för dem att bötfälla om det inte finns någon plåt på hojen. =)
Ska du fortsätta parkera där så kan ett tips vara att ta bort regskylten. Blir väldigt svårt för dem att bötfälla om det inte finns någon plåt på hojen. =)
Bör tilläggas att jag gladeligen skulle kunna ställa mig på en avsedd mc-plats i kvarteret. Problemet är bara att den redan är överfull + har urusla låsmöjligheter. Som bekant lyfter tre gubbar upp en hoj på ett flak på ca 30sek.. någon som inte intresserar mig när jag ligger och sover.
Kätting i ram och fast objekt är det enda som skänker mig god nattsömn!
hmm.bökigt? eller ere bara att flippa bort skylten?
får man ha fordon oskyltade på gatan förresten?
De kan ju ta ditt ramnr i stället... lite värre att ta med sej det...
Då har de rätten på sin sida att helt sonika frakta bort fordonet, så det är väl kanske inte den bästa av ide´r , även om de sällan utnyttjar det.
Det är lurigt det här med p-böter och MC. Jag jobbade på carpark ett tag för länge sen å vi va väääääldigt försiktiga med att lappa MC, det var bara när det var fullkomligt uppenbart att den var felparkerad. Det sades att P-bolagen aldrig kan vinna en tvist om man parkerar där det krävs något form av tillstånd eller p-biljett för att parkera, bara att hävda att "tillståndet eller p-biljetten lades väl synligt men den måste ha blåst bort", och det kan dom aldrig motbevisa.
Sen om det uppkommer en tvist går p-bolagen sällan till rätten om dom inte är säkra på sin sak, det kostar med än vad det smakar, så klart du ska testa och överklaga den
felparkerad. Det sades att P-bolagen aldrig kan vinna en tvist om man parkerar där det krävs något form av tillstånd eller p-biljett för att parkera, bara att hävda att "tillståndet eller p-biljetten lades väl synligt men den måste ha blåst bort", och det kan dom aldrig motbevisa.
Sen om det uppkommer en tvist går p-bolagen sällan till rätten om dom inte är säkra på sin sak, det kostar med än vad det smakar, så klart du ska testa och överklaga den
Om det är komunens mark så kan man med fördel ringa till tekniska kontoret och tala artigt med dem. Jag talade med tekniska i Stockholm då en ruta utanför mitt dåvarande jobb försvann i samband med ett vägarbete och inom en vecka hade de målat upp och skyltat en ny ruta 50 meter därifrån.Iden med att skapa en egen mc-parkering med skylt och vit ruta är ju klart bäst. Borde gå att få igenom med värden. Klart värt ett försök..
Nej, de har ingen rätt att frakta bort fordonet. Finns en massa idiotiska regler för sånt som går ut på att fordonsägaren måste få ett antal chanser på sig att flytta fordonet först. Varför tror du annars det står gamla bilvrak kvar efter vägarna jättelänge innan de blir borttransporterade. Vi har en moped som varit stulen som står i min nuvarande förening och bara är en ful skrothög, Vicevärden hörde sig för och han får inte flytta den lagligt. Har säkert stått ett halvår nu.
Kontrolltiden varierar beroende på hur kommunen/fastighetsägaren i fråga har bestämt att den skall vara. Det finns ingen 10 minutergräns som är lagstadgad någonstans. Det kan vara tex 6 min eller 15 min.Har för mig att en p-vakt måste vänta i tio minuter innan dem får lappa ett fordon för att ge fordonsägaren en chans att flytta fordonet
Var det inte just carparks VD som sade öppet att dom inte godtog ens betald biljett som bevis för att p-lisan skrivit fel, för att "sånt går att förfalska"?
:corn :corn
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |