Sverige och Norge har ett samarbete som gör, att i värsta fall, så kan kronofogden kräva in pengarna åt dom.
Iaf vad gäller fortkörningsböter/skatteskulder etc.
Men som allt annat som har med Norge att göra så är det ett lotteri.
Ingen i Norge vet vad fan dom håller på med.
E*
Jag hade betalat. Det kan ju omöjligt vara några astronomiska summor vi talar om i vilket fall.
E*2
Jag håller själv på och bråkar med Norska skatteverket. Skatteetaten.
Dom påstår att jag bor i Norge och inte har rätt till diet/trakt.
Jag ska därför betala skatt nu i efterhand på den diet jag fått utbetald.
Dom skickar dessa papper till min adress i Sverige där jag är folkbokförd.
Trots flera mail så framhärdar dom.
Härliga människor.
Betala om du inte har råd kanske du ska sälja bågen.
det e ju inte så att mina sista slantar skulle gå till detta, men det e lite av en princip, vi stod fyra hojjar i en bilruta alla fick böter, dom kunde ju nöjt sig med att lappa en hoj, alla hojjarna var ihoplåsta med varandra så att vi var i samma sällskap rådde det inga tvivel om...
Däremot kan dom nog inte kräva in fyra böter för en p-ruta. DET borde ni nog åtminstone försöka överklaga men betala boten först. Tror att det är som i Sverige att man betalar p-avgift för p-rutan och då spelar det ingen roll om det står en bil, fyra motorcyklar eller 12 trampcyklar i rutan...... Man betalar för p-rutan i sig. Jag TROR att det är så även i Norge. Men jag skulle nog betala först och överklaga därefter på samma sätt som i Sverige. Om det inte är så i Norge så BORDE det innebära att varje hoj måste betala p-avgift om dom står i samma ruta och så tror jag INTE att det är ens i Norge......
//J
Jo, ganska dyrt, en drygsexhundring per cykel...nok... i ett i stortsett tomt p-hus där hottellet sa att vi kunde ställa oss var som... det e redan förbetalt...
Naturligtvis INTE. Jag menar, norrmännen som får böter i Sverige betalar då inte! (Läste det i tidningen här om dagen, mer än 80% betalar inte). Och det är MÅNGA som får böter eftersom att norrmän varken kan köra eller parkera. Vilket ju är väl känt
lösning?Där har ni hela lösningen på problemet!
lösning?
klart vi blev förbannade på dom i receptionen som hade sagt att vi kunde parkera var som, men det hjälpte föga... ord mot ord...
Men som allt annat som har med Norge att göra så är det ett lotteri.
Ingen i Norge vet vad fan dom håller på med.
Jag hade lämnat böterna på disken och sagt att de skulle lösa problemet bäst de vill.lösning?
klart vi blev förbannade på dom i receptionen som hade sagt att vi kunde parkera var som, men det hjälpte föga... ord mot ord...
Som rubriken lyder så va vi ett par grabbar i Norge och lyckades få p-böter på fyra hojjar i ett parkeringshus(satt ett vägguttag brevid och då är det tydligen laddtsation för el fordon)
när Norskarna får böter tex i strömstad så kan vi i Sverige inte göra nått åt detta, det e bara för Norsken att strunta i att betala, funkar detta åt andra hållet med???
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari