p-bot

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Fulparkerade lite idag och som en smäll på käften så "vann" jag en pbot.

Två frågor:
1:måste inte tjänstenummer och signatur vara läsligt?
2:I rutan vägmärken kontrollerade bör det inte finnas ett kryss där eller är det skitsamma?
 

Kia

Guest
Varför ska det vara så svårt att bara erkänna att okej jag gjorde en tabbe och nu kostar det 300 spänn. Nästa gång kanske jag tänker till lite innan jag parkerar. Lär av erfarenheterna istället för att till varje pris slippa undan... :tummenupp :banana :huvet
 

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZX 750
Kia skrev:
Varför ska det vara så svårt att bara erkänna att okej jag gjorde en tabbe och nu kostar det 300 spänn. Nästa gång kanske jag tänker till lite innan jag parkerar. Lär av erfarenheterna istället för att till varje pris slippa undan... :tummenupp :banana :huvet


Tja, för vissa har det blivit en principsak. Mig till exempel. Efter hur jag har blivit behandlad av Securitas här i Göteborg så skyr jag inga medel att smita undan. Tidigare gjorde jag precis som du beskrivit ovan. Jag betalade snällt, kände mig lite ångerfull och tänkte efter. Nu är jag vansinnig, citerar mig själv från hemsidan www.pbot.nu där man kan få alla möjliga sorters tips och trix för att smita undan t.o.m. färdiga överklagningar:

"Jag arbetar extra som taxichaufför i Göteborg, ett jobb som gör att jag måste stanna många gånger under en kväll. Vid tidpunkten för utfärdandet av boten stod jag faktiskt still, bilens förardörr var öppen och jag hade ett ben i bilen och ett utanför. Motorn var igång, skylten var tänd.
Andledningena att jag stod still var att jag fått syn på min kund (som ringt och beställt taxi) tvärs över gatan. En liten gata i centrala göteborg som vid denna tidpunkten (kring 01.30 på natten) var helt avfolkad. Såg faktiskt inte en levande människa utom min kund och den securitasvakt som stannat med sin bil en bit framför mig. Vakten i bilen stirrrade stint på mig, jag stirrade tillbaka och övervägde att vinka, beslutar mig dock för att avstå. Mannen kliver ur sin bil och fortsätter stirra på mig. Jag förutsätter att han vill mig något, så även jag kliver ur;
"-Här kan du inte parkera"
"-Det var heller inte min avsikt, min kund kommer där så jag skall åka."
"-Det borde du veta som taxichaufför att du inte får parkera här!"
"-Jo det är jag väl medveten om, jag hade heller inte tänkt parkera här, nu är jag på väg härifrån."
"-Jag kan skriva ut en lapp åt dig..."
"-Nej men snälla, gör inte det. Jag har inte tänkt parkera och nu är jag påväg härifrån, jag skall tänka på att inte stanna såhär i fortsättningen."

Varpå den sure börjar skriva i sitt block. Jag gör ett försök att åka därifrån så fort att han inte skulle hinna plita ner mitt nmr, vilket givetvis misslyckades...

Hur stod bilen då?
Bilen stod på en mycket bred trottoar (ca två bilbredder bred). På min vänstra sida garageportar och min högra vägen. Prydligt på kanten av trottoaren mot vägen. Vägen är utformad så att det inte går att stanna någon annanstans, bredden sådan att titanic skulle kunna slinka förbi mellan mig och garageportarna.

Ursäkta mig men vilken djävla fascist.... Suck. 700:- ... Vad gör man?"


Nu är det som sagt bara en sak som gäller, slingra sig ur varenda p-bot man får... Och återigen: Missa inte www.pbot.nu

/Z
 

Ol@

VHD Racing
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Med 4 tjejer
Hoj
R1 -02 Banhoj
Jag fick också en p-bot förra veckan :4skrika

Gick in för att växla till mej småpengar, kommer ut och en bot sitter i rutan :huvet

P-lisan hade kollat bilen i 6 jävla minuter och sedan bötfällt mej.

:kulspruta :kulspruta :6surkart :6surkart
 

Kia

Guest
Visst kan jag åxå tycka att det finns jätte nitiska p-vakter. Men inleder man inlägget med "Fulparkerade" så då tror jag att man insett att man faktiskt gjort ett fel och to m förtjänade att få böter.
 

Kia

Guest
Ol@ skrev:
Jag fick också en p-bot förra veckan :4skrika

Gick in för att växla till mej småpengar, kommer ut och en bot sitter i rutan :huvet

P-lisan hade kollat bilen i 6 jävla minuter och sedan bötfällt mej.

:kulspruta :kulspruta :6surkart :6surkart

Tjaaa va säger man?? Världsklass eller??? :tummenupp Nu vet du ju till nästa gång att det kan vara bra att ha lite växel pengar i bilen kanske vad vet jag??? :banana :7peta
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kia skrev:
Visst kan jag åxå tycka att det finns jätte nitiska p-vakter.

Varsta sorten ar val carpark som aker runt och letar offer hela dagarna. Vanliga lapplisor botfaller val aven i manga fall bilar som parkerats trafikfarligt, medan carparks javla agg bara rullar runt i ful liten vit bil och letar efter nan stackare som rakat sta over tiden nagon minut.

Ja, jag fick en pbot for inte sa lange sedan och ja, jag betalade den utan overklagan, men jag tycker anda att det vara en nitisk javel som satte lappen. Parkeringen utanfor akuten i Kalmar ar full, parkerar darfor pa kebaberians 15 mins kundparkering mittemot. Till saken hor att jag hade inte statt over tiden nar han/hon skrev ut lappen utan den lurige flitgoraren hade knallat in och fragat om jag var kund hos kebabrullaren!!! Dessutom var jag ensam bil pa den parkeringen bade nar jag parkerade och nar jag akte darifran...

JOBBAR NI PA PROVISION, ELLER ?!?!?!?

:va
 

Ol@

VHD Racing
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Med 4 tjejer
Hoj
R1 -02 Banhoj
Kia skrev:
Tjaaa va säger man?? Världsklass eller??? :tummenupp Nu vet du ju till nästa gång att det kan vara bra att ha lite växel pengar i bilen kanske vad vet jag??? :banana :7peta
Lite växel pengar :va skulle kosta 56 kr.men men life goes on :D
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Kia skrev:
Tjaaa va säger man?? Världsklass eller??? :tummenupp Nu vet du ju till nästa gång att det kan vara bra att ha lite växel pengar i bilen kanske vad vet jag??? :banana :7peta


Det kanske va precis det här tidigare talare menade på.
din inställning till det hela gör ju så man vill fulparkera och slingra sig ur varenda situation, bara för att ni ska få mer pappersarbete att göra.

Om man inte ens får möjlighet till att gå & växla pengar så man kan parkera lagligt, tycker jag hela systemet suger & att lapplisor inte borde få existera.
Dom borde varjefall inte behandlas som människor.

//C.arpark hatare
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Zikoriath skrev:
...och varför är det så synd om dem då?

/Z

Tja, med det javla jobbet.... :rofl


edit: nu borjar minnen fran Ugglas 'PF' framklinga inombords....
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Kia skrev:
Visst kan jag åxå tycka att det finns jätte nitiska p-vakter. Men inleder man inlägget med "Fulparkerade" så då tror jag att man insett att man faktiskt gjort ett fel och to m förtjänade att få böter.

Jag är helt säkert på att Carpark är utsänt från helvetet. De är Satans lakejer.
Och vad är det för fel med att "fulparkera"? Sålänge man inte är ivägen för någon ser jag inte det onskefulla i det.
 

MrsIce

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2005
Ort
Alingsås
Hoj
BMW R 1150R Rockster
Victor skrev:
Och vad är det för fel med att "fulparkera"? Sålänge man inte är ivägen för någon ser jag inte det onskefulla i det.

Tänk om alla skulle "fulparkera" hur skulle det se ut då? :kocko
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Nu ska ni få höra på nåt riktigt sjukt.

När jag jobbade på Securitas Värde AB så blev vi lappade med "värdebilen" precis på samma premisser som alla andra, av Securitas egna p-lisor och p-nissar.
(Dom är förvisso ett eget bolag, men det är ju trots att samma koncern.)

När vi senare kom ut till värdebilen efter att ha utfört en hämtning/lämning av värde så stod folk och asgavade åt oss. För att en sec.bil blev lappad av sec.personal.

P-vakterna hade ingen förståelse alls för att vi ville ha ett så kort "trottoar-moment" som möjligt, med hänsyn till rånrisk o dyl.
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Som tidigare talare skrev det är en principsak,jävlas dom med mig så får väl jag försöka bitcha lite tebax, eller hur.......

Åter till min fråga:nån som vet?
 

sandstream

Guest
Manne skrev:
Som tidigare talare skrev det är en principsak,jävlas dom med mig så får väl jag försöka bitcha lite tebax, eller hur.......
De jävlas inte med dig, det är du som inte kan parkera :)

@Victor: Kul när brandbilen inte kommer fram till ditt brinnande hem för att någon skön snubbe ställt sin bil i vägen :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top