p-bot

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
sandstream skrev:
@Victor: Kul när brandbilen inte kommer fram till ditt brinnande hem för att någon skön snubbe ställt sin bil i vägen :rolleyes:

Victor skrev:
Sålänge man inte är ivägen för någon ser jag inte det onskefulla i det.

I övrigt vet jag hur ihåligt mitt resonemang är men jag kan inte hjälpa det: jag hatar alla p-vakter, p-bolag och allt som förknippas med dom. Av hela mitt hjärta. Sorry.
 

sandstream

Guest
Victor skrev:
I övrigt vet jag hur ihåligt mitt resonemang är men jag kan inte hjälpa det: jag hatar alla p-vakter, p-bolag och allt som förknippas med dom. Av hela mitt hjärta. Sorry.
Du är iaf ärlig :tummenupp
 

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZX 750
Victor skrev:
I övrigt vet jag hur ihåligt mitt resonemang är men jag kan inte hjälpa det: jag hatar alla p-vakter, p-bolag och allt som förknippas med dom. Av hela mitt hjärta. Sorry.

Vi kanske skulle starta klubb? :tummenupp

/Z
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
min far parkerade/stannade tillfälligt på akutintaget här i
s-svall enbart pga av att han skjutsade en snubbe som fått ont i hjärtat o behövde in snabbt som f*n.
han var inne nån minut sen kom han ut o bilen var lappad...
nå sånt tycker jag e dumt o bli lappad för.. :kocko
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Victor skrev:
I övrigt vet jag hur ihåligt mitt resonemang är men jag kan inte hjälpa det: jag hatar alla p-vakter, p-bolag och allt som förknippas med dom. Av hela mitt hjärta. Sorry.

Samma här, ändå vill jag pröva på att jobba som en bara för att känna den där känslan som måste vara enormt skön när man står framför en bil och ser ägaren komma och precis innan han öppnar bilen lyfter man lite på torkaren och ger honom en bot. Jag skiter i om lönen är låg eller ej, jag vill bara åt det momentet i arbetet, sen skiter jag i resten.
 

MACAMI

Guest
Manne skrev:
Fulparkerade lite idag och som en smäll på käften så "vann" jag en pbot.

Två frågor:
1:måste inte tjänstenummer och signatur vara läsligt?
2:I rutan vägmärken kontrollerade bör det inte finnas ett kryss där eller är det skitsamma?

1. Vet ej.
2. Skitsamma, du stod på trottoaren, helt eller delvis utan betydelse.
 

Kia

Guest
Vissa är ju inne på problemets kärna och tassar lite lätt.. Problemet som de flesta p-bolagen har är att de måste behandla alla lika. Alla måste följa samma regler. Det är ju inte p-bolagen som bestämmer reglerna som ska vara utan det är ju markägaren. Sen anlitas ju ett p-bolag för att övervaka att reglerna verkligen följs. Så egentligen är det väl då markägarens "fel" att ni får böter när ni "fulparkerar" för han vill inte att man parkerar så på hans mark. Oftast när vi skriver p-böter så är det för att just markägaren har ringt efter oss och sagt att nu står en bil på min mark som jag vill att ni sätter en lapp på. Eftersom markägaren betalar oss för att göra just det så är det klart att vi följer hans regler?? Som vilket jobb som helst, man gör det man är betald för att göra.
Ååå ni som bor i Uppsala vet ju vilken djungel det blev på stadens gator och parkeringar när alla p-vakter utom kommunen valde att strejka. Då gnälldes det minnsann...
Ååå jaa visst är det en skön känsla att i sista sekund få slänga på en lapp på nån störig typ som "inte står ivägen ialla fall". Precis lika skön känsla som att kunna ta tebax en lapp när man inser att man gick lite väl långt....
:huvet :fatta! :7peta
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
UrbanTiger skrev:
Är du analfabet, LR ?

Svaret är redan givet.

Behöver nån förordning alternativ författning att hänvisa till i min överklagan, tror inte att jag läste på sporthoj räcker särskilt långt........

MACAMI skrev:
1. Vet ej.
2. Skitsamma, du stod på trottoaren, helt eller delvis utan betydelse.

Vem har sagt nått om någon trottoar :va :va stod mitt imellan 2 p-rutor som gick längs med vägen.p-ruta ett glapp på tio meter sedan p-ruta igenr , jag parkerade på "glappet".

Kanske var fel men om p-nis(arna) skiter i att kolla vägmärken och sedan skriver tjänstenummer och signatur totalt oläsligt får dom skylla sig själv
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Yarifol skrev:
Tänk om alla skulle "fulparkera" hur skulle det se ut då? :kocko
Jag jobbade i Sevilla (Spanien) för några år sedan, där fanns inte en
endaste lapplisa! Folk parkerade t.om framför refuger, det var ingen som körde
där iallaf. Trafiken flöt på hur bra som helst trots alla tokiga parkeringar.
Här i Svedala är vi experter på att skapa problem av ingenting.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
BMW R90s skrev:
Jag jobbade i Sevilla (Spanien) för några år sedan, där fanns inte en
endaste lapplisa! Folk parkerade t.om framför refuger, det var ingen som körde
där iallaf. Trafiken flöt på hur bra som helst trots alla tokiga parkeringar.
Här i Svedala är vi experter på att skapa problem av ingenting.

Har du sett nån som åker med hjälm när dom kör mc då? Verkar ju vara helt onödigt att ha det eftersom det funkar där!

Kunde inte låta bli...
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Zikoriath skrev:
Vi kanske skulle starta klubb? :tummenupp

/Z


Säg till, jag är med! Har en egen "hata p-människortråd" så jag ska inte spy galla igen...

Kan.....inte.....hålla.....mig.....

Den skönaste känslan är ändå när man kommer med en biljett man pröjsat 3kr på och sticker in den i bilen medan lisan står med blocket framme.... HA HA....

Visste ni att lapplisor är hatade av sin egen släkt? Visste ni att kontrollanterna på tunnelbanan ingår i samma släkte?
 

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
juha01 skrev:
Har du sett nån som åker med hjälm när dom kör mc då? Verkar ju vara helt onödigt att ha det eftersom det funkar där!

Kunde inte låta bli...

Ja precis, spanjorerna kör utan hjälm. Alltså kan vi inte lära oss någonting av dom, dessa vinpimplande, tapasätande sydeuropeer. Vår kultur är bäst för det finns inga andra som är lika säkerhetsmedvetna som vi. Ordning o reda, löning på fredag.



/Ironi
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Zana skrev:
Visste ni att lapplisor är hatade av sin egen släkt? Visste ni att kontrollanterna på tunnelbanan ingår i samma släkte?

Jag hörde av en polare som har ett ex som känner en lapplisa. Hennes mamma säger att hon går på gatan samt säljer knark för att försörja sig.
Nästan sant och mamman slipper skämmas inför sina vänninor.
 

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
Att folk orkar tjafsa så in i h-vete för en pbot? OM den är helt felaktig, och då menar jag inte om ett kryss saknas eller så utan om man har stått helt rätt och fått bot ändå tex, fine då skall den ej betalas men har man parkat fel så är det väl inte mer med det? Ni vet väl vad ni "riskerar" då ni parkerar fel så köp läget och inse att ni själva står för felet i detta. Som skrivet ovan..Lisorna gör till 99% bara sitt jobb(finns övernitiska sådana liksom inom alla yrken) och de följer uppsatta regler från markägare eller myndigheter. Jag har fått min beskärda del av p-böter men är ändå dvligt glad att de finns några som beivrar felparkeringar för det skulle vara kaos utan det kan ni vara säkra på. Skulle inte vilja vara den som hindrat en polisbil eller ambulans att komma fram för min bil står felparkerad bara för att jag e för lat att flytta arslet hundra meter extra eller nåt. Skärp er och skyll er själva om ni parkerar fel...ingen annans fel än ert eget. Geez :rolleyes:
 

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZX 750
GST Spyder skrev:
[...]Skulle inte vilja vara den som hindrat en polisbil eller ambulans att komma fram för min bil står felparkerad bara för att jag e för lat att flytta arslet hundra meter extra eller nåt. [...]

Liftade för ett antal år sedan ner till Italiens sydspets. Landade där i en stad som heter Bari. Där fanns nog inte många p-lisor. Folk trippelparkerade och stod på alla möjliga och omöjliga ställen.
De röker ju som bekant överallt också.
Kör vespa utan hjälm. I fel körfält...
Så ser det väl för övrigt ut både här och där nere på kontinenten.

Vad vill jag ha sagt med det här då?

Jo, svenskar är så fruktansvärt rädda/ängsliga/byråkratiska/inrutade att det är ju helt löjligt. Tror det skulle vara bra för detta folkslag att komma ner från sina höga hästar emellanåt.

/Z
 

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
Förstår inte avd ditt inlägg har at göra med det du kopierade från mitt? Jag skiter fullständigt i byråkratin kring detta utan mitt samvete skulle inte palla med att veta att folk ev förlorade livet för att jag blockerat vägen för räddningsfordon att komma fram pga av min lathet. Den dagen du mist någon eller skadorna på din egendom blivit större än de behövt av samma anledning så säger du nog inte samma sak som idag..
Att folk parkerar fel skiter jag i så länge det inte drabbar andra vilket det ofta kan göra. Hör med budbilar och leveransfirmor i stan tex och hör hur ofta de får problem därför att bilar står på lastzoner med mera. Det blir problem om folk inte står där de skall..så enkelt e det.Såg ju då lisorna strejkade...det blev kaos i stan.Är det så alla vill ha det?Sedan kan man tycka vad man vill om det iofs :)

Det nedanför här är inte riktat mot det sista inlägget utan generellt.

Min poäng är att oavsett vad man tycker om reglerna idag och pböter så vet man vad man "riskerar" då man parkerar fel och då får man vackert stå sitt kast då man åker dit. Idag gnäller alla på att de fått böter etc men stå rätt då för f*n. Ingen annan att skylla på än dig själv för den boten du fått(inte om den uppenbarligen är felaktig men det är de inte så ofta som folk tycks tro).Förstår liksom inte allt tjafs kring denna fråga...den dyker upp överallt och blir en dvla massa prat runt det. Face it..parkar du fel så skyll dig själv.
 

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZX 750
Jo, du har en poäng där... Det kan jag inte sticka under stol med. Fast jag VILL! Är så IRRITERAD!

;)

/Z
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
sandstream skrev:
Du är iaf ärlig :tummenupp

Det är iofs inte så mycket.
Det är som att säga skrika att man hatar invandrare, men det är ok för jag hycklar inte om det iallafall.
Precis som om allt vore ok för att man inte förfinar sina åsikter.
 

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
Zikoriath skrev:
Jo, du har en poäng där... Det kan jag inte sticka under stol med. Fast jag VILL! Är så IRRITERAD!

;)

/Z

Hehehe..tro mig..jag e inte så glad då mina böter dimper in heller :huvet :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top