Förstår inte avd ditt inlägg har at göra med det du kopierade från mitt? Jag skiter fullständigt i byråkratin kring detta utan mitt samvete skulle inte palla med att veta att folk ev förlorade livet för att jag blockerat vägen för räddningsfordon att komma fram pga av min lathet. Den dagen du mist någon eller skadorna på din egendom blivit större än de behövt av samma anledning så säger du nog inte samma sak som idag..
Att folk parkerar fel skiter jag i så länge det inte drabbar andra vilket det ofta kan göra. Hör med budbilar och leveransfirmor i stan tex och hör hur ofta de får problem därför att bilar står på lastzoner med mera. Det blir problem om folk inte står där de skall..så enkelt e det.Såg ju då lisorna strejkade...det blev kaos i stan.Är det så alla vill ha det?Sedan kan man tycka vad man vill om det iofs
Det nedanför här är inte riktat mot det sista inlägget utan generellt.
Min poäng är att oavsett vad man tycker om reglerna idag och pböter så vet man vad man "riskerar" då man parkerar fel och då får man vackert stå sitt kast då man åker dit. Idag gnäller alla på att de fått böter etc men stå rätt då för f*n. Ingen annan att skylla på än dig själv för den boten du fått(inte om den uppenbarligen är felaktig men det är de inte så ofta som folk tycks tro).Förstår liksom inte allt tjafs kring denna fråga...den dyker upp överallt och blir en dvla massa prat runt det. Face it..parkar du fel så skyll dig själv.