P-Lisan kan dra åt h-e

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
P-Lisan kan dra åt ...

Har de inget bättre för sig?

Sitter inne (det regnade) och fikar på Rosenhill då en kille kommer "injoggande".
- Är det er Transalp?
- Nä
- Ok, för lapplisan sitter precis bakom i bilen och skriver lappen.

Helt sjukt! Vi gick ut för att kolla om det var sant. Mycket riktigt, det står en Transalp till vänster om pumparna (5 m) och hon står precis bakom och skriver. Det är första gången jag ser en lisa sitta och skriva lapp på Rosenhill. Dessutom såg hon bra ut!
Jag måste ju erkänna att hon var ganska modig som körde in där för att skriva lappen men samtidigt dum i huvet som riskerar att få all skit i värden över sig när hon sitter där oh skriver med nedvevad ruta.

Ja, det är p-förbud där men va f-n. Han stod ju inte ivägen för någon.
Ibland blir man så trött på dem! :huvet

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Hon är antagligen kontrakterad av macken eller cafét, i syfte att utföra just det.

Har aldrig fikat där, fick extrem bögnoja ( sällsynt annars ) den enda gången jag var där, pga en personal / ägare?

Verkar ju fullständigt befängt dock att det ska finnas någon som vill att fordon ska lappas på den nerpissade "macken" mitt i obygden.

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön
Hon är antagligen kontrakterad av macken eller cafét, i syfte att utföra just det.

Har aldrig fikat där, fick extrem bögnoja ( sällsynt annars ) den enda gången jag var där, pga en personal / ägare?

Verkar ju fullständigt befängt dock att det ska finnas någon som vill att fordon ska lappas på den nerpissade "macken" mitt i obygden.

Hon är kontraktad av mackägaren som jag förstått det, visst kan upplevas som jobbig att de är där men vissa ggr har det faktiskt stått hojar så illa parekrade att ingen har kunnat ta sig in på macken. Så lite ansvar får vi också ta.
Hhehe du menar antagligen Nicke ägaren då, upplever han som mest j*'ligt trevlig människa.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Modig som sköter sitt jobb?
Dum i huvudet som sköter sitt jobb?
Inget bättre för sig än att sköta sitt jobb?

Parkera rätt istället för att gnälla på sånt. Visst kan parkeringsreglerna suga stenhårt men det är som det är och att man sköter sitt jobb är väl aldrig fel och reglerna är inte hennes fel.

Skyll sig själv om man inte följer reglerna, oavsett hur dumma dom är. Att man kan få parkeringsböter om man ställer sig fel är väl ingen nyhet för de flesta och att man har 2 hjul spelar ju ingen roll och tyvärr blir kommunerna ju bara hårdare och hårdare.....skäll på dina kommunpolitiker istället för att folk sköter sina jobb, för jag antar att om man har ett jobb ska man sköta det.

(Vill bara tydliggöra att jag faktiskt håller med om grundtanken, en MC kan man ställa utan att den står ivägen och man sparar dessutom parkeringsplats åt bilar och tycker att kommuners hårdare tag är skit men jag skulle samtidigt aldrig skälla på den som bara sköter sitt jobb för att jag skiter i gällande regler)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Hhehe du menar antagligen Nicke ägaren då, upplever han som mest j*'ligt trevlig människa.

Jojo, även Tito Fräs verkar väldigt trevligt, tills han kör i ögondroppar i din drink och släpar hem dig i håret....

Anyway, känns som att mackägaren borde snacka ihop sig med kaféägaren, lapplisor är ingen magnet på fordonsburna människor direkt.

Parkera rätt istället för att gnälla på sånt. Visst kan parkeringsreglerna suga stenhårt men det är som det är och att man sköter sitt jobb är väl aldrig fel och reglerna är inte hennes fel.

Skyll sig själv om man inte följer reglerna, oavsett hur dumma dom är. Att man kan få parkeringsböter om man ställer sig fel är väl ingen nyhet för de flesta och att man har 2 hjul spelar ju ingen roll och tyvärr blir kommunerna ju bara hårdare och hårdare.....skäll på dina kommunpolitiker istället för att folk sköter sina jobb, för jag antar att om man har ett jobb ska man sköta det.

(Vill bara tydliggöra att jag faktiskt håller med om grundtanken, en MC kan man ställa utan att den står ivägen och man sparar dessutom parkeringsplats åt bilar och tycker att kommuners hårdare tag är skit men jag skulle samtidigt aldrig skälla på den som bara sköter sitt jobb för att jag skiter i gällande regler)

Beundransvärt vurmande för en hatad yrkeskategori, men trådstartaren verkar verken ha parkerat fel, skällt på lapplisan eller betett sig.

Hade du någonsin varit där, hade du förstått bättre.

Last edited:

zeki

Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön
Jojo, även Tito Fräs verkar väldigt trevligt, tills han kör i ögondroppar i din drink och släpar hem dig i håret....

Anyway, känns som att mackägaren borde snacka ihop sig med kaféägaren, lapplisor är ingen magnet på fordonsburna människor direkt.

Beundransvärt vurmande för en hatad yrkeskategori, men trådstartaren verkar verken ha parkerat fel, skällt på lapplisan eller betett sig.

Hade du någonsin varit där, hade du förstått bättre.

Nu är det ju sa att det inte alltid är så lätt att parkera en motorcykel där en solig dag. Brukar ju stå en å annan hoj på en väldigt begränsad yta men men, man kan försöka undvika tvister genom att försöka hitta en lucka att ställa sig på istället för att bara göra det lätt för sig och ta första bästa platsen.

btw å fan dricker du drinkar på rosen ?:D För mig brukar det offtast bli en latte som nån av de trevliga tjejerna serverar:tummenupp

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
Jo lapplisor e bra. De gör sitt jobb. Speciellt när man är på bb och ska föda barn. Då passar de på att lappa bilen för ungen inte kom ut innan p-tiden var klar. När man sedan fyllder på pengar så lappade dem igen när den tiden också hade gått ut. Det händer även svamplockare när det står helt öde marken vid sidan av vägen. Kommer tillbaka med korgen full och en p-bot på 900:-.

Självklart var det mitt fel som inte betalat tillräckligt mycket och lapplisan gjorde bara sitt jobb men jag skulle nog hellre jobba i kassan på konsum än som lapp-lisa.

Jo, p-lisorna är bra… När de lappar bilar som verkligen ställer till det.

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
provision

ett tag så var ja arbetslös o sökte då alla sorters av jobb o var då på intervju både som p-lisa och som tv-pejlare,......kan säga att båda jobben har provision o att det tilltalade inte mig alls:va p-lisor hade procentsats o tv-pejlare hade tror det var 100 eller 200 per indriven licens :va:mad: helt paj

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8

så vad är din poäng;
• inte bryta mot regler - ajja bajja!
• inte skälla ut den som företräder reglerna (gör juhh bara sitt jobb juhh!!) - ajja bajja!
• fel av dig att gnälla - ajja bajja!
• inte försöka påpeka saker och ting (det är ju som det är!!) - ajja bajja!

men att skälla på kommunpolitiker går för sig, för de (av någon outgrundling anledning som vi bara inte vet) är ju 'onda' och inte som lapplisor.

hela snacket om att 'de sköter ju bara sitt jobb', får mig att vilja ha en massiv mjällpopulation igen...

och jag som trodde du var människa och inte en prototyp till den första terminatorn...

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
Sedan kan man diskutera vad som är felparkerat och vad som är åt h-e. I det här fallet kan man tycka att hojen som nästan stod i gräset utanför området (parkerad längs med kanten) inte behövde en lapp. Han var absolut inte ivägen för någon.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Sedan kan man diskutera vad som är felparkerat och vad som är åt h-e. I det här fallet kan man tycka att hojen som nästan stod i gräset utanför området (parkerad längs med kanten) inte behövde en lapp. Han var absolut inte ivägen för någon.

Frågan är väl snarare om p-vakten ska jobba enligt de regler och
förordningar som styr deras arbete?

Jag för min del skulle bli rätt irriterad om deras arbete styrdes av
eget tyckande typ den här hojen står "nog" åt h-e men den här står "nog"
inte i vägen för någon.

När p-vakten kommer tillbaka 1 timme senare så har hojen som inte stog i
vägen fått sällskap av 14 andra hojar som blockar tankbilen som är på väg in,vem står i vägen då ?

Känns som den man skulle ta en allvarlig diskussion med är den som
faktiskt begärt övervakningen,låter ju inte som någon strålande
affärside:rolleyes:

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
Frågan är väl snarare om p-vakten ska jobba enligt de regler och förordningar som styr deras arbete?
Självklart, men med lite sunt förnuft. Poliser som stoppar fortkörare bötfäller inte alla, utan ibland kan det bli en varning.

Jag för min del skulle bli rätt irriterad om deras arbete styrdes av
eget tyckande typ den här hojen står "nog" åt h-e men den här står "nog"
inte i vägen för någon.
Hoppas de ser den uppenbara skillnaden.

När p-vakten kommer tillbaka 1 timme senare så har hojen som inte stog i
vägen fått sällskap av 14 andra hojar som blockar tankbilen som är på väg in,vem står i vägen då ?
Inte helt enkelt men då kanske alla 14 behöver boten.

MC Doktorn

Guest
Jag håller me jötteborjaren, de e bara att betala :tummenupp

Nästa gång ställer du dig inte där.

Tänk dig in i hennes situation

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Bara för att klargöra detta. Det var inte jag som fick boten då jag stod rätt parkerad. Läs första inlägget!

Ok, varför tackade jag nej till konsumjobbet….? Jag vill inte vara lapplisa....

Nu läste jag att det var inte du ...

Lapplisa skulle jag kunna tänka mig vara.
Man får frisk luft och motion och dessutom kan man få chansen att umgås med trevliga cheyer på jobbet.
Tänk dig sen att få betalt för detta :yoparty

zeki

Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön

Möjligtvis så att han inte var i vägen för någon men det finns fortfarande en skyllt som talar om att det är P förbud på den sidan.
Är det p förbud så är det bara att respektera det.
Eller är det ok att parkera hojen mitt i en park eller på en refug där den inte är i vägen för någon ?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy