Klockringaren
nissenys
Kankse för att undvika trafikkaoz med folk som tillfälligt flyttar bilarDet här att man inte får parkera efter att städningen är gjord på städdagen, är det något annat än pengar?
Kankse för att undvika trafikkaoz med folk som tillfälligt flyttar bilarDet här att man inte får parkera efter att städningen är gjord på städdagen, är det något annat än pengar?
Det här att man inte får parkera efter att städningen är gjord på städdagen, är det något annat än pengar?
Ja, så jag förstår ju varför bolagen själva inte vill prata om det.Verkar ju helt sjukt och upplagt för missbruk.
Jag har haft en lång diskussion med en lapplisa om regler en gång. Utanför ett garage fanns 2 platser, men det stod 2 bilar utanför dom också, så dom inre bilarna kom inte ut, och man kom inte in i garaget. Kärringen skulle lappa alla bilar, även dom som stod rätt, alternativt inte lappa någon. Till slut bad vi henne dra åt helvete.Jag har för mig tidigare att P-vakt krävde en någorlunda utbildning i alla regler.
Det kan jag förstå för dom som ska patrullera gator och torg.
(jag kände en som blev P-vakt)
Men för att lappa på en parkering behöver man ju bara kunna se om hjulen är innanför linjerna och om det är betalt i förekommande fall, det kan ju inte ta många minuter att lära sig.
P-vakter är också människor, och som sådana varierar i IQ och omdöme.
Det är väl det man hoppas på. Hur som helst är det en jargong hos mindre bolag och på tomtmark. Fördelen med kontrollavgift (tomtmark) det är att man inte behöver betala någonting innan man lyckats kontakta bolaget och pratat igenom saken. Till skillnad mot kommunalt upphandlade bolag där man har 8 dagar på sig att betala annars får du en betalningsanmärkning, och sen bestrida för att eventuellt få pengarna tillbaka. Samt att du har 2 år på dig att göra det. Alltså en lång process.utstuderat bedrägeri. Antingen chansar man på att den bötfällde inte ens läser motiveringen till boten. Eller så förlitar man sig på att det är så komplicerat och krångligt att komma i kontakt med bolaget eller att överklaga så att de flesta bötfällda ledsnar och låter bli.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|