P3

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Slår ett slag för P3 dokumentär. SR:s app i luren å man kan
förkovra sig. P1 å P4 har oxå bra dok.

"Kvinna hittad död vid badplats" Mannen blev anklagad för mord å det
visade sig vara nåt helt annat. På P4.
En annan. "Hur man överlever ett styckmord" föräldrarna till grabben som
hittades fastfryst i isen i Halmstad.

P3 har bl.a.
"Helikopterrånet
"Peter Rätz MC-infiltratören"
"Dråpmisstänkta barnläkaren"

Finns hur mycket som helst.

De absolut bästa P3dokumentärerna (tycker jag) är de om andra världskriget, eftersom de gjorts innan de som var med försvunnit.
Vill man bli riktigt berörd, så skall man lyssna på dokumentären om diskoteksbranden.

Edit: Länk.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/86934?programid=2519&playepisode=86934

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
P3 dokumentär är oslagbart helt klart. Enda nackdelen är att de gör för få av dem, åtminstone för en annan som lyssnar på lurar 8h/dag. Fast nu var det ett tag sen det rullare P3 dokumentär så jag ska nog ta ett ryck och ladda hem de senaste, tack för påminnelsen Madhonda :tummenupp

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
P3 dokumentär är oslagbart helt klart. Enda nackdelen är att de gör för få av dem, åtminstone för en annan som lyssnar på lurar 8h/dag. Fast nu var det ett tag sen det rullare P3 dokumentär så jag ska nog ta ett ryck och ladda hem de senaste, tack för påminnelsen Madhonda :tummenupp
Vetenskapsradion forum och historia är oväntat välgjort också.
Och som sagt: Institutet.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Har hållt på och hantverkat i garaget en del på sista tiden. Då måste man lyssna på radio. P3 går bort nuförtiden, så jag har provat Metropol.... eller Megapol vadenuheter. Det här är om möjligt snäppet värre än P3. Inte för att programledarna inte har ett enda vettigt ord att säga, eller för de ständiga reklamavbrotten... eller den urgamla skvalmusiken de spelare.

Nej, det är reklaminslagen i sig. De har så frukransvärt dåliga manus att jag får kväljningar. Eller den lilla tjejjen som rabblar nåt om kredittjänster utan prövning (WTF) eller damen som på klingande finlandssvenska gör reklam för ett annat kreditinstitut (låter väl mer trovärdigt tycker säkert reklammakaren)... Eller varför inte alla rappade reklamsånger som är så utomordentligt dåliga att jag får sura uppstötningar. Fy fan.

Mix Megapol syftar du till, det är en kanal som lever på sitt sunkiga morgonprogram men om du tycker radioreklamen är usel då är det ingenting mot vad de har i USA, där kan man snacka om trist och uselt.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
P3 går fetbort, likaså P4 förutom trafikrapporten.
Har testat mix megapol men den där jäkla praktikant-Malin som typ är 35 år och lyfter vikter verkar vara besatt i kändisar. Timell är ganska jobbig också.

Rockklassiker fungerar hyfsat men då får man samma musik om och om igen.
Bandit rock verkar vara ett gäng konstiga snubbar och ibland får de in någon praktikant som har blått hår, pratar på någon vidrig dialekt, lägger värdelösa vitsar och snusar (sist var det en tjej).
The voice & rix fm spelar dynga till musik.

Finns det något kvar?

Jag förstår inte folk som ringer in på morgnarna och säger typ;
"Ååhh, jag har lyssnat på er i 10 år, ni rockar!"
Hur i h-e orkar man lyssna på ~15 artister som enbart får sina "greatest hits" uppspelade i radio? Det blir typ 45 låtar på repeat.

Det största problemet är att allt är så PK, alla är så skitnödiga.

Nää, jag kör för det mesta med musik från mobilen.

EDIT; Vad heter den där hemska tanten som finns på någon av de statliga kanalerna?
Aahh, Annica Lantz var det...:zpy

Last edited:

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Varför zappar man inte på radion så som man gör på tv:n?
Jag byter aldrig kanal på köksradion.
I bilen däremot händer det att man zappar , men det är helt spontant och oplanerat. Aldrig att man byter kanal för att det går ett program där som man vill höra.

Minimal

8ball
Gick med
10 Mar 2014
Hoj
En Honda
Indeed, lyssnar slentriant på morgonpasset mest för att jag hatar reklam mer än pesten.. Men stänger av efter det. För jävligt att det över huvudtaget är färgat politiskt. Bögeriet är en sak, och framförallt inget politiskt. Det kanske bara är bögar som söker jobben. Men att det ska vara så förbannat vänstervridet är illa.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag lyssnar bara på radio på sommaren i sommarstugan, då funkar p3.
Försöker ibland lyssna men stänger snabbt av...

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Har själv varit en trogen P3 lyssnare. Speciellt Morgonpasset. Men efter Olle slutade så ballade det totalt ut! Christer var ok, men somsagt P3 suger och totalt värdelöst att höra vart mina licenspengar går till...
Att lyssna på en värmländskas katter och brist på sex mm är inte bra radio.

Har sedan länge bytt till P1 på morgonen och P4 på dagen och P1 på em.
P3 var bättre förr....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Slår ett slag för P3 dokumentär. SR:s app i luren å man kan
förkovra sig. P1 å P4 har oxå bra dok.

"Kvinna hittad död vid badplats" Mannen blev anklagad för mord å det
visade sig vara nåt helt annat. På P4.
En annan. "Hur man överlever ett styckmord" föräldrarna till grabben som
hittades fastfryst i isen i Halmstad.

P3 har bl.a.
"Helikopterrånet
"Peter Rätz MC-infiltratören"
"Dråpmisstänkta barnläkaren"

Finns hur mycket som helst.
Absolut, generellt sett är P3 dokumentär riktigt bra.

MEN. Givetvis har SR i sann PK-anda kvoterat in både någon som inte kan säga r och någon som knappt behärskar svenska.
Numera provlyssnar jag dokumentärerna innan jag bestämmer mig för att lyssna eller inte. Det är inte värt att spräcka en artär för att SR ska vara så jävla PK.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
P3 är ett fascinerande fenomen, det är inte mediokert eller neutralt, det har inslag som man älskar (Christer, Dokumentärerna, humorn för MASSA år sedan) och saker man hatar (nutida humorn, Lilla Alfadji och skit)

Smått otroligt att en radiokanal kan innehålla båda så underhållande och intressanta saker samtidigt som de har sådan dynga...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
P3 är ett fascinerande fenomen, det är inte mediokert eller neutralt, det har inslag som man älskar (Christer, Dokumentärerna, humorn för MASSA år sedan) och saker man hatar (nutida humorn, Lilla Alfadji och skit)

Smått otroligt att en radiokanal kan innehålla båda så underhållande och intressanta saker samtidigt som de har sådan dynga...

Ibland får de in ytterligheterna i samma program.
Lyssna på ett avsnitt av "Tankesmedjan".
Ahmed är helt obegåvad.
Simon Svensson är fantastiskt begåvad.
http://sverigesradio.se/sida/grupps...grupp=17664&artikel=5811794&playaudio=4889087

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Även: "Borg ser ingen framtid för det olönsamma baconet".....

Och så visar dom en bild på ett..... FÅR !

Trots att jag mestadels sov mig genom hemkunskapslektionerna i plugget så tror jag mig veta att bacon fanimig inte kommer från vare sig får, getter, lamm eller annorstädes fluffiga djurslag.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Underbart sedan Spotify kom med sin "radio"-tjänst som baseras på dina val av artister.
Som tur är finns även ljudböcker, jag vet inte hur många jag har plöjt igenom men jag har fyllt en 120Gb-disk med ljudböcker jag har lyssnat på genom åren och så sent som för några dagar sedan laddade jag hem ALLA Stephen King´s böcker, 12Gb tror jag. Nu har jag att göra ett par månader framåt, får boka in enbart enmansjobb tror jag :D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Underbart sedan Spotify kom med sin "radio"-tjänst som baseras på dina val av artister.
Som tur är finns även ljudböcker, jag vet inte hur många jag har plöjt igenom men jag har fyllt en 120Gb-disk med ljudböcker jag har lyssnat på genom åren och så sent som för några dagar sedan laddade jag hem ALLA Stephen King´s böcker, 12Gb tror jag. Nu har jag att göra ett par månader framåt, får boka in enbart enmansjobb tror jag :D
Arto Paasilinna har en stor produktion av underhållande böcker.
Kan verka lite simpla i början, innan man fattar tjusningen med enkelheten.
Prova!
Jag antar att du redan hört Ricky Gervais podd, som senare blev animerad serie?
Ett guldkorn som tål att höras flera gånger.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum