Nicke
Raj raj raj
- Gick med
- 9 Mar 2003
- Hoj
- SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Svarar på min egen fråga. I Tyskland och Österrike tankar man och går in. Lämnar oftast kortet till kassatanten/guben och får trycka på "Bestätigung" för att bekräfta + skriva på. Mackarna hade öppet länge. Om det är kö så får du ingen soppa innan den förre gubben betalat (även om han flyttat bilen före betalning).
Gjorde en ovetenskaplig koll då BIKE skrev att det kan vara 6 mil mellan mackarna på Autobahn. När jag kollade en lång bit var det som värst 4 mil mellan men oftast mycket kortare (~2 mil eller så). Onödigt att chansa kanske...
I Italien var det ganska dött vid 12-14-tiden även mitt i veckan. Enligt BIKE var det nåt allmänt i Italien men jag är inte säker på att det stämmer. Där tankade oftast en person vid macken i soppan och tog betalt i cash eller kort. Lite irriterande när de ibland stänkte soppa och var oförsiktiga med grejerna... grrrr...
Gjorde en ovetenskaplig koll då BIKE skrev att det kan vara 6 mil mellan mackarna på Autobahn. När jag kollade en lång bit var det som värst 4 mil mellan men oftast mycket kortare (~2 mil eller så). Onödigt att chansa kanske...
I Italien var det ganska dött vid 12-14-tiden även mitt i veckan. Enligt BIKE var det nåt allmänt i Italien men jag är inte säker på att det stämmer. Där tankade oftast en person vid macken i soppan och tog betalt i cash eller kort. Lite irriterande när de ibland stänkte soppa och var oförsiktiga med grejerna... grrrr...
Nicke skrev:Stort tack för alla bra tips! Keep'em coming!
Förresten - hur har det fungerat med tankning? Nu blir det Italien, Österrike, Tyskland och kanske Tjeckien.
Jag tourade med bil i Danmark, Tyskland, Tjeckien, Ungern och Österrike för 3 år sen men då var ju tankning inget större problem (stooor tank, MC = liiiiten tank). Nu har jag inte fixat nåt Shell Eurocard eller liknande. I Finland var det ett jävla bök. Man vill ju gärna tanka fullt och inte lämna kvar soppa i pumpen om man sedeltankar. Många mackar på obygden stängde skittidigt och mina svenska plastkort, Mastercard och VISA, funkade inte i automattankarna.