Packrulle

Hypersportis

Live For The Ace, Die For The Gixxer
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
GSX-R 1100 & Thunderace
Tjena! Många bra tips och förslag här på lämpliga packväskor. Dock har jag för egen del hittat packväskornas himmelrike och det är Kriega.

Finns att se och köpa antingen via bykebitz eller kriegas egen sida.

Speciellt framtagna grejer för motorcyklar och dito förare. Tio års garanti på hela sortimentet. Jag inser att jag låter som en säljare men så är det inte. :)

Har själv en 25 liters rygga med s.k. quadlock framme på bröstet. Det är samma låsprincip som för fallskärmar - det avlastar axlarna och ger full rörlighet för armarna, perfekt för hojåkare. Dessutom en US-20+10 där bak.

Ha en god hojsommar, allihop! Kör försiktigt så det ryker! :)

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Tjena! Många bra tips och förslag här på lämpliga packväskor. Dock har jag för egen del hittat packväskornas himmelrike och det är Kriega.

Finns att se och köpa antingen via bykebitz eller kriegas egen sida.

Speciellt framtagna grejer för motorcyklar och dito förare. Tio års garanti på hela sortimentet. Jag inser att jag låter som en säljare men så är det inte. :)

Har själv en 25 liters rygga med s.k. quadlock framme på bröstet. Det är samma låsprincip som för fallskärmar - det avlastar axlarna och ger full rörlighet för armarna, perfekt för hojåkare. Dessutom en US-20+10 där bak.

Ha en god hojsommar, allihop! Kör försiktigt så det ryker! :)

Äger precis samma grejer själv, R25 + US20+10. Bra grejer.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Oavsett hur bra ryggsäcken är gjord så väljer jag den sist i alla fall. Ordning på packning efter hur mycket man behöver ha med sig:

1. Tankväska (karta, telefon, plånbok, regnkläder, allt som jag behöver under färden)
2. Packrulle på kutsen (sånt som jag inte behöver medan jag kör utan på plats)
3. Ryggsäck (ännu mer av 2)

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Hej! Jag letar packrulle ca 40liter. Jag hittar bara såna utan bra möjligheter till fastsättning. Jag vill vara 100% säker på att inte få något som lossnar inlindat i bakhjulet, det jag tror jag vill ha är möjlighet till fyra fästpunkter, då kan jag använda två korta spännband på vardera sida.

Några tips på vad jag letar efter? :va:tummenupp

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Lyfter tråden igen.

Någon som använder packrulle till Kawasaki Z1000SX och kan rekommendera något ?
Gärna om någon har en bild också.

Jag har årsmodell 2017 men gissar att den är väl ungefär likadan i alla fall från 15 och nyare.

Mest orolig för att den är ganska smal bak och om det verkligen går att få det stabilt.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Lyfter tråden igen.

Någon som använder packrulle till Kawasaki Z1000SX och kan rekommendera något ?
Gärna om någon har en bild också.

Jag har årsmodell 2017 men gissar att den är väl ungefär likadan i alla fall från 15 och nyare.

Mest orolig för att den är ganska smal bak och om det verkligen går att få det stabilt.

Det är väl inget lagbrott att ha rullen på längden? :)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
:yoparty

Så sant så och faktiskt inte en dum idé trots så självklar egentligen.
Ska fan testa.

Men Kawan har ju så perfekta väskor som orginalutrustnng, är det ingenting du använder? Alltså, de sitter ju riktigt tajt mot hojen, till skillnad mot en del andra väskor:
Kawasaki Z 1000SX 2014.jpg

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Men Kawan har ju så perfekta väskor som orginalutrustnng, är det ingenting du använder? Alltså, de sitter ju riktigt tajt mot hojen, till skillnad mot en del andra väskor:
View attachment 436835

Har exakt dom, kawas orginalväskor men vill kunna få med mig mer packning eftersom den inte har topbox. Så då tänker jag packrulle av något slag. Men vill även kunna bara slänga på en packrulle/väska utan sidoväskorna.

Last edited:

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Jag körde med något liknande den här fast blå till färgen, samma märke osv. men några år sedan nu
https://www.louis.eu/artikel/louis-...list=159588735&filter_article_number=10024012

Inte bomtät och lite tunnare än vanliga packrullar men Perfekt att ha med sig i en av packväskorna, när man sedan handlat souvenirer, Öhl och bag in box-vin så plockade man fram extraväskan och lade på kutsen mellan sadelväskorna.
Fick med mig 3 BIB och en platta öl samt några pavor sprit vid ett tillfälle.

För lite mera permanent användning rekommenderar jag denna, välj lämplig storlek så den inte blir för sladdrig med lite packning bara:
https://www.louis.eu/artikel/touratech-rack-pack-adventure-black/10065494?list=159588735
Man kan även lägga en pappskiva eller något i botten så kan man ha den på tvären utan problem, bomtät är den också samt att man kommer åt grejorna bättre än sidoöppnade packrullar

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0