Padel

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjena! Är det någon här som spelar padel? :) Började i januari och tycker det är riktigt bra för att komma ur kontorsstolen. Har intensivspelat och har rätt hyffsad bollkoll, så kommit igång rätt fort.

Hade en match förra veckan och intressant nog blev igenkänd från Sporthoj haha. Fattar inte hur, då jag är rätt anonym av mig på sistone, men det en lite extra kul match! Jag är nivå 5 just nu och dom var 6.5-7. Förlust men rätt nöjd med insatsen ändå.

Vore ju kul om vi kunde ha en Sporthojsturnering? Eller grupp och spela med.

Om ni spelar, vad för nivå? Hur länge spelat och vad för rack? Har fastnat för Bullpadel Vertex 03 själv.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har kraftiga fördomar om Paddel (ja det är två "d" på svenska)
Det är en sån där typisk "mellanchefs-aktivitet", leasingbilarna står på rad utanför hallen och märkessnobberiet är stort.

Men det är säkert kul, och att röra på sig är bra.

Tidigare var det Squash, Tennis och Golf man "skulle" syssla med.

Jag har en kul historia när det gäller mellanchefs-tennis, en gammal barndomskompis till mig var jävligt lovande tennisspelare som ung, jag undrar om han inte hade något SM guld i någon ungdomsklass, men i 20 års åldern drogs han in i osunda livsvanor.

Nåväl några år senare jobbar han som knegare på ett företag där mellancheferna åker från jobbet och spelar tennis på arbetstid med jämna mellanrum.
En dag brister det för honom när han inte har fått tag på en av cheferna på hela dagen för att han har spelat tennis, min kompis säger några väl valda ord om chefer som leker på arbetstid.

Chefen i fråga blir ju så klart sur, men för att visa sig snäll bjuder han med snubben att spela tennis nästa vecka, med tanken att han ska få komma bort från jobbet, men att han ska inse att han är kass på tennis, inte orkar en hel match och bara är avundsjuk.

Kompisen som inte har spelat tennis aktivt på många år, men som har börjat motionscykla istället så han har bra kondis accepterar.

Låt oss säga att förvåningen var stor när han spöade samtliga där med lätthet och efteråt sa "inte nog att jag spöade er, jag gjorde det med en hobbyracket som var strängad som en fiskehåv också"

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är en sån där typisk "mellanchefs-aktivitet", leasingilarna står på rad utanför hallen och märkessnobberiet är stort.

Ja det är ju till för att ha roligt och inte lika mycket snobb som golf och tennis.

Sedan har du inte spelat så kanske du inte borde ha så mycket åsikter om det ;)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Alla som testar blir ju "hooked" direkt så på så sätt liknar det golf. :)
Jag har varit bokad några ggr för att testa men det har, hittills, aldrig blivit av.
Har spelat alla racketsporter så utgår från att jag kommer gilla även padel.

(Finns det någon tråd på sporthoj där GuW inte har åsikter? :va :hihi ;) )

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är en sån där typisk "mellanchefs-aktivitet", leasingbilarna står på rad utanför hallen och märkessnobberiet är stort.

Jag citerar mig själv, för att bevisa att jag inte klankade ner på sporten, bara observerade att det var en typisk trend-grej, sporten har ju funnits i olika former sedan 20 talet, och i nuvarande form sedan 70 talet men nu har det blivit stort.

Jag säger "det är säkert kul, och att röra på sig är bra"
Är det negativt på något sätt?

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Kör varannan fredag med kollegan och nån mer gång emellan med andra polare om det passar! Riktigt roligt och skönt att få nån konditionsträning när man inte gillar att löpträna tex. Passar ju alla typer i alla åldrar med och är ju ganska förlåtande när man är nybörjare då man får ”en till chans” att ta bollen i och med glasväggarna
Varken jag eller de jag spelar med är mellanchefer heller kanske jag ska tillägga då GuW verkar tro att folk på golvet inte spelar padel

Skickat från min iPhone med Tapatalk

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har inte prova eller intresserad av Paddel... Är nu stort sätt samma som Squash fast me större boll å racket.. Är de för att de är lättare å träffa då?
Spelade en del Squash på -70 talet å de va klart snabbt spel å kul... Skulle gärna spela de igen..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varken jag eller de jag spelar med är mellanchefer heller kanske jag ska tillägga då GuW verkar tro att folk på golvet inte spelar padel
Det var så långt att skriva "folksomkanskolkafrånjobbetutanattfåsparken-lek"
Men du har rätt, vanligt kontorsfolk smiter ju från jobbet också.

Står man vid löpande bandet på en fabrik får man försöka boka någon av kvällstiderna och då blir det nog inte så mycket spelat...
Eller så får man lämna in en ledighetsansökan till en mellanchef...

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Det var så långt att skriva "folksomkanskolkafrånjobbetutanattfåsparken-lek"
Men du har rätt, vanligt kontorsfolk smiter ju från jobbet också.

Står man vid löpande bandet på en fabrik får man försöka boka någon av kvällstiderna och då blir det nog inte så mycket spelat...
Eller så får man lämna in en ledighetsansökan till en mellanchef...

Står och kör maskin på stålindustri så det är till att spela utanför arbetstid, därför det blir varannan vecka med kollegan på andra skiftet för att det ska funka.
Kollegan spelar flera gånger i veckan utanför arbetstid.
Hallen är öppen från 06-00 så tider finns.
Allt handlar om intresse och vad man vill göra på sin fritid, inte om att man spelar det som en status symbol för att man är ”mellanchef” eller liknande.
Finns många äldre herrar i din ålder (gissar på 60+) som spelar så ge det en chans

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Har inte prova eller intresserad av Paddel... Är nu stort sätt samma som Squash fast me större boll å racket.. Är de för att de är lättare å träffa då?
Spelade en del Squash på -70 talet å de va klart snabbt spel å kul... Skulle gärna spela de igen..

Skulle mer säga att det är som en mix av squash och tennis. Testa

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Skulle hellre börja spela Squash igen eller pingis, å även badminton före då... Gillar mer snabba spel..

Eftersom du uppenbarligen inte testat kan du låta bli att uttala dig padel är ett snabbt spel säger att du gillar snabba spel och nämner badminton i samma mening, vilket skämt

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Står och kör maskin på stålindustri så det är till att spela utanför arbetstid, därför det blir varannan vecka med kollegan på andra skiftet för att det ska funka.
Kollegan spelar flera gånger i veckan utanför arbetstid.
Hallen är öppen från 06-00 så tider finns.
Allt handlar om intresse och vad man vill göra på sin fritid, inte om att man spelar det som en status symbol för att man är ”mellanchef” eller liknande.
Finns många äldre herrar i din ålder (gissar på 60+) som spelar så ge det en chans

En före detta kollega som spelade Squash när det var det som var "the shit" brukade lyckas få en tid i månaden ungefär utanför arbetstid.
Han tog ledigt för att kunna spela med sina kompisar, lyckligtvis funkade det bra.

Jobbar man skift kan man ju garanterat hitta fler tider dagtid den veckan man jobbar kväll.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
En före detta kollega som spelade Squash när det var det som var "the shit" brukade lyckas få en tid i månaden ungefär utanför arbetstid.
Han tog ledigt för att kunna spela med sina kompisar, lyckligtvis funkade det bra.

Jobbar man skift kan man ju garanterat hitta fler tider dagtid den veckan man jobbar kväll.

Man ska hitta nån att spela med också när de flesta tyvärr inte jobbar skift. Finns dock grupper/appar och liknande där man kan söka folk att spela med när de man brukar köra med inte kan

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Eftersom du uppenbarligen inte testat kan du låta bli att uttala dig padel är ett snabbt spel säger att du gillar snabba spel och nämner badminton i samma mening, vilket skämt

Skämt eller inte, alla har rätt å yttra sig å tycka va dom vill..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man ska hitta nån att spela med också när de flesta tyvärr inte jobbar skift. Finns dock grupper/appar och liknande där man kan söka folk att spela med när de man brukar köra med inte kan

Jo, försök att bestämma en tid i veckan för en aktivitet med en gupp om 4 personer eller fler, det är alltid någon som inte kan. :huvet

Redan vid två personer blir det roddigt att hitta tider som passar båda, men kan man åka dit och ställa sig och vänta på vem som helst att spela med så blir det ju lättare.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Jo, försök att bestämma en tid i veckan för en aktivitet med en gupp om 4 personer eller fler, det är alltid någon som inte kan. :huvet

Redan vid två personer blir det roddigt att hitta tider som passar båda, men kan man åka dit och ställa sig och vänta på vem som helst att spela med så blir det ju lättare.

Ja det är bra uppstyrt så faktiskt. Bra för de som vill komma ut och träffa lite folk med att de kan anmäla sig och få spela lite när de kanske inte känner nån annan som lirar

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Skämt eller inte, alla har rätt å yttra sig å tycka va dom vill..

Visst är det så, vi har ju yttrandefrihet än så länge jobbigt att gå runt och ha så mycket förutfattade meningar bara om nått man har noll koll på körde både squash och tennis innan men padel passade mig och polarn bäst så vi aldrig va särskilt bra på squash och tennis är såpass långsamt att man inte får ut den konditionsträning vi ville av en timme i veckan eller varannan vecka

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Hoj
Suka
Jag är lite för ung för att minnas när (eller ens att) squash var stort, men var det verkligen ens i närheten av padel? Padel växer verkar växa explosionsartat och känns just nu nästan löjligt poppis. Verkar ju finnas flera padelhallar i varje byhåla snart. Inte ens under tennisboomens glansdagar kan det ha byggts i ens hälften så stor skala. Just populariteten är en faktor som talar emot att det bara är de där förhatliga mellancheferna som utövar sporten (fast ja, jag är också fördomsfull då de jag känner som trots allt spelar passar ganska bra in i den mallen).

Själv har jag aldrig provat men det ser kul ut.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Visst är det så, vi har ju yttrandefrihet än så länge jobbigt att gå runt och ha så mycket förutfattade meningar bara om nått man har noll koll på körde både squash och tennis innan men padel passade mig och polarn bäst så vi aldrig va särskilt bra på squash och tennis är såpass långsamt att man inte får ut den konditionsträning vi ville av en timme i veckan eller varannan vecka

Har inte förutfattade meningar, bara ointresserad... Samma sak är de om flera hoj märken å även bil märken..

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende