Pajas försäljare

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Kanske jag som är dum, men hur ser du i annonsen att säljaren inte verkar ärlig?


För ett det står "Nytt framdäck" i annonsen?


När man väl kommer på plats, är framdäcket nästan slut och satt bakoch fram, drev och kedja orginal från -98, bromsbeläggen fram gick på stålet samt att motorn knackade som en gammal harv.


Fullservad? Hmmmmmmmmmm :va Känner inte till en enda verkstad som inte kollar belägg osv och häller oljan utanpå motorn :va
 
Last edited:

Dr. Adrenalin

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660
Har precis kört Stockholm-Karlskrona tur o retur i bil (110 mil) för att köpa en hoj! Har mailat och pratat med säljaren i veckan, och han har försäkrat att hojen är i topptrim och i superfint skick. Det ända som brast skulle vara ett bakdäck. När man väl kommer på plats, är framdäcket nästan slut och satt bakoch fram, drev och kedja orginal från -98, bromsbeläggen fram gick på stålet samt att motorn knackade som en gammal harv. Snygg motivlackering var det, men bakom kåpor och dyl var den skabbig, olje rinn, repig och gammal skit. Jag är så jävla besviken på folk som inte kan vara ärliga med det skick som hojen är i. Hade inte kört 100 mil för en medelmåtta hoj, det finns det fullt av här i Stockholm, men säljaren försäkrade att hojen var i ett sånt superskick att det skulle vara värt de 100 milen. Hojen är annonserad här på sporthoj under -ZX9R motivlackad!!! passa er ni som är intreserade den är INTE i det skick som säljaren vill utge!!!


Otur! Hoppas du hittar ett annat bra köp snart. Jag åkte till Uppsala från Mariestad i förra veckan ~70 mil ToR och köpte mig en Ktm 660, det va ett bra köp och jag är nöjd!
Lycka till med nästa hoj du tittar på!
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Eller så är de som sagt va bara "köparen" som inte kollat sitt.
(känner ingen av köpare eller säljare)
Men annonsen verkar ju rakt fram och ärlig. "köparen" verkar ju mest bara besviken, vems fel är de? De verkar ju mest bara som att köparen byggt upp en massa förväntningar.
en -98 är trotts allt en -98 men den där ser ut att vara i grymt fint skick! :yoparty
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Eller så är de som sagt va bara "köparen" som inte kollat sitt.
(känner ingen av köpare eller säljare)
Men annonsen verkar ju rakt fram och ärlig. "köparen" verkar ju mest bara besviken, vems fel är de? De verkar ju mest bara som att köparen byggt upp en massa förväntningar.
en -98 är trotts allt en -98 men den där ser ut att vara i grymt fint skick! :yoparty

Erkänn, säljaren är en kompis till "dig". Det måste vara så. :7peta

På annonsbilderna ser man ju inte skicket alls, den ser inte skitig ut, man ser att det sitter en annan ljuddämpare på än original och att den är motivlackad. Det är allt. Och om du läser första inlägget är det bara säljaren som byggt upp förväntningarna för Hammar´n.

"Du" som uppenbarligen är duktig på att läsa mellan raderna borde se det lättare än alla andra :D
 
Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Känner varken säljare eller köparen,och har läst annonsen.Reflekterar över ett par saker bara.Om jag upptäckte att det var slut bromsbelägg o framdäck skulle jag pruta motsvarande i pris då det trots allt går under slitdelar.Att motorn lät illa e ju värre,men jag undrar om du varmkörde den ordentligt.För det står ju i annonsen att den har smidda kolvar,o dom låter alltid mer p,g,a större spel kalla.Kan uppfattas som ett svagt lagerknack faktiskt.Eller var det så att hela skiten lät rent fallfärdigt?Vill inte försvara nån eller så,men försökte du pruta motsvarande det du tyckte var bristfälligt?Olja på motorn behöver ju inte betyda att den är slut,kan ju komma från vevhusventilationen vid slangning m,m.Min ktm spyr ur sig en hel del när man slangar mycket,men den e toppenfräsch i rovan iaf.Hoppas du hittar nån hoj du gillar bättre iaf,så att du kommer ut o får köra i vår. mvh//jacke
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Känner varken säljare eller köparen,och har läst annonsen.Reflekterar över ett par saker bara.Om jag upptäckte att det var slut bromsbelägg o framdäck skulle jag pruta motsvarande i pris då det trots allt går under slitdelar.Att motorn lät illa e ju värre,men jag undrar om du varmkörde den ordentligt.För det står ju i annonsen att den har smidda kolvar,o dom låter alltid mer p,g,a större spel kalla.Kan uppfattas som ett svagt lagerknack faktiskt.Eller var det så att hela skiten lät rent fallfärdigt?Vill inte försvara nån eller så,men försökte du pruta motsvarande det du tyckte var bristfälligt?Olja på motorn behöver ju inte betyda att den är slut,kan ju komma från vevhusventilationen vid slangning m,m.Min ktm spyr ur sig en hel del när man slangar mycket,men den e toppenfräsch i rovan iaf.Hoppas du hittar nån hoj du gillar bättre iaf,så att du kommer ut o får köra i vår. mvh//jacke


Det är sant som du säger, men hade jag stött på en sån säljare hade jag inte heller velat köpa skiten till något pris. När man upptäcker att någon ljugit en rakt i ansiktet o idiotförklarat en på det sättet (Genom att säljaren ljög om sådant som bara en idiot skulle undvika att upptäcka) tappar man ju all lust till fortsatta diskussioner om köp.

Egentligen har jag inte ett piss med saken att göra, känner knappt mig själv, än mindre någon av parterna i det här fallet. Men när jag ser att en till oskyldig hojbroder råkat ut för sådant här blir jag förbannad. :mad:
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Det är sant som du säger, men hade jag stött på en sån säljare hade jag inte heller velat köpa skiten till något pris. När man upptäcker att någon ljugit en rakt i ansiktet o idiotförklarat en på det sättet (Genom att säljaren ljög om sådant som bara en idiot skulle undvika att upptäcka) tappar man ju all lust till fortsatta diskussioner om köp.

Egentligen har jag inte ett piss med saken att göra, känner knappt mig själv, än mindre någon av parterna i det här fallet. Men när jag ser att en till oskyldig hojbroder råkat ut för sådant här blir jag förbannad. :mad:
Ja det är sant,hade ju lika väl kunnat sagt att lite slitdelar för ett par lax behövde bytas.Personligen hade jag bytt dom innan annonsering.Det jag ville veta var bara om det var en "rishög" rakt igenom eller om det bara var dessa slitdelar som fick honom att åka hem tomhänt.Hojen ser ju onekligen halvball ut på bilderna iaf,gravediggerlack o hela stockholmskittet typ :D
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Innan ni åker 110 mil så kanske det är värt att någon på orten kollar upp
objektet. Jag menar då allmänt skick, är intrycket dåligt så kan det vara bra att som köpare känna till det innan man åker.
Besvikelsen blir mindre då.
 

Sniper

Guest
Jag hade samma otur som dig i vintras, iofs åkte jag bara 20 mil totalt.

En hoj som var 18 månader gammal 400 mil skulle va i kalasskick, vilket
visade sig vara en riktig häck!!
Stått ute hela tiden ink vinterhalvåret tror alldrig den blivit tvättad trodde inte
mina ögon när jag såg den.

Jag blev så jävla förbannad dels för slöseri av min tid och hur man kan misshandla en ny hoj på det viset. Och mest av allt jag fick köra tomhänt hem:mad:
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Innan ni åker 110 mil så kanske det är värt att någon på orten kollar upp
objektet. Jag menar då allmänt skick, är intrycket dåligt så kan det vara bra att som köpare känna till det innan man åker.
Besvikelsen blir mindre då.

om man skall åka 110 mil så är ju risken ganska stor att man inte känner någon på orten.. visst du kan fråga här på sporthoj men vad är det som säger att det inte är en polare till säljaren som hör av sig till dig och kan kolla skicket..

bara en tanke
 

mikke02

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Södra Småland
Hoj
Yamaha FJR 1300
Har både köpt o sålt hojar på betydande avstånd.
Brukar säga att jag tar hojen till överenskommet pris. Kravet från mig är då att säljaren står för mina bensinpengar om andra skavanker dyker upp vid avsyning. Efter några sekunders väntan dyker ofta något mer upp typ:" Öh, kanske drivpaketet o bakdäcket behöver en översyn" :huvet .

Förra hojen såldes till en kille 95 mil bort. Vad jag förstod på honom så var skicket minst som utlovat. Min åsikt är att det är bättre att överdriva ev skavanker än att stå som ett fån när köparen väl är på plats. Skulle själv bli vansinnig:mad: .
 

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
RD 250 /RF 900
Jag känner inte säljaren, men vet vilken hoj det är. det bäasta är att få säljaren till å ta massor av kort i vinklar som du bestämmer, är det sen nått som man vill se mer av så får säljaren ta kameran med sig ut en runda till och fota mer.

I det läget kan det vara bra om man får tag på någon annan på SH som kan utföra det jobbet, för om hojen inte är i det skicket som säljaren säger så kommer han troligen av någon anledning inte ha tillgång till en kamera ??


Det är alltid jävligt tråkigt när man blir besviken och åker massor av mil .. jag vet har provat det flertalet ggr men man lär sig de där små lätta knepen som gör att man inte åker i onödan. bilder är bra och man kan ju bestämma sig för olika vinklar och där med få en bra helhets bild så att säga
 

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
ZX10R
Det är sant som du säger, men hade jag stött på en sån säljare hade jag inte heller velat köpa skiten till något pris. När man upptäcker att någon ljugit en rakt i ansiktet o idiotförklarat en på det sättet (Genom att säljaren ljög om sådant som bara en idiot skulle undvika att upptäcka) tappar man ju all lust till fortsatta diskussioner om köp.

Egentligen har jag inte ett piss med saken att göra, känner knappt mig själv, än mindre någon av parterna i det här fallet. Men när jag ser att en till oskyldig hojbroder råkat ut för sådant här blir jag förbannad. :mad:

Instämmer fullt...å alla som försöker försvara säljaren är antingen köpta eller släkt..med han. Brukar heller inte skriva men..blev j-ligt irriterad.
 

Ballen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Letar värstinghoj för fullt. PMa gärna om ni skall sälja
Framdäcket låter ju skumt, i övrigt låter det som en helt normal 9 år gammal hoj. Förstår inte problemet. Bara smågrejor får nåra spänn som ska bytas och som nån skrev ovan så låter en kall gammal sporthoj inget kul i motorn innan den blir varm. Säljaren borde väl vara möjlig att förhandla med i detta läget så alla blev nöjda?

Hur som helst inget kul för säljaren att bli uthängd här när inte alla fakta presenteras. Det som ALLT i denna tråden hänger på är exakt vilka frågor som har ställts till säljaren.

Det finns precis lika många iddi-köpare som iddi-säljare
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top