Pajas försäljare

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Sååå jäkla ofräsch är den väl inte?? Efter att ha kollat in annonsen så tycker jag den är i "bruksskick" hojen. Försökte den aktuelle köparen ens att pruta nåt?? Fördel är ju om tummen sitter på rätt ställe, Erbjud 38K o se vad som händer... fast kanske lite svårt att göra affär nu när hela SH vet om denna "o"ärliga säljare".
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Sååå jäkla ofräsch är den väl inte?? Efter att ha kollat in annonsen så tycker jag den är i "bruksskick" hojen. Försökte den aktuelle köparen ens att pruta nåt?? Fördel är ju om tummen sitter på rätt ställe, Erbjud 38K o se vad som händer... fast kanske lite svårt att göra affär nu när hela SH vet om denna "o"ärliga säljare".


det som är hela grejen med denna tråd var väll ändå att hojen i verkligheten i stämmde överens med vad säljaren har angett..
när m an kommer till en sånn grej så blir ju oftast tankarna inte att man vill pruta för att få råd med det som skall bytas.. utan frågeställningen torde ju snarast bli vad det mer är som är på hojen som inte är som det skall
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Blir ju mörkrädd när jag läser fleras åsikter! Kanske bäst att inte göra affärer med folk från sporthoj?
Tror nog att trådskaparen kan bedöma om motorn lät illa eller inte.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Hatar säljare som ljuger o håller inne med info.
Tyvär är det allt för vanligt o man tror det inte händer på sh...
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Detta är väldigt vanligt!

Spelar ingen roll vad du skall köpa allt säljarna säger kan ni ta med en nypa salt! Ibland kan man ha tur! Skulle försöka hitta en husvagn och konstigt nog var alla bra??? Att hitta en i vettigt skick är lika med att söka nål i en...... !
Motorcykel är nog lättare att hitta! Oftast blir det faktiskt billigare att köpa en lite dyrare, kanske till och med på firma!!! Då det är garanti också om något skulle hända!:tummenupp
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Åker man 100mil o ser att det beövs läggas 3-4tusen för att få den i körbart skick (däck, belägg m.m) då testar man att pruta! Sett annonsen ett tag o han vill nog bli av med den.

Själv åkte jag 105mil allt som allt för att köpa en hoj. Killen sa att den va inte servad på ett tag, ett gäng repor etc.
När jag väl kom fram var det inte alls farligt, men säljaren ville försäkra mig om att han påpekat så mkt fel som möjligt.

Så jag blev nöjd :)
 

spökrider

en arg jävel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i svampen
Hoj
ingen, eller jo det har ja ju
killen prutade ju för fan ner hojen till 35" och vågar ändå komma här på sporthoj och böla
 

PoH

motivlackerare
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
sökes
Alla historier har 2 sidor , 2 mail å ett samtal där frågar om den är i bra skick.
JA säger jag , den är ju såklart 9 år gammal så det finns säkert lite olja nånstans på motorn. jag skickade bilder på allt som var att anmärka på , sen var han tydligen ute efter en hoj som aldrig har rullat en mil.
Hade han sagt att han var ute efter en hoj som var som ny från fabrik så hade jag förstått att det inte var min kawwa från -98 han var ute efter.

Vet att bromsbeläggen inte är slut då dom kollade jag för inte längesen , samma sak att den rasslar lite innan den blir varm , då som folk har skrivit beror på trimmet, detta kollades också på servicen för 200 mil sen.
Och hojen hade gått 2620 mil inget annat.
Det enda som jag inte meddelade var att det var orginal-drivpaket , han frågade hur drivpaketet var , då sa jag att det var bra , inte nytt ,inte slut , kör man från stockholm så frågar man väl det man vill ha reda på.
Framdäcket tar jag på mig , hade inte kollat på hojen på ett år ungefär , och däcket har inte gått många mil , så det hade man ju fått dra av på priset.
Har inte skrivit att den skulle vara i nåt slags ultrafint skick.
Jag har inte döljt nånting med vilje , uppenbarligen så har vi ju inte utbytt nog information innan.
Ville egentligen inte göra nåt inlägg för det blir ju bara en massa pajkastning.
Trivs skitbra med hojen och vill egentligen inte sälja men jag kör motard och den får bara stå och det känns rätt onödigt att ha en hoj stående bara.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
det som är hela grejen med denna tråd var väll ändå att hojen i verkligheten i stämmde överens med vad säljaren har angett..
när m an kommer till en sånn grej så blir ju oftast tankarna inte att man vill pruta för att få råd med det som skall bytas.. utan frågeställningen torde ju snarast bli vad det mer är som är på hojen som inte är som det skall

det har du ju rätt i, men 35K är väl hyfsat pris även för en hög som denna?
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
det har du ju rätt i, men 35K är väl hyfsat pris även för en hög som denna?

det får man nog säga.. att det prutades var inget jag visste när jag skrev mitt inlägg. hade personligen inte prutat om det nu var så att det var stora avikelser från annonsen och det säljaren sagt.

men nu har ju faktiskt säljaren hört av sig och det är alltid trevligt att få en sida till av historien.

tar ingens sida men har själv råkat ut för det som trådskaparen råkade ut för.. då var det ett riktigt vrak.. men det är offtopic..
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
killen prutade ju för fan ner hojen till 35" och vågar ändå komma här på sporthoj och böla
:va Vad snackar du om? Bjöd Hammar´n 35 för hojen o säljaren gick med på det?
Ja det framgår ju ingenstans... Men det ändrar ingenting, tycker fortfrande säjaren är motsägelsefull. Döljer ingenting med vilje men har fel om drivpaketet...

Framdäcket tar jag på mig , hade inte kollat på hojen på ett år ungefär , och däcket har inte gått många mil , så det hade man ju fått dra av på priset.

Hur ska han ha det, var det utslitet eller inte? Och vem sätter ut en annons på en hoj man inte kollat på, på ett år? När byttes batteriet t.ex, var det också ett år sen är det ju knappast nytt...

Personligen tror jag mer på Hammar´n som haft ett 30-tal hojar under alla sina år och dessutom mekat med allihop, än en som t.ex säger

Vet att bromsbeläggen inte är slut då dom kollade jag för inte längesen

Öhh :va , ja döm själva. Trist är det i vilket fall som helst, för båda. :gnissla
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
hur kan man kolla ett par bromsbelägg "för inte längesen" men samtidigt framdäcket för ett år sedan.. de sitter ju typ ganska nära varandra?
 

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
n/a
Tjo, känner säljaren i fråga, inte alls en i min ögon oärlig person, tvärt om.

Hojen har jag själv varit med och köpt till honom för några år sedan och kört ett antal gånger. Motorn låter lite innan den blir varm, men vilken 10 år gammal hoj är helt tyst innan den har kommit upp i temp, INGET fel med det, den är trimmad med andra kolvar mm, lät helt ok förra året i varje fall då jag körde den senast. Bromsbeläggen, tja om den servades för 200 mil sedan utan anmärkning på detta verkar det skumt att de är metallrena?
Enligt POH är de inte slut.

Framdäcket är en klar miss av säljaren, då det tydligen var slut, men hur svår e d att pruta ner priset till ett nytt framdäck. Drivpaketet har jag inte en aning om skick, men har det gått 2600 så har det la inte så värst många mil kvar, men det är ju upp till köpare OCH säljare att gå igenom detta innan affär.

Tycker d e lite beklagligt att så många kastar skit på säljaren efter att bara ha hört ena sidan av storyn.....håller med ett tidigare inlägg, finns lika många idioter bland köparna som säljarna, och nej, jag påstår inte att denna köparen är en idiot, en gammal hoj är en gammal hoj, vill man ha allt nytt så får man köpa nytt.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Tjo, känner säljaren i fråga, inte alls en i min ögon oärlig person, tvärt om.

Hojen har jag själv varit med och köpt till honom för några år sedan och kört ett antal gånger. Motorn låter lite innan den blir varm, men vilken 10 år gammal hoj är helt tyst innan den har kommit upp i temp, INGET fel med det

Min gammla 91:a gixxer låter då inte illa kall, om man nu bortser rasslet från RS 36:eek:rna. Men dom skrammlar även när motorn är varm. Å andra sidan så är inte RS rassel oljud, det är musik! :yoparty
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
bara lacken på den där hojjen gör ju en misstänksam ang. skicket :(
 

Nicotin

Guest
Nu är det väl också så att kawa är ju lite ökända för sitt kawa skrammel också..
Speciellt äldre hojar :)

Bara vanligt standard kawa skrammel..:)

Sen så vet inte jag om ventilkollen var gjord på den (2400mil ) ?


Och som tidigare inlägg, åker man x antal mil för att kolla på en gammal hoj så kan man inte heller förvänta sig att se en ny !
Vissa saker får man ta med en gammal hoj..

Även om det kanske var en kommunikations miss från båda..
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Min gammla 91:a gixxer låter då inte illa kall, om man nu bortser rasslet från RS 36:eek:rna. Men dom skrammlar även när motorn är varm. Å andra sidan så är inte RS rassel oljud, det är musik! :yoparty

Reagerar också på det alla skriver, min hoj är 11 år gammal och den har inga missljud, varm som kall :va
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Det här kan ni ju sitta och älta om det roar er.

1) Det finns en jävla massa köpare som förväntar sig att objektet är splitter nytt och att varje liten tendens till användning kan användas som anledning till prut.

2) Det finns en jävla massa säljare som överdriver (eller kanske rentav överskattar) objektets egenskaper och därmed försöker ta ut för mycket betalt, samt bagatelliserar alla eventuella fel.

Detta är fakta, men vi vet inte om någondera är sanning i det här fallet, det känner bara säljare och köpare till. Ni andra vet ingenting och bidrar bara till pajkastning så lägg ner! ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top