Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fast vid Anna Lindh så var det inte 34 poliser i tjänt inom 600 m radie.Jag gillar ditt inlägg men jag håller inte med.
Det är ofta polisen borde tagit någon men misslyckats, det har skett en rad grova brott i Stockholm city där det inte fångats någon gärningsman på plats, tex när Mijailo lackade ur.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Dessutom tog de ju Mijailovic.
Jag tror inte på någon stor poliskonspiration i sammanhanget.
De var bara helt tafatta och tagna på sängen. De agerade inte som poliser ska. De var helt enkelt oprofessionella.
Men de har lärt sig. Kolla på Anna Lindh mordet eller terrorattacken. Helt annan organisation och agerande.
Dessutom skulle södermalmspiketen inte glida runt på gatorna bakom mordplatsen bara för att parkera om en kollegas bil minutrarna innan mordet. Man skall hålla sig till sitt patruleringsområde. Speciellt en löningsfredag vid 23.30
Faktumet att det är så många poliser i området gör att jag inte tror det är poliser inblandade. Man tar liksom inte risken att träffa på kollegorna när man kommer kutande med magnumrevolver från en skjuten statsminister.
Lite samma resonemang med en större utländsk säkerhetstjänst och mordkommando.
De ser att det rör sig många poliser i området. Varför riskera nått där och då.
Bättre att ta Palme vid bostaden, dit man ändå vet att han ska.
För nu går de ju på en plats som är ologisk om man skall till bostaden. Palme borde tagit samma tunnelbana de kom med eller gått på andra sidan Sveavägen om de skulle till nästa station.
För att ta han på den platsen det skedde måste det ju finnas övervakning och finns det övervakning så vet dessa att det kryllar av polisen i kvarteren.
Kvar är ensam gärningsman som följde efter..