WEST
Gudomlig sporthojare
Skandiamannen är den skyldige,,,,, han stämmer på signalement, 4 minuter innan mord loggade han ut från jobbet och kom ut på gatan 50 meter från makarna P.
Alltså Skandiamannen.
Alltså Skandiamannen.
Skandiamannen är den skyldige,,,,, han stämmer på signalement, 4 minuter innan mord loggade han ut från jobbet och kom ut på gatan 50 meter från makarna P.
Alltså Skandiamannen.
Skandiamannens personlighet: skulle han kunna låta sig avfärdas som en lallare om han verkligen gjort det...?
Är det inte mer troligt att han skulle vräkt ur sig hintar eller halvkvädna erkännanden bara för att skapa buzz kring sin person?
Han har med sig en Magnum 357 med hyfsad lång pipa till jobbet där han varje dag passerar en reception med väktare. Väktare som kör ronder på jobbet han jobbar på.Om det stämmer som WEST säger så kan det väl vara en en slump och tillfället?
Om Skandiamannen slutade 4 min innan mordet, kommer ut på gatan, får syn på Palme tar fram sin pistol och skjuter mannen han hatar för att därefter avvika.
Det enda konstiga är väl i så fall att han hade pistolen med sig på jobbet. Var han vanligtvis beväpnad? Eller hade han planerat övningsskjuta efter jobbet? Eller någon annan orsak?
Men hur visste Skandiamannen att Palme skulle komma just där och då?
"Chevamannen" så både mördaren och Skandiamannen som dök upp några minuter efter mordet och är helt övertygad om att det inte är samma person. Å andra sidan tror han att CP är mördaren, även om VG ska vara ganska lik.
Skulle det vara Skandiamannen så måste det vara rekord i kallblodighet, fly mordplatsen, spring runt kvarteret och dyk upp som vittne för att sedan trakassera polisen för att dom ska lyssna mer på ditt vittnesmål och tjata dig in i reportage i TV om ett missförstått/bortglömt vittne. Risken att ett annat vittne känner igen det störiga vittnet borde vara hög. Men om ideen är att få folk att tro att dom minns fel och att deras minnesbild av mördaren är av ett vittne så skulle det kunna funka, det var väl en av sakerna han gick ut med, att vissa vittnesobservationer skulle vara av honom. Vilket är konstigt då han enligt andra vittnen dök upp flera minuter senare.
Men hur visste de att han skulle gå på Grand?- Som jag skrev i ett inlägg en liten bit upp:
"..med uppbackning av en grupp som sonderat målterrängen noga under tid, och med en continuity plan som klippte alla band till upphovsmännen."
- Som jag skrev i ett inlägg en liten bit upp:
"..med uppbackning av en grupp som sonderat målterrängen noga under tid, och med en continuity plan som klippte alla band till upphovsmännen."
Fast det är ju det där med revolver och ljuddämpare. Det funkar inte riktigt som en pistol då gaserna på en revolver även letar sig ut mellan revolvertrumman/pipan och inte bara ute vid pipmynningen. Då blir en ljuddämpning ute vid pipmynningen ganska meningslös.Inte något vittne har hört en kraftig knall som vid ett skott.
Kort skarp knall tycker jag det är vid vid pistolskytte.
Utan bara som en smällare. Längre dovare knall tycker jag.
Kombinerar jag det med .357 Magnum kulan så blir min slutsats att vapnet hade ljuddämpare.
Samt icke att förglömma ett vapen som aldrig provskjutits av Palmegruppen då han "sålde" det till någon snubbe på Café Opera eller vilket ställe det nu var."Dubbelgångaren" (=lik CP) - CA verkar vara poppis i insatta kretsar. Tillgång till vapen, skjutit på TV när den visade Palme, förlorat pengar på (s) beslut dagen innan och uppenbart ljugit en hel del.
.....
Om det nu ska vara en ensam snubbe, så känns denna betydligt mer sannolik än den förvirrade "Skandiamannen".
Men hur visste de att han skulle gå på Grand?
Eller spanade de på hela Stockholms innerstad och hoppades på att han bara skulle dyka upp just här någon gång i framtiden?
Visst, om Palme blev skjuten i Gamla stan vid bostaden. Där vet man att han rör sig.
Samma om han blir skjuten vid eller på väg till riksdagen. Där vet man att han rör sig.
Men på väg hem från Bio på en plats där han inte brukar röra sig.
Samt det faktum att det inte var en stor krets som visste om hans planer att gå på bio.
Visst, det fanns väl kanske 3-4 pers som visste om att de kanske skulle på bio; Mårten+flickvän, någon till vän som det nämnts till och Lisbeth.
De kan ha nämnt det via telefon. Fast då måste telefonen varit avlyssnad, vilket inte är säkerställt.
Men summasumarum blir ändå att planerandet av en operation mot Palme vore bara dum att planera att utgå ifrån den platsen där det skedde (Skandiahuset).
Låt oss säga att Palme gått ut någonstans i Gamla Stan och rört sig bara där under kvällen. T.ex. gått ut och ätit där.
Skulle Skandiamannen då stämplat ut och joggat iväg till Gamla Stan, skjutit Palme..?
Nä.
Allting hänger ju på att Skandiamannen jobbar/befinner sig på den plats han gör och att Palme skall röra sig på en plats han inte brukar röra sig på.
Jag får inte ihop den delen om det är flera inblandade.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|