Pang punka

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ja ha då var denna dag avklarad med Gixxern. Åkte bort till en kompis för att låna hans batteri för att se om det är det som strular på min hoj. Åker dit i skapligt tempo och byter batteri. Ska ut och testa ordentligt så jag tog E4an för att kunna hålla varv och fart uppe. iKommer ut på E4an och axar skapligt upp till en 150km/h ligger där ett tag och drar på lite extra för att försöka få fram felet. Vid 180blås känner jag hela bakändan kastar sig ca 50cm i sidled och jag tar upp två av tre filer för att kunna hålla mej på vägen. Får ner farten till en 90 och kan nu börja vika in mot kanten för att se vad som hänt. Det är ventilen som smällt, gummit är sönder sprucket och jäkligt och hålet är lika stort som ventil hålet. Konstigt att luften tog slut fort. Vilken rackans tur att jag klarade av att hålla mej på hjulen. Ska lämna in däcket i morgon för att byta ventil(hoppas däcket klarat sig), funderar även på att byta ventil fram eftersom dom är lika och påsatta samtidigt. Tänk om det hade varit den som small. Har flera än jag råkat ut för detta?

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
ajaja..... låter riktigt farligt. bra att du höll dig på hjulen!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Lorge skrev:
Läskigt!
Gamla däck/ventiler?
Vad körde du på för lufttryck?

//Tobbe

Däcken är ca2år, ventilerna 1,5 år(byttes när jag lackade fälgarna). Lufttrycket var 2,4.

Kan däcket funka igen? Tänker åka och byta båda ventilerna. Vågar inte chansa på att den i fram är okey när den byttes samtidigt och säkert kommer från samma batch i tillverkningen.

Fastball

Drinkare
Gick med
7 May 2003
Hoj
CBR 970RR Race kammar, Portad topp, Helsystem mm.
Qwerty skrev:
Däcken är ca2år, ventilerna 1,5 år(byttes när jag lackade fälgarna). Lufttrycket var 2,4.

Kan däcket funka igen? Tänker åka och byta båda ventilerna. Vågar inte chansa på att den i fram är okey när den byttes samtidigt och säkert kommer från samma batch i tillverkningen.

Jag tänkte bara flika in en fråga :tungan hoppas det är ok?
Vad kostade det att få fälgarna lackade? Vem gjorde det?
Körde du på pulverlack eller vanlig?
Mina vita fälgar måste snart bli svarta :yoparty :banana

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Fastball skrev:
Jag tänkte bara flika in en fråga :tungan hoppas det är ok?
Vad kostade det att få fälgarna lackade? Vem gjorde det?
Körde du på pulverlack eller vanlig?
Mina vita fälgar måste snart bli svarta :yoparty :banana

Pulverlack med valig klarlack ovanpå och då gjorde han allt blästrings arbete dvs jag lämade bara fälgarna som dom va utan däck eller lager. Jag gjorde det på Märsta Pulverlackering. Pris jo jag fick ett bra pris efersom min sambos företag lackar en hel del där men jag gissar på 1500:- för lacken sen vet jag inte riktigt vad blästringen kostar. Jag valde en metallic färg så den va lite dyrare. Resultatet kalas helt enkelt. Men ring och fråga pris mm det är trevligt folk att ha och göra med.

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Gott att du fick stopp på hojen på ett säkert sätt. Jag har lite punka-fobi...om det skulle hända ngt med framdäcket t.ex..det kan väl bara gå på ett sätt. :3freak

Men av svaren att dömma verkar det ändå ganska ovanligt..

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha