Ja ha då var denna dag avklarad med Gixxern. Åkte bort till en kompis för att låna hans batteri för att se om det är det som strular på min hoj. Åker dit i skapligt tempo och byter batteri. Ska ut och testa ordentligt så jag tog E4an för att kunna hålla varv och fart uppe. iKommer ut på E4an och axar skapligt upp till en 150km/h ligger där ett tag och drar på lite extra för att försöka få fram felet. Vid 180blås känner jag hela bakändan kastar sig ca 50cm i sidled och jag tar upp två av tre filer för att kunna hålla mej på vägen. Får ner farten till en 90 och kan nu börja vika in mot kanten för att se vad som hänt. Det är ventilen som smällt, gummit är sönder sprucket och jäkligt och hålet är lika stort som ventil hålet. Konstigt att luften tog slut fort. Vilken rackans tur att jag klarade av att hålla mej på hjulen. Ska lämna in däcket i morgon för att byta ventil(hoppas däcket klarat sig), funderar även på att byta ventil fram eftersom dom är lika och påsatta samtidigt. Tänk om det hade varit den som small. Har flera än jag råkat ut för detta?