Parfymer, vilken/vilka använder du?

Kia

Guest
Har många parfymflaskor i skåpet. Vilken jag använder beror på humöret, vem man ska träffa och vad man ska göra. Ska man ha nån väldigt nära är det ingen bra ide att ha nån tung parfym på sig. Så mycket beror på sällskapet och tillfället. Men några favoriter ur min samling är ändå

Beyond Paradise
Romance
Tommy Girl
Pure Poison

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Aqua Vera, köpte en en halvliter på konsum i högstadiet och den räcker än.

Jag går igång på tjejer som luktar date allt de där franska tramset gör bara att man blir snörvlig!

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Någon här som använder deospray lr är det stick som gäller? Jag är på jakt efter Emporio Armani Night. Eventuellt finns den bara i deospray, inte stick. Är det bra lr dåligt? Var ganska många år sen jag använde deospray. Mellanstadiedisco = Axe. :p

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Ralph Lauren Romance (ofta)
Viktor & Rolf Flowerbomb (ibland)
Jean Paul Gaulier Classic (sällan nuförtiden)
Carolina Herera 212 (mmmm ofta)
Pure Poison (sällan)
Dolce et Gabana Glam City

Dr.Bike

Guest
Finge jag säga vad jag tycker doftar gott på en KVINNA, så är det i första hand Dolce & Gabbana: Light Blue...
Flera av deras dofter är mkt välbalanserade, och vem det nu var som sa att Date doftar gott måste ha sniffat kontaktlim! Herregud, Hoonkie prickade perfekt: Högstadiet!!

Gamla Chanel 5 skall inte glömmas bort heller.
Det kommer (och går) så många sorter så hälften vore för mycket redan det, och de gamla klassikerna blev inte klassiker för inte.

Var nån ny grön flaska jag hade order om att jaga nu senast i Abu Dhabi, men när jag hittade den, så var jag inte imponerad: En i mängden av nua parfymer som bara luktar... ja vad? Parfym? Stark tvål? Svårt att säga. Inte ens efter ett tag på provstickan luktade den gott.

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
tigrro skrev:
Någon här som använder deospray lr är det stick som gäller? Jag är på jakt efter Emporio Armani Night. Eventuellt finns den bara i deospray, inte stick. Är det bra lr dåligt? Var ganska många år sen jag använde deospray. Mellanstadiedisco = Axe. :p

Jag brukade köra deospray förr. Tommy Hilfiger, det var något slags pulver (minns ej namn) som funkade skitbra, inte alls lika sunkigt som vanligt deospray. Stick är inte i närheten av vara så bra som just det där sprayet var, dock fanns det en stor nackdel. Pulvret fastnade även i t-shirtsen, så det var fina vita fläckar på mörkare kläder.

On topic:
Kör med massa olika, har väldigt stor samling med diverse kända och mindre kända märken.

Dom som används flitigast är
Armani - Aqua DiGio
Ralp Laruen - Polo sport
Tommy Hilfiger - ??
Hugo Boss - den gröna

Även testat en bra kopia på Hugo Boss, den är benämd EGO. Lukten håller inte i sig lika länge, men luktar nästan lika bra som orginalet.

Och för att nämna några döda parfyrmer så saknar jag
Peak Performance, den blåa flaskan.
Diesel, röd/vit flaska. Den skänkte en många pussar i mellanstadiet.
:tungan

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Flamma77 skrev:
...

Köpte Hugo Boss åt min kille i julklapp. MUMS! :D

Jag är superkänslig för lukter. Får huvudvärk och blir illamående/kräkfärdig direkt om det är för tunga dofter eller för mycket. ....

Lite i samma sits. Fick Hugo Boss av min tjej så att jag ska lukta gott. Ovan som jag är klarar jag bara av det i små doser så tjejen märker ingenting och jag går om kring med irriterade ögon och känner mig som en jävla doftgran.

Oftast är det enklast med tvål,rakvatten och deo. Att ytterligare ösa på gör då fanimej inte mej glad iaf.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Dr.Bike skrev:
Var nån ny grön flaska jag hade order om att jaga nu senast i Abu Dhabi, men när jag hittade den, så var jag inte imponerad: En i mängden av nua parfymer som bara luktar... ja vad? Parfym? Stark tvål? Svårt att säga. Inte ens efter ett tag på provstickan luktade den gott.

Det var bara några år sedan som det gjordes massiv reklam för en ny damparfym...kommer bara vagt ihåg vad den heter... och så provluktade jag... Min enda tanke: Ska jag behöva betala för att lukta sådär!!! :död :D

Ibland stämmer det verkligen inte! :)

Chrille skrev:
Lite i samma sits. Fick Hugo Boss av min tjej så att jag ska lukta gott. Ovan som jag är klarar jag bara av det i små doser så tjejen märker ingenting och jag går om kring med irriterade ögon och känner mig som en jävla doftgran.

Oftast är det enklast med tvål,rakvatten och deo. Att ytterligare ösa på gör då fanimej inte mej glad iaf.

Nej, det är inte lätt alla gånger!

:tummenupp

Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Cool Water - Davidoff
Euphoria - Calvin Klein
Miracle - Lancôm
Eternity Moment - Calvin Klein
Naomagic - Naomi Campbell
Hypnôse - Lancôme

Den som luktar absolut bäst är helt klart Euphoria!! Ett hett tips om ni ska köpa parfym till er själva/tjejen

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Favoriterna är Burberry och clinique.... Annars Hilfiger, CK, Ralph Lourén
En annan som jag kom på som jag inte har längre är Kenzo som luktar riktigt nice....

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Hugo Boss, vid lämpliga tillfällen.
Annars luktar jag diesel och avfettningsmedel rättså ofta.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy