Parfymer, vilken/vilka använder du?

niklas_

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
själv kör jag följande

Armani White
Armani Black Code
Armani mania
Acqua Di Gio Armani
Emporio Armani he

inte mycket till fantasi kanske men dom luktar ju så gefla gott...

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Nåja, några har ju avverkats genom åren. Eftersom jag är känslig mot alkohol o vissa ämnen i deodoranter(använder uteslutande stick) så har mitt utbud begränsats något. Om jag inte hittar någon funkande deo så får man köra en annan lätt ickedoftande antiperspirant + rakvatten.

Dagsläge:

Utgång: CK Crave, frisk, funkar bra för min armhålor

Vardag: Givenchy - Pour Homme, underbar herrig kraftig doft, men verkar avta under kvällen och deon funkar, men luktar inte likadant som rakvattnet, därför inte utgångsämne. Armani-Mania, ngt tyngre, pudrig, men ändå fräsch, min före detta sa att jag kunde nog få vilken tjej jag ville med den parfymen, tycker dock också att den avtar i doft under kvällen.

Udda: som jag saknar deo till: Massimo Dutti -Absolute, måste fixa deo och ny av denna, udda doft av ceder o trä, unik, man känner sig inte som alla andra i den, den finns ju iofs bara i Massimo butiker så det kan man ju tänka sig, ngn som vet var det finns Massimo butik i Skåne? Den i hbg, är stängd?

Har använt en jävla massa mer och sökandet pågår... Att tillägga är ju också vad man har för hudtyp, alla dofter funkar ju inte på alla, för en jävla massa år sedan testade jag Ralph Lauren - Polo Sport, fick stenont i huvudet.

Vad föredrar ni? Spray eller bara öppning i flaska? Själv vill jag ha spray, enklare att applicera.

Är inte riktigt säker men vill påstå att Dr. Bike har fel när han säger att parfym inte finns för män, tydligtvis skall det finnas eau de parfume för män, där skillnaden ligger i koncentratet, där parfym är starkast?

Tydligtvis var ngn Issey Miyake doft vald till årets doft för ett tag sedan, luktade jäääävligt skumt enligt mig.

Vad gillar brudarna då, det är ju där man skall gå hem?

/F

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Light Blue - Dolce & Gabbana
Miracle - Lancôm
Laura - Laura Biagiotti
Naomi Campbell
Romance- Ralph Lauren
Flower By Kenzo

Favorit killparfym är Hugo Boss, den som bara heter Boss

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Nivea deo for men till vardags och Kenzo Air när man vill festa till det lite!

Annars står det nog en flaska Farenheit någonstans, fast den kanske står kvar i pojkrummet tillsammans med mina stentvättade 501:eek:r och Marvindunjackan.... :3freak

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Josafan skrev:
Udda: som jag saknar deo till: Massimo Dutti -Absolute, måste fixa deo och ny av denna, udda doft av ceder o trä, unik, man känner sig inte som alla andra i den, den finns ju iofs bara i Massimo butiker så det kan man ju tänka sig, ngn som vet var det finns Massimo butik i Skåne? Den i hbg, är stängd?

/F

Massimo Dutti affär har just öppnat i Dublin bredvid mitt hus istortsett..skall jag inhandla o skicka?? :)

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Nursey skrev:
Massimo Dutti affär har just öppnat i Dublin bredvid mitt hus istortsett..skall jag inhandla o skicka?? :)

Va snällt.... Kollade på hemsidan att det finns en butik i sthlm och en i gbg, skall till sthlm i början av februari så jag tar det nog då... Tack som tusan annars! :pannkyss ....mmmm oh yes, lite till.. :pannkyss :pannkyss

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Mexx - Pure Life
l´eau par Kenzo
Acqua di GIó - Armani

Sen har jag hur många flaskor till som helst, men man lessnar ju på alla dofter innan flaskorna är slut, fast Mexx - Pure Life har jag köpt flera flaskor i rad, faktiskt den enda jag aldrig tröttnar på.

Rekomenderas

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Alltså... vad är det här... en tråd om parfymer på ett forum för sporthojar... ja, jag vet det är i överflödiga diskussioner delen, men ändå... Knapsu, som någon sa tidigare...

Mikael Niemi skrev:
Knapsu, ordet är tornedalsfinskt och betyder kärringaktigt, alltså något som bara kvinnor håller på med.Vissa sysslor är i grunden knapsu och ska alltså undvikas av män. Dit hör gardinbyte, stickning, mattvävning, handmjölkning, blomvattning och liknande. Andra sysslor är lika definitivt manliga såsom trädfällning, älgjakt, knuttimring, flottning och dansbaneslagsmål. Sedan gammalt har världen varit tudelad, alla har vetat vad som gällt. Motorer är till exempel manliga. Bränsledrivna motorer är mer manliga än elektriska. Bilar, snöskotrar och motorsågar är alltså inte knapsu.
:fakta

Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Gammal ingrodd svett ar val ingen hit kanske, men jag anser for ovrigt att det dar med parfymer ar TRAMS. Ni tror val inte pa allvar att ni far mer fi..a bara for att ni har nat javla blask for 480 spann/droppen insmetat pa halsen? No fucking way. Men gillar man att slosa pengarna pa skit sa...go ahead :)

Nyduschade och frascha tjejer gar i alla fall jag igang pa mera an nan som tappat en flaska huvudvark over sig... /Lasse

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Parfym? :va

Oroväckande många killar som svarat i den här tråden...

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Pr0bz skrev:
Hej jag undrar vad ni använder er av för parfymer.

Skriv gärna hur den luktar och varför ni använder just den =)

Själv kör jag Jean Paul,
Den luktar hett när man ska ligga o mysa o bruden blir riktigt het på än =)

Aja ni kanske kan förklara bättre o ge tips på heta parfymer.
Kör med Lacoste....osäker om det är "In style" eller "In play".
Annars funkar en gammal trotjänare Aqua di Gio (obs! stavning).

Esquire skrev:
Parfym? :va

Oroväckande många killar som svarat i den här tråden...
Tror inte jag är med riktigt....varför inte parfym? :confused:

Oddjob skrev:
Alla killar i bigbrother utom en som är raggare från vischan

... sminkar sig.

(100% sant, DET är oroväckande)
Så sant....och snart blir alla kossor heliga oxå, nää jag håller mig från att lukta lada tills jag absolut måste.

Mcbrud

Guest
JLO-glow, den vita flaskan... alla tycker att de måste stå så jäkla nära mig när jag har den på mig, alltså måste även andra tycka att den luktar gott. :tungan

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
southwick skrev:
Nyduschade och frascha tjejer gar i alla fall jag igang pa mera an nan som tappat en flaska huvudvark over sig... /Lasse

Men konsten är ju att hitta en parfym som passar en själv..för de luktar olika på alla. Sedan skall man ju inte stinka så folk får huvudvärk utan bara ha ett litet spår av en god doft. Parfymöverdos marodörer är jobbiga :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Blomquist #14 skrev:
Higher Energy is the shit! :tuttar
Tur att inte fler inser det, nu är man ju biff varje gång man rör sig utomhus :hihi
:fakta

Den däringa AXE som säljs på ICA kan slänga sig iväggen. Speciellt nu när Ben Affleck är deras ansikte utåt. :3freak

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Nursey skrev:
Men konsten är ju att hitta en parfym som passar en själv.
Just det, Higher Energy är för mig och Hållundan only för vi verkar vara the shit ute i samhället! :fyllisar

Men när man jobbar med att träffa massa folk så inser man snabbt vad man ska passa sig för och hur man inte ska göra.... :brinnerup

hållundan skrev:
Den däringa AXE som säljs på ICA kan slänga sig iväggen.
AXE rOcKaR!!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...