nordlead81
Ny medlem
Hej, första inlägget här då jag är så ny att jag inte ens införskaffat cykel än. Detta med anledning av att jag behöver få en del praktiska saker på plats först, däribland parkering. Jag har sökt i timtal efter svar på hur det står till med parkeringsrättigheter för MC i Sundbyberg (och på närliggande ställen), men blir inte klok på det. Jag ser ju hojar som står i kvarteret lite varstans på refuger och andra tomma "vägytor" utan några lappar eller liknande på. MC-parkering är det sparsamt med i närheten... Jag kan inte gärna använda bilparkering och flytta runt cykeln varje dag och betala flera tusen i månaden för detta.
Någon som har erfarenhet av Sundbyberg eller Solna när det gäller varaktig utomhusparkering? Har försökt nå den person på kommunen som ska veta något om MC, men inte lyckats än...
Någon sade detta: "Om du parkerar i en bil-ruta / på gatan kan du få parkeringsböter av pbolag om du är utan plapp/sms parkerat.
Parkerar du på "utanför" vägen, dvs vid cykelställ, ett träd etc så är det inte pbolagen som får sätta böterna..."
Någon som kan verifiera eller korrigera påståendet?
Någon som har erfarenhet av Sundbyberg eller Solna när det gäller varaktig utomhusparkering? Har försökt nå den person på kommunen som ska veta något om MC, men inte lyckats än...
Någon sade detta: "Om du parkerar i en bil-ruta / på gatan kan du få parkeringsböter av pbolag om du är utan plapp/sms parkerat.
Parkerar du på "utanför" vägen, dvs vid cykelställ, ett träd etc så är det inte pbolagen som får sätta böterna..."
Någon som kan verifiera eller korrigera påståendet?