går det inte att visa upp lappen för dom då? så har du ju bevisat att du har betalat .
NÄ de accepterade inte biljetter i efterhand...
IDIOTER
Var fan ska man sätta lappen dådå??
går det inte att visa upp lappen för dom då? så har du ju bevisat att du har betalat .
Du får limma fast den på kåpglaset... varje gång.. ser nog mäktigt ut efter ett tag
Nej men vaffan.... du får gå högre upp i kedjan... varje chef har en chef...
Behövs bara att en betalar avgift.
Avgiften är per ruta.
Det är inte riktigt så enkelt, eller ja. Det beror på var du bor. Jag såg ett inslag i TV ang. just mcparkering och hur den ska göras. Det var helt olika i olika kommuner. I en del får du stå på cykelparkering, i en del är dubbelparkering ok osv.
Det enda som var lika i alla kommuner var att alla var lika förvirrade och inte hade några riktigt raka linjer att gå efter.
nu när det har gått lite tid .....massa text
[/QUOTE]Lycka till nu, förhoppningvis lyssnar de...för en gång skull.
Läste att någon skrev att man betalade för själva parkeringsrutan (ytan) & att man då kunde stå hur många man vill. Men att ALLA blir bötfällda om de står över tiden. Hur kan då detta vara möjligt, om det bara är självaste p-rutan, den ytan, du betalar för?
Det finns inga regler som gäller överallt. Tyvärr
Varje plats har sina egna regler och det finns inget centralt regelverk.
Det är upp till oss alla att helt enkelt ringa in på alla parkeringsplatser och fråga hur man skall hantera det på just den specifika platsen.
Det finns inga regler som gäller överallt. Tyvärr
Varje plats har sina egna regler och det finns inget centralt regelverk.
Det är upp till oss alla att helt enkelt ringa in på alla parkeringsplatser och fråga hur man skall hantera det på just den specifika platsen.
Underligt att det bara är mc-ägar det inte finns solklara regler för, då det gör det om man är bilist??
Underligt att det bara är mc-ägar det inte finns solklara regler för, då det gör det om man är bilist??
Kanske är dax att ringa Sverker på SVT trots allt?!
Han brukar ju kunna få företag att se väldigt lamslagna ut!
Om inte annat kan du faktiskt gå på det faktum att det INTE finns någon anvisning/angiven regel på automaten/biljetten ang MC...
Må vara att det är vedertagen praxis hur man skall sätta biljetten på en bil, men det är oxå vedertagen praxis att ett avtal (vilket det här faktiskt i lagens mening är) skall vara tydligt ang vilka regler och vilkor som gäller...
Om det inte finns något angivet kan de inte i efterhand tolka fritt...
Jag fick min p-bot avskriven med det argumentet + att man inte kan sätta en p-biljett på en hoj... Detta var på Mobilia i Malmö... dvs oxå Carpark...
Tilläggas bör väl att jag hade ställt mig på en överbliven triangelformad bit vid en lyktstolpe där ingen bil får plats... De ville då dessutom ha detta till att jag parkerat utanför angivna platser, men köpte argumentet att jag inte orsakade något hinder och lämnade fullständiga platser fria till bilar...
Lycka till
/Markus
Men parkeringen på mobilia e ju till och med gratis.
Är det inte så att man ska använda p-skiva
Och hur gör man det med en hoj
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha