[Mulle]
Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Plocka bort regskylten på en utomhusparkerad hoj? Känns lite som att be om att få den stulen...
Varför skulle en hoj utan skylt vara mer stöldbegärlig än en med skylt.
Plocka bort regskylten på en utomhusparkerad hoj? Känns lite som att be om att få den stulen...
OK - A L L A bilar blir flyttade va )
Varför BORDE den bli flyttad? Som jag ser det så har väl lagen tillkommit för att ge "markägaren" större makt att bestämma över sin yta (vilket ju faktiskt kan vara OK). Men om markägaren inte kommer till ekonomisk skada (av att icke betalande hoj upptar en plats, eller som i detta fall FAKTISKT BETALANDE), om fordonet står "ur vägen" och om skiten kostar massor av jobb/tid att flytta (skära en kedja som polisen måste vara med och göra)... så nej, den lär inte bli flyttad.
Du verkar förresten ha något fel på ditt tangentbord - det ger massor av upprepade tecken.
OK - A L L A bilar blir flyttade va )
Varför BORDE den bli flyttad? Som jag ser det så har väl lagen tillkommit för att ge "markägaren" större makt att bestämma över sin yta (vilket ju faktiskt kan vara OK). Men om markägaren inte kommer till ekonomisk skada (av att icke betalande hoj upptar en plats, eller som i detta fall FAKTISKT BETALANDE), om fordonet står "ur vägen" och om skiten kostar massor av jobb/tid att flytta (skära en kedja som polisen måste vara med och göra)... så nej, den lär inte bli flyttad.
Du verkar förresten ha något fel på ditt tangentbord - det ger massor av upprepade tecken.
En annan grej är ju att använda kapell. Först och främst tror jag det inte drar till sig blickar heller (som när hojen står "naken"), sen tror jag faktiskt inte att dom har någon större lust att börja lyfta å gojsa med nån annans kapell för att komma åt och se regnumret. Som grädde på moset kan man ju såklart även plocka bort plåten, om man nu har en enkel metod att få dit & den den.
Eller kanske ännu bättre, fixa ett kapell som är låsbart så att dom inte ens kan lyfta upp och se regplåten hur gärna dom än vill
har för mig att om man nu sätter en biljett på hojen kan man ta en bild med mobilen som bevis om det nu är så att den blåser bort eller där är någon som skulle sno den.
en annan fråga....vad kostar det att köra utan reg skylt?? och om man har den under cutsen??
Trist om ngn snor ett månadskort för 250:- och uppåt...
1500pix för alla skyltfel; Felplacerad, Mini, Ingen, Falskskylt, Uppochned, Bakåfram, Utåin....
Dessa är i hög kvalle!
http://www.barnvagnsskyltar.com/
har ingen barnvagn och ska inte ha någon heller hehe ...men du stämmer det med priset för jag har hört att det är dyrare om man inte har någon skylt alls. billigare om den bara är lite osynlig
Om man använder mc kapell så måste registreringsskylten kunna läsas annars får behörig person avtäcka fordonet och ej återställa kapellets plats.
Jag menade att man billigt kan "skräddarsy" sin Moppeskylt och det blir samma bot som felplacerad skylt... Har själv skaffat sådana (även för bilen). På träffar och banåka, när tjyvar kollar regnummer för framtida kvällsjobb, är dessa ypperliga.
Annars är Kids rätt kul faktiskt
Mig veterligen är det samma bot på alla regskyltsförseelser, oavsett art - 1500 pix.
Jag tycker du skall bestrida deras krav med anledning av att du hade betalt och att föreskrifterna ej säger något om hur biljetten skall fästas på en MC. Om det nu är på det viset. Du har ju t ex ingen vindruta på din hoj.
Sen tycker jag att du skall kontakta Carpark och kolla om ni inte kan lösa den framtida frågan på något enkelt sätt. T ex att du skickar in en kopia av biljetten samt vilket regnr det rör sig om till dem varje månad, eller nåt dylikt.
Tina G är en fegis som inte skriver ut sitt fulla namn?
Eftersom hon "bara" följer reglementet som anställd på Kundservice och inte riktigt kan fatta beslut som går emot reglementet, hade jag ringt Kundservicechefen för en diskussion. Förbered samtalet med stolpar och alternativa svar beroende vart samtalet går.
Om det fortfarande ser dåligt ut bör samtalet avslutas med; "Hur går jag nu vidare, vilken instans skall jag kontakta, skall ni ha kopia? Eftersom att jag i juridisk mening HAR betalt för min plats och bevisat det för er, kommer jag att bestrida detta så långt det går... " mad: )
Tillse bara att inte göra det till en prestigesak genom hot - han skiter säkert i CarParks eventuella rättskostnader.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|