Parkeringsbot på hojen...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Japp, då hände det då :mad:

Helt jävla sjukt. Skulle klippa mig, ställde hojen utanför Justus Järn, södra vägen i GBG för er som vet var det ligger. Där är ett stort träd mitt i mellan trottoaren och vägen. Jag ställer hojen så nära trädet som möjligt, allt för att den inte ska stå ivägen. Trottoaren är ju trots allt 4,5 meter bred.

Det finns ingen annan stans att ställa hojen. Iallafall inte så jag behöver gå 5 km, typ. Står där mellan 14:00 och 14:50.

När jag kommer tillbaka sitter en lapp nerstucken mellan bromsslangen och nån annan slang som är där. 700 spänn ska jag sponsra nån tok med kaffebröd i några månader. Helt sjukt. Dom lappar ju inte cyklar som står "lika illa"...

Nä, fy fan. Jag som har så mycket pengar att röra mig med oxå. Just snyggt.

Nåväl, nu vet ni. Parkera inte där iaf. Vid tvåan bredvid den stora runda röda ringen.

:4skrika

/Henke

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ecce skrev:
Jag har nog fått 3-5 P-botar på minna tidigare hojar. Man blir ju galen men det är bara att gilla läget :huvet
Mmm, det är väl det... Kul när man är högskolestudent bara... Gahhh, vaffan, en bil fattar jag att man lappar, men en hoj, som inte gör någon förnär... :(

R1joppe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K6 Racehoj
plocka bort plåten :tummenupp så kanske du klarar dig.... jag har då aldrig fått nån iallafall.... risken är väl att dom bogserar bort skiten.... :( men då ska dom ha väldigt lite att göra kan man tycka...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1joppe skrev:
plocka bort plåten :tummenupp så kanske du klarar dig.... jag har då aldrig fått nån iallafall.... risken är väl att dom bogserar bort skiten.... :( men då ska dom ha väldigt lite att göra kan man tycka...
Nästa gång eller vad menar du? Nu känns det väl som om jag får betala skiten iaf :huvet

R1joppe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K6 Racehoj
jo det är sant, nu är det nog lite kört med dom 700 kr.....

man blir lagom trött på p böter... kunde gjort nått roligare för den slante

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1joppe skrev:
jo det är sant, nu är det nog lite kört med dom 700 kr.....

man blir lagom trött på p böter... kunde gjort nått roligare för den slante
Speciellt när man inte har några 700 :3freak

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Kolla först så att boten står på din hoj. Har varit med om att det suttit böteslapp på min hoj fast det inte var mitt reg nr. Sedan är det nog "vingmuttrar" på plåten som gäller :(

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
bebbe skrev:
Kolla först så att boten står på din hoj. Har varit med om att det suttit böteslapp på min hoj fast det inte var mitt reg nr. Sedan är det nog "vingmuttrar" på plåten som gäller :(
Jomän, det är "rätt" regnummer inskrivet och det står Kawasaki, rättstavat. Det står iofs ingenstans att det är en ZX6r, men men, kanske inte spelar nån roll när regnumret är rätt :(

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag har också åkt på en 700-kronors-bot, utanför Nordstan. :mad:
Man får la fortfarande stå inom en meter från ett cykelställ med hoj i Gbg va? Det har funnits en sån regel, och vad jag vet gäller den fortfarande...?

Surt att behöva pynta för en sån grej, när man dessutom har ansträngt sig för att ställa hojen ur vägen.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
PacMan skrev:
Jag har också åkt på en 700-kronors-bot, utanför Nordstan. :mad:
Man får la fortfarande stå inom en meter från ett cykelställ med hoj i Gbg va? Det har funnits en sån regel, och vad jag vet gäller den fortfarande...?

Surt att behöva pynta för en sån grej, när man dessutom har ansträngt sig för att ställa hojen ur vägen.
Det fanns ju inget cykelställ ens :mad: Jag parkerade utanför nordstan efteråt. Bara väntade på att få en till...

SUCK!

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Man förväntas stå på gatan/p-hus bland bilarna (och betala p-avgift) om det inte finns MC-parkering. Det är dessvärre bara att betala och se glad ut :( Been there done that.

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Har fått 700 pix i bota för att jag parkerat utanför en Mc-ruta som e målad PÅ en "trottoar"! Rutan var full så jag parkera lite snyggt utanför..

Iaf..Jag betalade o överklagade först några månader senare då jag fått reda på att man kunde maila in! Tyckte det var bökit att frankera o skicka me snigelpost men me mail kunde man förklara sig o skicka me bilder på "brottsplatsen". Pengarna fick jag sen tillbaka! Vet inte hur det funkar i Götet men kolla upp me fabror blå i stan. Kan löna sig!

Ps. Vänta me o betala tills du får en påminnelse hemskickad. Kan ju va nån lurendrejare som "rånar" folk. E det seriöst vet de var den registrade ägaren bor.Ds.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Surt surt surt... Dom borde koncentrera sig på att lappa bilar som står helt snett och stör övrig trafik istället :huvet

Gick kom ut från nordstan när du susade förbi och parkerade bredvid där dom gräver upp gatan, var vid 15:10 ungefär... Och den parkeringen var det då inget fel på i alla fall. Tänkte tjingsa men man vill ju inte missa bussen.
Det rosa på sidan var det inget fel på iaf! :tummenupp

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
ecce skrev:
Man blir ju galen men det är bara att gilla läget :huvet

Precis, bara att gilla läget, och varför parkerar ni inte bara där ni får parkera istället??
så himla jobbigt kan det väll ändå inte vara att hitta cykelställ eller parkering längre bort, det måste väll vara väört att spara in dom 700 på att gå några meter extra....

men har man pengar så har man, nu verkade det ju inte som du hade så du kunde strö dom omkring dig...men iallafall tänk lite innan ni parkerar då,...

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Skalman skrev:
Man förväntas stå på gatan/p-hus bland bilarna (och betala p-avgift) om det inte finns MC-parkering. Det är dessvärre bara att betala och se glad ut :( Been there done that.

I helsingborg slipper du betala parkeringsavgift för MC :hihi

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Miss_Orchidee skrev:
Precis, bara att gilla läget, och varför parkerar ni inte bara där ni får parkera istället??
så himla jobbigt kan det väll ändå inte vara att hitta cykelställ eller parkering längre bort, det måste väll vara väört att spara in dom 700 på att gå några meter extra....

men har man pengar så har man, nu verkade det ju inte som du hade så du kunde strö dom omkring dig...men iallafall tänk lite innan ni parkerar då,...
Varför ska man få böter när man parkerar där man inte är ivägen för någon/något? Har inte lapplisorna gjort lite mer än vad det var tänkt från början då? Det är bra att bilar och mc som står ivägen får böter, men det här är ju bara dåligt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati