Parkeringsbot på hojen...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
@Busafreak: Låter som en bra idé det där :) Jag har inte fått något svar från min bestridningsblankett ännu. Undrar om jag måste betala boten "så länge". Det står att man ska göra det, men orka liksom. En påminnelse kan jag ju ta utan problem.

Nä, lättförtjänta pengar för dom... Ska inte bli så lätt :tummenupp

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
hållundan skrev:
@Busafreak: Låter som en bra idé det där :) Jag har inte fått något svar från min bestridningsblankett ännu. Undrar om jag måste betala boten "så länge". Det står att man ska göra det, men orka liksom. En påminnelse kan jag ju ta utan problem.

Nä, lättförtjänta pengar för dom... Ska inte bli så lätt :tummenupp

Är boten från ett privat p-bolag ska du driva ärendet innan du
betalar in en spänn!!
Är den från kommunala p-vakter måste man pröjsa först o driva
frågan efteråt,dvs om det inte är ett uppenbart fel tex datum eller
liknande.
Kommunala böter kan du driva ända upp till rätten utan att det kostar
något.
Privata böter får du driva civilrättsligt vilket innebär att om du
förlorar får du betala allt,rättegångskostnader osv.

Lycka till :tummenupp

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
är det inte bara att ställa sig på en bilplats?? skit i att betala.. nån har ju snott lappen ju!

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Lite offtopic.... Brukar ställa bilen o mc lite hur som helst i usala aldrig fått bot! Däremot så har jag fått boter på 2000 några gånger :hihi :mad:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Fick idag ett brev från polismyndigheten. De har börjat en utredning. Kommer att ta mellan 2-3 månader... :3freak

Det står att jag ska betala boten så länge. Jag har inte betalt den ännu, väntar tills första påminnelsen kommer, om det nu kommer nån.

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Hur gör ni om ni ställer på en parkeringsruta för bil? Fäster lappen på hojen eller lägger den i fickan när ni går?

En gång när jag hade bråttom och inte löste parkeringsavgift(stod på en bilruta) så fick jag 500 i böter. Men jag frågade en snäll tant som parkerat brevid om jag kunde få låna hennes parkeringslapp. Det gick bra och jag skickade in den till P-bolaget som skrev av boten om än motvilligt.

Om man fäster den på hojen kan man ju räkna med att någon fattig stackare snor lappen och lägger den i sin egen bil istället :gnissla

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Trango_B skrev:
Hur gör ni om ni ställer på en parkeringsruta för bil? Fäster lappen på hojen eller lägger den i fickan när ni går?

En gång när jag hade bråttom och inte löste parkeringsavgift(stod på en bilruta) så fick jag 500 i böter. Men jag frågade en snäll tant som parkerat brevid om jag kunde få låna hennes parkeringslapp. Det gick bra och jag skickade in den till P-bolaget som skrev av boten om än motvilligt.

Om man fäster den på hojen kan man ju räkna med att någon fattig stackare snor lappen och lägger den i sin egen bil istället :gnissla
I gbg så föredrar parkeringsvakterna att man tar med sig lappen i fickan och lämnar in om man nu får böter så skrivs den av. Att säga att man hade lagt den på hojen godtar dom inte.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati