Parkeringsbot på hojen...

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Zana skrev:
Enligt mig finns det ingen mer hatad yrkesgrupp än ni parkeringsvakter. Till och med er familj hatar er, min morsa hade vart arbetslös ett par år och blev nästan tvingad att ta anställning hos ett p-bolag, men hon vägrade. Osv Osv osv osv Blablablablabla bla!

Håller fullständigt med!

Last edited:

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
LillOrvar skrev:
vi inga lapplisor och mår alldeles utmärkt!!!

Vadå inga lapplisor? När jag jobbade ute på ica i käppala var det en privat p-nisse som gick omkring och lappade dom stackars människorna som bara var inne och handlade lite mat... Det är förövrigt p-skiva där...

Hade lust å ropa ut i högtalarna att ett p-svin var utanför och sniffade omkring...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kia skrev:
Det är bara att bita i det sura äpplet och betala. Parkerar man illa och tror att trafikskyltarna gäller inte mig för jag är så jävla ball så förtjänar man en bot. Så enkelt är det. Varför inte erkänna sitt fel och kanske till och med lära av det.... :va :7peta
Fanns det skyltar? Verkar jag skryta över att jag ställt mig så otroligt "häftigt"?

Öh, nä. Jag stog inte ivägen för någon. Jag vidhåller fortfarande, varför lappar man inte cyklar som står "lika illa" isf?

Nu är det skit samma, boten är korrekt, jag har sålt lite fonder för att betala dessa jävla svinpengar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jag bor i Göteborg längre, är bara "hemma" tillfälligt på besök. Har inte tid eller möjlighet att dra ner till Polishuset på skånegatan, även om jag VÄLDIGT gärna skulle vilja överklaga och skapa världskrig p.g.a. mitt lilla fallerande gällande parkering på trottoar med MC. Huga :skrämd

Nej, detta blir mitt andra bidrag till kontot för parkeringsavgifter. Hoppas ert kaffebröd är jävligt gammalt! :mad:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Miss_Orchidee skrev:
Precis, bara att gilla läget, och varför parkerar ni inte bara där ni får parkera istället??
så himla jobbigt kan det väll ändå inte vara att hitta cykelställ eller parkering längre bort, det måste väll vara väört att spara in dom 700 på att gå några meter extra....

men har man pengar så har man, nu verkade det ju inte som du hade så du kunde strö dom omkring dig...men iallafall tänk lite innan ni parkerar då,...
Vet du hur parkeringsmöjligheterna för MC ser ut på Södra Vägen?

Är dom jättebra? Nej, just det.

sandstream

Guest
Fan, vet inte om det är den sena timmen eller något annat men den här tråden är ju störtskön :rofl

Först parkerar man där man inte ska för att det blir för långt att gå och sedan får man ett frispel när man hittar en bot på hojen. Hallå!

Den dagen det brinner i din lägenhet så kommer du nog att få ett ännu värre frispel när brandkåren inte kommer fram för att nån idiot är inne och klipper sig lite snabbt och har dubbelparkerat sin Merca 600 SL.

Jag är inte heller förtjust i lapplisor men som Kia skriver gör de ju bara ett jobb och det finns ingen anledning att lacka på dem, det tyder bara på bristande kunskaper.

Den som inte kan parkera ordentligt kan köpa ett måndaskort på lokaltrafiken!

BTW: Att jämföra lapplisorna med Hitlers bödlar är jävligt lågt och tyder på att man haft det lite för bra i livet. Pucko!

sandstream

Guest
hållundan skrev:
Vet du hur parkeringsmöjligheterna för MC ser ut på Södra Vägen?
Är dom jättebra? Nej, just det.
Vet du hur dyrt det är med oxfilé? Klart som fan att man måste sno den för att ha råd :kocko

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
Vet du hur dyrt det är med oxfilé? Klart som fan att man måste sno den för att ha råd :kocko
Vad har det med saken att göra? Jag påpekade på hennes "upprättelsemanande" ställda fråga hurvida jag inte kunde ställa hojen x antal meter från dit jag skulle. Och ställde en fråga hur bra parkeringsmöjligheterna för MC är på södra vägen. Någon oxfilé har jag inte tagit upp i frågan.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
Fan, vet inte om det är den sena timmen eller något annat men den här tråden är ju störtskön :rofl

Först parkerar man där man inte ska för att det blir för långt att gå och sedan får man ett frispel när man hittar en bot på hojen. Hallå!

Den dagen det brinner i din lägenhet så kommer du nog att få ett ännu värre frispel när brandkåren inte kommer fram för att nån idiot är inne och klipper sig lite snabbt och har dubbelparkerat sin Merca 600 SL.

Jag är inte heller förtjust i lapplisor men som Kia skriver gör de ju bara ett jobb och det finns ingen anledning att lacka på dem, det tyder bara på bristande kunskaper.

Den som inte kan parkera ordentligt kan köpa ett måndaskort på lokaltrafiken!

BTW: Att jämföra lapplisorna med Hitlers bödlar är jävligt lågt och tyder på att man haft det lite för bra i livet. Pucko!
Hade jag stått olämpligt för utryckningsfordon, bilar, hundar, får, katter, pensionärer, cyklar, långtradare och till och med för din GSX-R DCCL -MMII, hade jag förstått boten. Men nu stod jag varken ivägen, dumt till, eller särksilt "utmärkande".

De som drar in Hitlers bödlar i detta låter jag svara för dom. Jag är bara irriterad på boten i sig.

sandstream

Guest
hållundan skrev:
Vad har det med saken att göra? Jag påpekade på hennes "upprättelsemanande" ställda fråga hurvida jag inte kunde ställa hojen x antal meter från dit jag skulle. Och ställde en fråga hur bra parkeringsmöjligheterna för MC är på södra vägen. Någon oxfilé har jag inte tagit upp i frågan.
Jag försökte bara dra en parallell till hur man kan resonera för att rättfärdiga sitt handlande.
Du parkerade där man inte får parkera med motiveringen att det inte fanns någon annanstans att parkera. Det är ju så jävla roligt att jag håller på och dö. :rofl

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
Jag försökte bara dra en parallell till hur man kan resonera för att rättfärdiga sitt handlande.
Du parkerade där man inte får parkera med motiveringen att det inte fanns någon annanstans att parkera. Det är ju så jävla roligt att jag håller på och dö. :rofl
Go ahead! :tummenupp

sandstream

Guest
hållundan skrev:
Hade jag stått olämpligt för utryckningsfordon, bilar, hundar, får, katter, pensionärer, cyklar, långtradare och till och med för din GSX-R DCCL -MMII, hade jag förstått boten. Men nu stod jag varken ivägen, dumt till, eller särksilt "utmärkande".

De som drar in Hitlers bödlar i detta låter jag svara för dom. Jag är bara irriterad på boten i sig.
Jag är med på vad du menar men håller inte med!

Angående Hitler så var det inte riktat till dig utan till det pucko som skrev det.

Nä, nu måste en gammal gubbe som jag gå och sova. Ska på Street Car Fest i Sollentuna i morrn och kolla bilar. Hoppas de har en parkeringsplats till mig för annars ställer jag mig bara utanför entrén ;)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
Jag är med på vad du menar men håller inte med!

Angående Hitler så var det inte riktat till dig utan till det pucko som skrev det.

Nä, nu måste en gammal gubbe som jag gå och sova. Ska på Street Car Fest i Sollentuna i morrn och kolla bilar. Hoppas de har en parkeringsplats till mig för annars ställer jag mig bara utanför entrén ;)
Go ahead igen!

Närå, jag fattar vad du menar. Nånstans måste gränsen dras. Jag är bara lite förbannad. :mad:

Solong

sandstream

Guest
hållundan skrev:
Inte skämta om sånt, jag är över 30 så det är bara en tidsfråga innan jag faller ihop med en stroke eller nåt sånt som man får i den åldern :hihi

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Är det bara jag som lyckats få en p-bot på så lite som 300kr en gång? :va
Onödig info: det var i augusti när jag var nere och hälsade på syrran i Flemmingsberg/Huddinge/Stockholm. Det var med bil. Jag hade missat en skylt om att det var p-förbudszon, jag har parkerat där sammanlagt ca 20 nätter tidigare utan att få böter. :(

Det är mycket lättare att parkera en bil än en mc. För en bil är det ganska tydliga regler och ganska lika över hela landet. Men för mc är det ganska luddiga regler och framförallt så är reglerna är ofta olika från kommun til kommun.

När man ska parkera en mc så får man antingen ringa runt som en blådåre för att få reda på vad som gäller just där man ska ställa sig eller chansa på att man gör rätt. :gnissla

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
R1joppe skrev:
plocka bort plåten :tummenupp så kanske du klarar dig.... jag har då aldrig fått nån iallafall.... risken är väl att dom bogserar bort skiten.... :( men då ska dom ha väldigt lite att göra kan man tycka...
MEn man får väll låsa fast hojen så dem inte kann bogsera bort den då :yoparty

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
R1joppe skrev:
plocka bort plåten :tummenupp så kanske du klarar dig.... jag har då aldrig fått nån iallafall.... risken är väl att dom bogserar bort skiten.... :( men då ska dom ha väldigt lite att göra kan man tycka...

Bogsera bort den får dem inte göra föräns 2 veckor. Om inte den blockerar en "kritisk" utfart eller liknande.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati