Pass på, MC-prylar på Lidl

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Är det någon härinne som har den där walkie talkien och som kan ge ett utlåtande? Jag & polaren stod & höll i varsin idag & tänkte att det kunde vara en bra pryl att ha på långfärder i sommar.

Bekvämt att kunna prata med varandra mellan hojarna genom att bara trycka in en knapp på styret.

Men själva hörlurarna & mikrofonen såg ut som att de skulle vara i vägen eller klämma när man har en integralhjälm på sig. (ARAI).

Någon som testat?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Seriöst nu, funderar på ett ryggskydd, och jag vet att det garanterat skyddar lika bra som ett dyrare skydd.
Men hur är det att köra med? ni som testat? testade ett från biltema men man blir helt stel i hela överkroppen med det bakelit-skyddet på sig, är det nån rörlighet i lidls? ska åka och klämma på det imorgon

jetson

Guest
Var därinne förra våren men alla gamar hade redan varit där och snott allting, så jag går hellre och betalar överpris på nån mc affär så jag slipper den känslan "vafan är det slut, är det här nån jävla loppmarknad eller"

Ja ä inte bitterrr

manneman

Guest
Förra sommaren tjöpte jag iaf Lidls otrådlösa MC intercom. Tror jag gav 130 spänn & det funkade klockrent till Zagreb och åter!
Säljer de det i år igen så är det bara att slå till, funkar med MP3 åxå.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om nu Lidl lyckades få bra resultat på ett pisskydd för 300 spänn betyder det inte mycket. Det finns otroligt många sätt att mäta kvalitét, hållbarhet och funktion.

Det kan ju också betyda att ryggskydd är så pass enkla att konstruera att Dainese inte gör det bättre än nonametillverkare.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Seriöst nu, funderar på ett ryggskydd, och jag vet att det garanterat skyddar lika bra som ett dyrare skydd.
Men hur är det att köra med? ni som testat? testade ett från biltema men man blir helt stel i hela överkroppen med det bakelit-skyddet på sig, är det nån rörlighet i lidls? ska åka och klämma på det imorgon

Jag körde med Lidls ryggskydd hela förra säsongen och det var inga problem, och jag kommer köra med det i år igen. :)

Tankväska från Lidl har jag använt jättemycket i flera säsonger nu och den är jag jättenöjd med. :)

Tjöööp

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Var inne där idag och tittade.
Handskarna var det värsta jag någonsin provat. Tunnt konstläder i handflatan och allmänt sladdriga

Deras integralhjälmar kändes allmänt livsfarliga. Billig rutten plast och glapp här och där.

Ryggskydden är det enda som verkar vara vettigt.

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
Street Triple R, -12
Jag köpte precis tankväskan, och efter att ha pillat bort de "rejsiga" märkena blev den helt acceptabel. Huruvida magneterna är tillräckligt starka blir väl upp till bevis, kör man så fort som jag :rolleyes: kanske väskjäveln blåser av ...

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
ap ap ap! :D Tankväskan är kanon för dom pengarna... Var dock en ny modell i år mot tidigare, men till synes bättre utformad och lite stadigare uppbyggnad.

väldigt små fjantiga magneter i nya väskan, har deras gamla modell som är kanon, va och klämde på den nya varianten men blev inte imponerad, typ 2st kylskåpsmagneter bara :va

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Jag köpte precis tankväskan, och efter att ha pillat bort de "rejsiga" märkena blev den helt acceptabel. Huruvida magneterna är tillräckligt starka blir väl upp till bevis, kör man så fort som jag :rolleyes: kanske väskjäveln blåser av ...

Hade de någon väska som lämpar sig på cutsen?
Vill inte ha grejer framför mig i onödan.

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Köpte handskarna igår. Tyckte dom såg helt ok ut, skön passform med och inte för mkt foder i handflatan som andra fodrade mc-handskar kan ha. Blir ju inte förstavalet på bankörningarna i sommar, men som vår-hösthandske duger dom alldeles utmärkt till mig iaf.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hade de någon väska som lämpar sig på cutsen?
Vill inte ha grejer framför mig i onödan.

Tänk om! Tankväskor funkar oftast kanon, utan att vara i vägen. Hamnar dessutom "rätt" viktmässigt. Packningar bakpå har jag (två gånger) varit med om har släppt och fastnat i bakhjulet. Obra.

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Tänk om! Tankväskor funkar oftast kanon, utan att vara i vägen. Hamnar dessutom "rätt" viktmässigt. Packningar bakpå har jag (två gånger) varit med om har släppt och fastnat i bakhjulet. Obra.

Visst, men på en sporthoj kan den lätt hamna i vägen för bröstet och armbågarna vid lite mer inspirerad körställning.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022

Naturligtvis, men med styv botten och rätt remmar så är det ju i stort omöjligt att tappa en väska bakpå.
och vad det gäller väska på tanken så blir det ju svårt att ta sig ner under kåpan ordentligt samt att det är drygt att tanka.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
väldigt små fjantiga magneter i nya väskan, har deras gamla modell som är kanon, va och klämde på den nya varianten men blev inte imponerad, typ 2st kylskåpsmagneter bara :va

Samma upfattning som jag har. Små magneter som verkar tveksamma i styrka.
Fanns förvisso remfästen, men men...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...