Jag var och kände på handskarna.
Det blev inget köp eftersom fodret inuti hade veckat sig så pass att jag inte fick in fingrarna i handskens fingrar, även när jag testade en storlek större än jag brukar ha. Då vill jag inte veta hur det är när man svettats en del i handsken och tar av sig den
Det där är ju ett problem med många fodrade handskar. Mina fodrade Halvarsson som jag har när det inte är så varmt ute blir likadana. Fodret följer med ut om man är svettig om händerna och det kan vara ett helvete att få in fingrarna nästa gång. Det hjälper dock en hel del om man tar tag i kragen på handsken och rappar den mot knäskydden några gånger. Då halkar fodret lite tillrätta så det i alla fall är möjligt att korva in fingrarna.
Den där ser i princip identisk ut med den som jag köpte på Jula för något år sedan. Den har funkat utmärkt när jag och polaren varit ute och kört. Räckvidden blir inte i närheten av det dom uppger ofta men det spelar ingen större roll. Jag hra för mig att för min anger dom upp till 6km men i praktiken får vi kanske en dryg km i räckvidd. Men då har jag iofs min radio liggandes under sitsen så det skärmar kanske av lite.
Det blir lite trängre vid öronen med en insats i hjälmen men dom flesta hjälmar har ju hål för öronen i stoppningen så det ska inte vara något problem.
Det problemet har jag inte upplevt med farsans fodrade handskar, men det kanske är för att dom är lite för stora för mig
Slog till på en tankväska då priset var lockande. Inte mkt större än min gamla 22L fast de uppger 32L. Satt bra på hojjen trots "endast" 3 magneter. Finns ju "flärpar" för spännband om så önskas. Stabil och ingen sladderpåse.. klart rekomenderbart.
Köpte själv en tankväska där idag sedan det skrivits mycket gott om de i fjol. Är mäkta imponerad över kvalité och funktion. Att den sedan endast gick loss på 249kr är helt omöjligt för mig att förstå.
Magnetdelen sitter mycket stabilt på tanken och är delbar från resten av väskan med hjälp av ett blixtlås som sträcker sig runt hela delan. Om denna avlägsnas så håller man nu i en ryggsäck, då 2 insydda axelband samtidigt blottas. Ännu ett liknade blixtlås precis intill kan dras runt vilket resulterar i att väskan expanderar i volym (växer ca 4-5cm på höjden)
I ena sidfickan hittar man ännu en rem som kan klipsas på plats om man vill bära väskan som en bag. (axelväska) I den andra sidfickan återfinns ett regnskydd som kan täckas över väskan. Många fler stuvutrymmen och fickor återfinns alla med eller kardborre eller dragkedja. Hela ovansidan är transparent för placering av kartor, gps, mobil eller liknande.
Jag fann den alldeles lagom då jag kunde stuva in en liten netbook, gps, iPhone, en luvtröja, ett par extra kallingar och tandkräm med borste, en flaska Whiskey och ge mig ut på äventyr.
Då finns det fortfarande plats till ett par öl och 2 frukostbullar till dagen efter. Dessutom är den ganska smäcker i designen och inte i vägen på min hoj i.a.f.
Alla dragkedjor går dessutom att låsa i stängt läge för extra säkerhet.
Helt klart mitt bästa hoj-köp någonsin räknat per krona.
Jag hade tankväskan de sålde för något år sedan. Den funkade bra fram till att plastspännet som sitter fast i väskan för huvudremmen gick sönder. Måste ha rem till plasttank. Resten av väskan ser dock ut som ny fortfarande, så vill man går det säkert att byta ut fästen och remmar. Har inte brytt mig om att titta på det än.
Jag hade tankväskan de sålde för något år sedan. Den funkade bra fram till att plastspännet som sitter fast i väskan för huvudremmen gick sönder. Måste ha rem till plasttank. Resten av väskan ser dock ut som ny fortfarande, så vill man går det säkert att byta ut fästen och remmar. Har inte brytt mig om att titta på det än.
Det är inte samma väska som jag har. På min så sitter det bara två remmar på bottenplattan (magnetdelen) av väskan. En som man fäster framtill runt ramen eller liknande. Den andra, som gått sönder, går ned på sidorna av tanken. Fästet som gått sönder är av typen klämfäste, inte ögla.Vet inte om du har samma väska som jag. Eller vilken som skulle vara "huvudrem". Jag har totalt 3 remmar på min samt 6 olika öglor att montera dessa på. 2 av de är avsedda för att bära väskan som ryggsäck och 1 som bag. Bag-remmen kan monteras på båda sidorna.
Nu när jag kollar närmare på det så kan jag säga att öglorna ser identiska ut som de jag har på min kameraväska (EOS500) Kan tänka mig att dessa inte orkar stå emot 10-15kg i längden om man nu lastar den så tungt. Är det nån av öglorna som gett upp? (Tog ett foto på väskan, ska försöka få in det här på en EDIT)
Apropå Lidl, törs man köpa en hjälm där?? Jag skulle bara behöve en ok "första-hjälm" medans jag tar mitt körkort, så tänkte jag att jag köper en "riktigt" när jag har lite bättre koll Är det en bra eller dålig idé??
Det är inte samma väska som jag har. På min så sitter det bara två remmar på bottenplattan (magnetdelen) av väskan. En som man fäster framtill runt ramen eller liknande. Den andra, som gått sönder, går ned på sidorna av tanken. Fästet som gått sönder är av typen klämfäste, inte ögla.
Vet inte om du har samma väska som jag. Eller vilken som skulle vara "huvudrem". Jag har totalt 3 remmar på min samt 6 olika öglor att montera dessa på. 2 av de är avsedda för att bära väskan som ryggsäck och 1 som bag. Bag-remmen kan monteras på båda sidorna.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|