Peka aldrig finger åt amerikanska polisen!!!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Loader skrev:
Det är mycket bra att polisen fortfarande är under utredning för det här. Nån måste ställas till svars för det som hände. Allt från dom puckona som sköt på människor till dom högsta hönsen som höll i operationen.
I andra länder ställer man inte upp en köttmur med inkallade närpoliser från diverse småkommuner vid såna här drabbningar. Man använder sig av utbildad kompetent personal som har den utrustning som stunden kräver. Gör man som dom gjorde i Göteborg, dvs kallar in snutar som bara har sett liknande situationer på film då händer det som hände. Utan dom idiotiska besluten som togs av inkompetent personal hade det förmodligen inte kostat hälften så mycket som det gjorde, vare sig för skattebetalare eller dom företagare som fick egendom förstörd.

Är du demonstrant eller? De som ska ställas till svars är ju dem jävlarna som var orsaken, inte poliserna som försökte skydda allmänheten. Vilka skulle vi ha kallat in om inte polisen då? I alla andra länder använde de grövre metoder än i Sverige och det är ju självklart men här ska allt nagelfaras. Hur tror du att du hade känt dig om du hade en butik i centrala Göteborg som var helt plundrad? Men kapitalistsvinen får väl skylla sig själva förstås.

Man kan ju alltid hoppas att du blir utan hjälp från "idioterna" när du som bäst behöver dem. Låter nog annorlunda då.

Last edited:

sandstream

Guest
Loader skrev:
Det är mycket bra att polisen fortfarande är under utredning för det här. Nån måste ställas till svars för det som hände. Allt från dom puckona som sköt på människor till dom högsta hönsen som höll i operationen.
I andra länder ställer man inte upp en köttmur med inkallade närpoliser från diverse småkommuner vid såna här drabbningar. Man använder sig av utbildad kompetent personal som har den utrustning som stunden kräver. Gör man som dom gjorde i Göteborg, dvs kallar in snutar som bara har sett liknande situationer på film då händer det som hände. Utan dom idiotiska besluten som togs av inkompetent personal hade det förmodligen inte kostat hälften så mycket som det gjorde, vare sig för skattebetalare eller dom företagare som fick egendom förstörd.
Utan megaidioterna som slängde sten på polisen hade vi inte haft några problem alls...

Jag tycker de gjorde helt rätt som sköt den där idioten. Hade det varit min son hade jag personligen bett polisen om ursäkt!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
sandstream skrev:
[IRONI]Nej men gud vad synd om den stackars bankrånaren som tagit gisslan tidigare. Han menade säkert inget illa. Fy på sig, dumma polisen![/IRONI]

Den där killen var det säkert befogat att stoppa på det där sättet men jag fasar för den dagen en civilpolisbil får för sig att stoppa mig sådär....

Behöver ju inte vara meningen att det ska bli en kollision. Polisaspiranten kanske tänker att om jag ställer mig ivägen måste han stanna men uppfattar inte farten man har eller att man precis har vridit på rullen och kommer med full accelaration och framhjulet lättande...

Händer ju även så gott som varje vecka under säsongen att vanliga svenssons kör ut framför en när man kommer farandes. Känns som att det bara är en tidsfråga innan en liknande flygtur drabbar en annan eller nån man åker med. :(

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hmm, man ska väl anpassa farten efter rådande omständigheter. Rent mjöl i påsen - inga problem med polisen. ;)

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Loader skrev:

Mycket intelligent inlägg :rolleyes: Du är inte medlem i Mensa va?

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
1. #Olsson#
2. Markus
3.Stolten
4.Domi

Chris Ash skrev:
Man kan diskutera huruvida polisen gör rätt eller fel men nog är det bra att deras användande av vapen granskas och utreds? Det motsatta förhållandet skrämmer mig.....

Att utreda för friskt gör att polisen i första hand kommer aggera för att skydda sin egna rygg, ungefär som våra läkare börjat jobba. Helt fel. När beröm förtjänas ska man fan berömma också. Att det överhuvudtaget blir utredning och nedskrivning i pressen om kravallerna i göteborg e fan genant. Folk som ifrågasätter polisens aggerande i den situationen borde få smaka på hur det är att få lamt polisstöd.

sandstream

Guest
Kreuger skrev:
Den där killen var det säkert befogat att stoppa på det där sättet men jag fasar för den dagen en civilpolisbil får för sig att stoppa mig sådär....
Sånt kommer nog aldrig att hända i Sverige oavsett vad boven gjort.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Det där ser ut som den där serien på TV, där en fejkad polis gör en massa grejer som om det skulle vara på riktigt.

Slynix

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
CBR o minis
Orka diskutera, men alla de jävla demostranterna som sabbade i göteborg hade behövt ordentlig uppfostran. Jävla skitungar.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
sandstream skrev:
Sånt kommer nog aldrig att hända i Sverige oavsett vad boven gjort.
Varför inte, var det inte en som de körde på bakifrån vid nåt tillfälle som de trodde hade haft en massa fuffens för sig?

Största risken är iofs att en vanlig civil kör på en så där.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ingen kan väl på något sätt tycka att polisen gjorde bra ifrån sig i Göteborg?
Fast det är egentligen inte deras fel eftersom de är både otillräckligt utbildade och utrustade, de gjorde säkert vad de kunde. Problemet är bara att rädda och dåligt tränade poliser gärna drar vapen och skjuter skarpt, det är lite för mycket cowboystuk på svenska polisen ibland.

Att skjuta verkanseld på stenkastare ska inte behövas om polisen är kompetent/erforderligt utrustad.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Polisen gjorde kanonbra ifrån sig i Göteborg, det som vart fel var kanske att dom inte lyckades stoppa skiten tidigare.

Att en polis skjuter ska la fan inte gå ut över hela kåren?

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Ingen kan väl på något sätt tycka att polisen gjorde bra ifrån sig i Göteborg?
Nej, totalt sett var det ju ingen hit men det kan vi ju lösa genom att förbjuda folk från att demonstrera. Det spelar ingen roll hur välutbildade de är, hur många de är osv, vill ett gäng vänstervridna ligister skapa kaos så är det inga problem.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Totalt sett så var det en hit, men folk låter detaljer som ett skott påverkar hur helheten löste sig.

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Chris Ash skrev:
Allvarligt talat, ni som försvarar polisens agerande, gör ni det för att provocera eller har ni otur när ni tänker?

En polisman som har rätten att bruka våld som en del av sin yrkesroll bör väl för djävulen inte kunna provoceras av att någon räcker finger åt honom? Han börjar slå besinningslöst på en uppenbart harmlös tönt som fjantar sig, helt oförsvarbart! En polis har stora befogenheter men också ett jävligt stort ansvar. Att kunna hålla huvudet kallt och inte låta sig provoceras av struntsaker är självklara krav,sådana kålhuvuden ska sorteras bort redan innan man kommer in på polishögskolan, om jag åker dit för fortkörning eller pissar i Helsingborgs hamn på fyllan vill jag inte bli brutalt misshandlad, vem vill ha en sådan poliskår?

Ett klockrent exempel på när våld absolut INTE är befogat!

Du skojar?

Har full förståelse för polisen i det här fallet. Han blir ju naturligtvis rädd när en dåre kommer fram till honom och plötsligt slänger upp nävarna i hans anskite.
Kunde ju lika gärna vart en dåre med kniv eller pistol, eller hur?

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
tycker det är helt jävla rätt av snuten o slå till.. det hade fan jag gjort med!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC