Peka aldrig finger åt amerikanska polisen!!!

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Gäller o stämma i bäcken på en gång ,,
borde nog svenska gull i gull poliserna lära lite av åxå ,,,
för mycke dalt här ,, därför är det nästan ofarligt o mörda spöa folk sno andras saker osv ,, lär idioterna en läxa.

twinner skrev:
Kanske inte så befogat..snutar..suck

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jocke i köping skrev:
för mycke dalt här ,, därför är det nästan ofarligt o mörda spöa folk sno andras saker osv ,, lär idioterna en läxa.
är du en mönster svens eller?? när ska man få spö?? när man mördat någon, spöat någon eller snott något,, kanske tom när man kört förfort och riskerat anndras liv? bara undrar

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
menar du att det vora bättre o inte hindra mobben från att riva hela stan då ?
när dom resurserna du efterfrågar inte finns så var det väl det enda som fanns att tillgå det som var där på plats,, fast det kanske varit bättre o gjort som i chile o ta in militär o skjutit hela packet o bara låtsas som om inget hänt,, inte mig imot.

Loader skrev:
Det är mycket bra att polisen fortfarande är under utredning för det här. Nån måste ställas till svars för det som hände. Allt från dom puckona som sköt på människor till dom högsta hönsen som höll i operationen.
I andra länder ställer man inte upp en köttmur med inkallade närpoliser från diverse småkommuner vid såna här drabbningar. Man använder sig av utbildad kompetent personal som har den utrustning som stunden kräver. Gör man som dom gjorde i Göteborg, dvs kallar in snutar som bara har sett liknande situationer på film då händer det som hände. Utan dom idiotiska besluten som togs av inkompetent personal hade det förmodligen inte kostat hälften så mycket som det gjorde, vare sig för skattebetalare eller dom företagare som fick egendom förstörd.

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
har du vaknat åxå ,,,,,,

blom skrev:
är du en mönster svens eller?? när ska man få spö?? när man mördat någon, spöat någon eller snott något,, kanske tom när man kört förfort och riskerat anndras liv? bara undrar

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
jocke i köping skrev:

Jodu, det är därför svenska piketpolisen använder 20 gånger så mycket chockgranater som övriga norden, det är därför folk skjuts i ryggen med mera.

Mer än en expert på vapenhantering har påpekat att svenska poliser är för dåliga på att skjuta och hantera vapen, dessutom dåligt förberedda för skarpa insatser. Det är såna poliser som gärna skjuter omkring sig för minsta lilla. Sen att det ändå är relativt få dödsskjutningar beror på det få tillfällen de får. Men tro mig, svenska polisen är INTE sen att dra vapen......visst finns det ett lysande undantag i NI men genomsnittspolisen är för dålig.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Chris Ash skrev:
Japp så brukar det heta när snorvalparna sticker upp! Har de ingen hyfs längre? Vet de inte att de ska hålla sig på sin plats och att vi äldre vet bäst? De går ju bara i skolan och där lär man sig ju ingenting av den hårda verkligheten som vi genomlever dag ut och dag in, för att inte tala om vår erfarenhet som gör att vi kan uttala oss tvärsäkert i alla frågor trots att vi egentligen inte vet ett skit och varken har underbyggande fakta eller relevanta kunskaper i sakfrågan.

Så, skippa pensionärsattityden nu.....

Jag tycker bara att det är konstigt att man inte kan kritisera polisen angående händelserna i Göteborg. Däremot går det utmärkt att kritisera psykvård och kriminalvård när någon galning rymmer eller hugger ner en unge. Det är ju brottslingens fel? Eller hur var det? Hur ska jag kunna kritisera någon annan?

Jag nämner ordet student, vilket du är enligt din profil, och då har jag pensionärsattityd? :rolleyes:

Vem är det egentligen som uttalar sig tvärsäkert i alla frågor? Det är väl du det, har aldrig sett dig skriva en trevlig post någonsin och den här var ju inget undantag. Du behöver inte bli provocerad heller utan verkar ha den här nivån på konversationer från start.

IRL skulle det bli en knuckle sandwich direkt. Aldrig att jag skulle ta så mycket skit. :fatta!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ninjaboy skrev:
IRL skulle det bli en knuckle sandwich direkt. Aldrig att jag skulle ta så mycket skit. :fatta!

Säger väl det mesta om dig......själv lärde jag mig att sluta slåss på mellanstadiet nångång.

Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
tro mig jag känner till polisens skjutskicklighet,,
dom tränar på samma bana som jag gör,,, det e ju
patetiskt vilken nivå dom är på,,
visst finns det dom som e duktiga men dom tillhör undantagen.

lyckligtvis så har inte våran tröga svenska kultur varit sådan att det har behövts dra vapen förrän dom sista åren så ofta,, det kommer ju självklart
att behövas oftare när kriminaliteten blir råare o råare ,, häromdagen blev ju en polis skjuten i bröstet när dom gjorde ett inbryt hos en brottsling,, tur han hade skyddsvästar på sig.

tyvärr så går vi mot ett råare samhälle som behöver striktare gränsdragningaar,, i mitt tycke så försöker polismyndigheten o vägverk lägga allt krut på Nollvisioner o trafikövervakning istället för det som är väsentligt för oss alla,, att ha ett tryggt samhälle utan pundare/langare o andra våldsbenägna tjuvar.
de var bättre förr : stal du en potatis så klippte dom fingret av dig,, stal du en gång till försvann armen osv,,,

Chris Ash skrev:
Jodu, det är därför svenska piketpolisen använder 20 gånger så mycket chockgranater som övriga norden, det är därför folk skjuts i ryggen med mera.

Mer än en expert på vapenhantering har påpekat att svenska poliser är för dåliga på att skjuta och hantera vapen, dessutom dåligt förberedda för skarpa insatser. Det är såna poliser som gärna skjuter omkring sig för minsta lilla. Sen att det ändå är relativt få dödsskjutningar beror på det få tillfällen de får. Men tro mig, svenska polisen är INTE sen att dra vapen......visst finns det ett lysande undantag i NI men genomsnittspolisen är för dålig.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Chris Ash skrev:
Säger väl det mesta om dig......själv lärde jag mig att sluta slåss på mellanstadiet nångång.

Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.

Det var väl det mest väntade svaret i världshistorien.

Ja, du vet ju mycket om mig du, lika mycket som du vet om allt annat. Det är intressant att argumentera och jag känner sällan för att slåss när jag gör det men du är ju bara ute efter att irritera folk och då förtjänar du ju en smäll, du ber ju om det så att säga. Du kan ju inte på allvar mena att du tycker att du för trevliga, lättsamma debatter där alla känner att det är intressant och att de lär sig något av det? Du vill provocera och du lyckas rätt bra med det, tyvärr går ju inte ditt eventuella budskap fram då det är svårt att förbise hur otroligt irriterande du är.

Du är bara tröttsam och inte värd besväret så du får väl nöjet att få sista ordet vilket du knappast kan motstå så kom igen då. Spy lite gift nu...

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
jocke i köping skrev:
tro mig jag känner till polisens skjutskicklighet,,
dom tränar på samma bana som jag gör,,, det e ju
patetiskt vilken nivå dom är på,,
visst finns det dom som e duktiga men dom tillhör undantagen.

lyckligtvis så har inte våran tröga svenska kultur varit sådan att det har behövts dra vapen förrän dom sista åren så ofta,, det kommer ju självklart
att behövas oftare när kriminaliteten blir råare o råare ,, häromdagen blev ju en polis skjuten i bröstet när dom gjorde ett inbryt hos en brottsling,, tur han hade skyddsvästar på sig.

tyvärr så går vi mot ett råare samhälle som behöver striktare gränsdragningaar,, i mitt tycke så försöker polismyndigheten o vägverk lägga allt krut på Nollvisioner o trafikövervakning istället för det som är väsentligt för oss alla,, att ha ett tryggt samhälle utan pundare/langare o andra våldsbenägna tjuvar.
de var bättre förr : stal du en potatis så klippte dom fingret av dig,, stal du en gång till försvann armen osv,,,

Jo helt klart, har en bekant som är polis i Stockholm, och våldsbrotten blir väldigt mycket råare för varje år. Det märks även på poliserna, vid ett tillfälle fick han tom övertala en kollega att stoppa ner vapnet när de skulle omhänderta en stökig fjortis.

Därmed inte sagt att straffen ska återgå till 1500-taslstandard, men polisen bör bli bättre på att möta det hårdare klimatet. Bara det att de flesta poliserna tränar skjutning enbart på skjutbana.....de är väl inga tävlingsskyttar?

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
igentligen vore det bra om det vore 1500 talsstandard för då var det klent med regler mot fortkörning :banana (lite kul får man ha va)
ang,skjutbana så är det väl det enda stället dom kan träna på,, det finns massor av olika situationer som går att bygga upp på en bana,,
det e tyvärr svårt att få busarna att ställa upp på skjutbanan för att träna på :yoparty
tävlingsskyttar nää det kan jag inte påstå,,
men jag törs påstå att skickligheten ökar faktiskt,, om inget annat e det bar för deras egna säkerhet,, skjuten av en kolega skulle inte vara kul,,

har pysslat med pickkadollskytte i ca 10 år och under den tiden har jag varit med om 1(ett) vådaskott ,, under alla olika tävlingar jag varit på .. allt från sm-till klubbtävlingar, o det var en äldre herre på en fälttävling som tog in förtrycket lite väl mycket innan målspelet drog igång.

Därmed inte sagt att straffen ska återgå till 1500-taslstandard, men polisen bör bli bättre på att möta det hårdare klimatet. Bara det att de flesta poliserna tränar skjutning enbart på skjutbana.....de är väl inga tävlingsskyttar?[/QUOTE]

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
blom skrev:

Man kan börja med dom som springer fram och pekar finger åt en.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Chris Ash skrev:
Mer än en expert på vapenhantering har påpekat att svenska poliser är för dåliga på att skjuta

Jepp, dom borde öva mer. Hade dom kunnat skjuta hade miffot ifrån Gbg inte kostat sjukvården massa stålar.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Ni har ju lösningen på allt:

problem -> lösning
- motardindianer som kör på bakhjulet mellan bilköer -> prickskyttar
- folk som försöker köra ifrån polisen -> pansarskott
- folk som nekar skriva på ordningsförlägganden -> nackskott
- folk som käftar emot på sporthoj.com -> vattenkanon, gummikulor, och KSP om de inte ger sig
- banker som tar höga avgifter -> Boeing som murbräcka
- alla som inte delar mina åsikter -> spärra in dom på en fotbollsstadion och tortera och mörda dem systematisk.

:arsele

Last edited:

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
gthyni skrev:
Ni har ju lösningen på allt:

problem -> lösning
- motardindianer som kör på bakhjulet mellan bilköer -> prickskyttar
- folk som försöker köra ifrån polisen -> pansarskott
- folk som nekar skriva på ordningsförlägganden -> nackskott
- folk som käftar emot på sporthoj.com -> vattenkanon, gummikulor, och KSP om de inte ger sig
- banker som tar höga avgifter -> Boeing som murbräcka
- alla som inte delar mina åsikter -> spärra in dom på en fotbollsstadion och tortera och mörda dem systematisk.

:arsele

Klapp klapp klapp, precis vad vi har skrivit. Grattis, du har lärt dig precis inget dom åren du levt....

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Är det inte polisens jobb att stoppa dem? På vilket sätt ska jag kritisera demonstranterna? Att de inte kastade tilräckligt mycket? Tycker de är under all kritik.
Om du har någon som helst erfarenhet av större folkmassor och hur de fungerar så borde du veta att de är ganska svåra att hantera. Om alla går snällt på raka led, vilket nötterna i Gbg skulle ha gjort, så hade det inte blivit några problem. Fundera lite på vilka det var som började oroligheterna så har du funnit det skyldiga (FYI: Demonstranterna ;))

Om folk resonerade som du gör så skulle demonstrationsrätten snart vara borta och det vore väl inte så bra?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Om du har någon som helst erfarenhet av större folkmassor och hur de fungerar så borde du veta att de är ganska svåra att hantera. Om alla går snällt på raka led, vilket nötterna i Gbg skulle ha gjort, så hade det inte blivit några problem. Fundera lite på vilka det var som började oroligheterna så har du funnit det skyldiga (FYI: Demonstranterna ;))

Om folk resonerade som du gör så skulle demonstrationsrätten snart vara borta och det vore väl inte så bra?

Alltså, för 768659:e gången. Jag finner det inte meningsfullt att kritisera de stenkastande demonstranterna. De är otroligt dumma, thats it liksom......

Precis som när polisen inte får tag i en mördare, "äh det går ju inte att kritisera dem, det är ju mördaren som är den skyldige" :3freak

Folkmassor är jävligt svåra att hålla kontroll på, det är därför jag hela tiden påpekar att det hade behövts andra medel än krattigt erfaran poliser med batonger och handeldvapen. Det är som att be om att det ska gå riktigt illa.

Ganska intressant att polisen är utrustade med både prickskyttegevär, chockgranater och automatvapen men inte erforderlig kravallutrustning.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC