PRS
Medlem
- Gick med
- 14 May 2021
- Hoj
- -
Helt klart 1200 Tenere eller FJR 1300 och då gärna AE modell eller ES med halvautomat. Ska vara riktigt grym för pendling! Hört att många övergått från just GS till 1200 Tenere och stannat kvar på den modellen. Den gör vad du begär från den fast med japansk kvalité. Inga onödiga tekniska prytlar som du inte ens använder och låg driftkostnad. Det beror på vad du själv tycker. Jag har en FZ1 och en FJR1300. Kanske en Tenere kommer göra de sällskap i framtiden...
Jag har insett att jag måste ha iaf en adventure hoj, det är en så fantasisk upplevelse när landsvägen blir till grusväg som sedan blir till en igenvuxen traktorstig att bara kunna fortsätta tills man når nästa väg. Det är tamejfan en religiös upplevelse! Jag får fundera om jag kanske skall byta ut min älskade KTM mot en Super Tenere, jag tror att ha jag kvar KTM kommer Super Teneren på sikt framstå som alldeles för tråkig. Samtidigt som KTM ger en del att önska när det kommer till kvalitén...
Just nu tänker jag att provköra en FJR 1300 igen och fundera varför jag inte gillade den första gången. Sedan blir det också en provkörning av en R1200RS och troligen en VFR 1200 också.
Last edited: