Pendling till skola

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Petter89 skrev:
aj glömde att man hade hjälm när man åker mc vart f-n gör man av den?Mitt skåp är 15-20cm brett

ovanpå, med remmen klämd i dörren så ingen kan knycka den .. utan att klippa remmen
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag hade alltid full utrustning när jag körde till skolan. Lite osmidigt att kränga av sig allt och ganska trångt i skåpet men hellre det än att skada sig för att man är för lat. Hjälmen var väl ända problemet, eftersom det inte gick låsa fast remmen och lägga den ovanpå skåpen som man kan på normala skåp. Det fick bli till att ha med sig hjälmpåsen och sen låsa fast den med bygellås i ena fälgen. Smart som man är har man ju så klart monterat en helkåpa där hjälmlåset sitter.

Sen är det ju inte direkt bekvämt att ha ett par jeans under skinnstället och man ställer sig kanske inte så gärna och byter om mitt i korridoren. Man fick helt enkelt leva med lite skavsår på benen.
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
lås fast hjälmen vid mcn med ditt kedjelås.
 

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki
Tzr91 skrev:
lås fast hjälmen vid mcn med ditt kedjelås.

Ja för det är ju smart när det ösregnar ute? :rolleyes:

Själv kör jag med skinnjacka, handskar och hjälm när jag åker runt på byn eller till skolan villket är en kilometer eller något.

Skrapsår är manligt :näsblod :hihi
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Huck skrev:
Ja för det är ju smart när det ösregnar ute? :rolleyes:

Själv kör jag med skinnjacka, handskar och hjälm när jag åker runt på byn eller till skolan villket är en kilometer eller något.

Skrapsår är manligt :näsblod :hihi
för om det spöregnar så kör man hoj till skolan. Det är ju det som är nöjet. :rolleyes:




:pannkyss
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Pendlade lite till skolan med gixxern jag hade tidigare. Går i skolan i sthlm så det var full mundering som gällde =) fanns inget skåp över dock så jag fick dra runt på allt :död
 

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Lite trasig
Petter89 skrev:
aj glömde att man hade hjälm när man åker mc vart f-n gör man av den?Mitt skåp är 15-20cm brett

15-20 cm? :va

2 decimeter alltså? Satan, då får man ju knappt in en bok.

Min hjälm passar med 2-3 cm's marginal i mitt skåp :banana
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Har du inget hjälmlås på cykeln då?
 

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Stockholm, huddinge
Hoj
--
bara att sy ihop en påse som är vattentät till hjälmen men med ett litet hål där du kan sätta fast hjälmen i låset.
 

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki
philsson skrev:
för om det spöregnar så kör man hoj till skolan. Det är ju det som är nöjet. :rolleyes:




:pannkyss

Äh veklingar!

Bara för att det är kanonfint väder på morgonen så betyder det ju inte att det är det hela dagen. :tummenupp :fatta!
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Precis, jag kommer kolla vädret på tv varje dag sen när jag fått körkortet och var polisen patrullerar i mitt område (det finns faktiskt en sån sida.)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
The_Plumber skrev:
Precis, jag kommer kolla vädret på tv varje dag sen när jag fått körkortet och var polisen patrullerar i mitt område (det finns faktiskt en sån sida.)
haha ditt damp barn!.. hur galet kör du egentligen om du inte vågar vistas!. skäms!. :brinnerup
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
philsson skrev:
haha ditt damp barn!.. hur galet kör du egentligen om du inte vågar vistas!. skäms!. :brinnerup

HAHA :lol ne jag menar ju bara det att då vet man var man ska ta det lugnt. Men klart som fan jag inte kör 120 km/h överallt. Dessutom ska jag fixa trimm och då kan man ju försöka undvika de vägarna.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
The_Plumber skrev:
HAHA :lol ne jag menar ju bara det att då vet man var man ska ta det lugnt. Men klart som fan jag inte kör 120 km/h överallt. Dessutom ska jag fixa trimm och då kan man ju försöka undvika de vägarna.
Har du köpt hoj än?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top