Pendling till skola

Petter89

Petter
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
lättviktare
Ni som pendlar mellan skola och hem med era cyklar hur får ni det att funka? Åker ni i fullt ställ eller hur gör ni och vart gör ni av det?
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Petter89 skrev:
Ni som pendlar mellan skola och hem med era cyklar hur får ni det att funka? Åker ni i fullt ställ eller hur gör ni och vart gör ni av det?
Jag har 2-delat ställ, kör med jacka, handskar, ryggskydd och stövlar. Jag hänger in det i ett skåp i skolan, funkar bra
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Har ett extra skåp i skolan som jag harm mitt goretexställ i. åker i skor, goretexställ, hanskar, hjälm. mvh
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Ganska dumt att åka utan byxor! Det är när man "bara" ska till skolan eller badet då olyckorna händer!
Jag kan säga att ni vill inte vara utan hela stället när det händer! :hihi
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Själv tar jag på mig: MC - brallorna, MC - handskarna, vanlig jacka och hjälm. Funkar bra. en komisk grej är att: jag har komplett skydsutrustning. men använder ca 25% av den. men i nu oktober tänkte jag: va fan man kan ta på sig hela kittet. och vad händer.... jag vurpar riktigt rejält! :huvet
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Koskela skrev:
Ganska dumt att åka utan byxor! Det är när man "bara" ska till skolan eller badet då olyckorna händer!
Jag kan säga att ni vill inte vara utan hela stället när det händer! :hihi
Jag och passagerare slaska på 90 väg utan skydd pga punktering. Fina händer man hade efteråt :rolleyes: Men förutom det så kände vi oss som rambo så fint som vi klarade oss :tummenupp
Menar självklart inte att man ska köra utan skydd. Kör alltid med skydd sedan dess.
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Kronen skrev:
Själv tar jag på mig: MC - brallorna, MC - handskarna, vanlig jacka och hjälm. Funkar bra. en komisk grej är att: jag har komplett skydsutrustning. men använder ca 25% av den. men i nu oktober tänkte jag: va fan man kan ta på sig hela kittet. och vad händer.... jag vurpar riktigt rejält! :huvet


Då var det ju en jävla tur att du tog på dig alla grejerna just den gången.
Kör du alltid med skydd nu lr?


Själv kör jag alltid med all utrustning.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag har åkt till skolan flera dagar i veckan i nån år nu förutom när det vart som halast på vägarna. Typ kört i hjälm och mc handskar, fick inget skåp till utrustning från typ några månader in i 3e året. Men det har gått bra ändå.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag åkte till skolan tre dagar i veckan och jag hade full utrustning på mig, lite jobbigt i början men det blir en vanesak, jag har ju dessutom en mil till skolan. Jag fick ett extraskåp i skolan så det funkar bra då.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Hjälm och handskar. Ryggskena ibland. Tänker inte bära på 10kg utrustning för att åka 10 min.
 

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Lite trasig
Goretexjacka, handskar, tjocka vinterkängor(Har inga mcstövlar, men jag har kraschat med dom här och dom funkar minst lika bra :tomten ) och hjälm.
Byxor känns lite osmidigt att hålla på å ta av sig när man kommer fram. Dessutom ser jag skitfånig ut i dom. Lånat ställ så dom är lite för stora. :hihi (Inte bra, jag vet. Men bättre än inget.)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag tycker inte det känns onödigt bara för en kort sträcka, ja det är klart till en kompis 2 km bort det e klart då tar jag ju bara hjälm, men annars så har jag full utrustning, Tar kanske extra 2 minuter och det är det värt när nånting väl händer.
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
kör alltid med hella stället, ryggskydd, vantar, mc-stövlar och hjälm när jag kör till skolan :)
 

Petter89

Petter
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
lättviktare
aj glömde att man hade hjälm när man åker mc vart f-n gör man av den?Mitt skåp är 15-20cm brett
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top